Yamaha p90 of p140

daan20m

Nieuwkomer
Lid sinds
19 oktober 2006
Berichten
3
Hallo,

Ik zit erg te twijfelen tussen het aanschaffen van de yamaha p90 en yamaha p140 stage piano. Als er mensen zijn met persoonlijke ervaringen met deze twee instrumenten dan hoor ik het graag.
 
P140, geluidsgewijs bijna exact hetzelfde als de p90. De p140 ziet er wat meer uit als een thuispiano door de houtafwerking en de aanwezigheid van speakers. De p90 heeft jack aansluitingen voor de audio outs, de p140 heeft rca aansluiting. Dat zijn de voornaamste verschillen.

Ik heb zelf de p140 en ben er erg tevreden over :)
 
Ok, bedankt voor de info. De p90 en p140 hebben dus dezelfde sample kwaliteit en het voornaamste verschil zit hem in de extra's en uitgangen?
 
Ik zie in de specs dat de p140 een extra piano heeft (3 dus, de p90 heeft er 2). De tweede pianoklank uit beide vind ik nogal beroerd. Je kunt er wel een mee layertje maken met andere geluiden, maar als solo piano vind ik m niet geweldig. De derde piano uit de p140 vind ik wel erg geslaagd.

Ik kwam dit vergelijkende schema ook nog tegen. Misschien heb je hier iets aan :)
 
ik heb zelf de P90...

Top ding echt met geweldige piano's... ik vind zelf de variation op piano 1 erg gaaf ( lees warme klank)

verder sluit ik me aan bij mc-kwok...

succes met je zoektocht en veel plezier bij het spelen !

Gr JD
 
ik heb me vorige week een P140 aangeschaft.

Maar nu ik er een tijdje op speelde viel me op dat de zwarte toetsen een vreemde stemming hebben...

Als je bevoorbeeld SIb RE FA akkoord speelt, klinkt dit echt vals...

Als je dan akkoorden speelt die helemaal met de zwarte toetsen gespeeld worden (akkoord van F# bevoorbeeld) klinkt dat al helemaal niet meer...

zolang je niet te veel aan de zwarte toetsen komt, valt dit nog goed mee, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

nog iemand die deze piano heeft en dat kan bevestigen? of ligt dit enkel aan mij exemplaar?

Alvast bedankt voor uw antwoorden!
 
ik heb me vorige week een P140 aangeschaft.

Maar nu ik er een tijdje op speelde viel me op dat de zwarte toetsen een vreemde stemming hebben...

Als je bevoorbeeld SIb RE FA akkoord speelt, klinkt dit echt vals...

Als je dan akkoorden speelt die helemaal met de zwarte toetsen gespeeld worden (akkoord van F# bevoorbeeld) klinkt dat al helemaal niet meer...

zolang je niet te veel aan de zwarte toetsen komt, valt dit nog goed mee, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn?

nog iemand die deze piano heeft en dat kan bevestigen? of ligt dit enkel aan mij exemplaar?

Alvast bedankt voor uw antwoorden!

Kzou m ff ter revisie aanbieden bij de dealer,.
WANT DA KLOPT NIE HEH?!
 
Je kunt inderdaad een stemming instellen op de P140, via de FUNCTION-knop, zit ergens bij optie 2 als ik het goed herinner. Je kunt natuurlijk ook een reset naar fabrieksinstellingen proberen, dan weet je zeker dat je goed zit qua instellingen.
 
Inderdaad, ik had dus best eerst de handleiding bekeken;)

de stemming stond niet ingesteld op gelijkzwevend...

Nu is het in orde

bedankt voor de info!

en het was idd een Bes akkoord, maar het was maar voor degene die da nie wistn ;)
 
Back
Top