Roland RD700SX vs. Yamaha S90ES

Oduberrp

Stamgast
Lid sinds
26 juli 2004
Berichten
105
Locatie
Rotterdam
Hoi Allemaal,

Ik sta op het punt van de aanschaf van een stage piano en heb op internet al veel gelezen over de verschillende exemplaren die de markt nu rijk is. Twee modellen waarop mijn oog is gevallen, vinden elkaar ook elke keer weer terug in discussies en threads over het onderwerp stagepiano, namelijk de Roland RD700sx en de Yamaha S90-ES. Echter heb ik nog weinig discussies kunnen vinden waarin deze twee lijnrecht tegenover elkaar worden gezet.

Nu ben ik heel benieuwd of er mensen zijn op dit forum die voor dezelfde keus staan of hebben gestaan en wat hun ervaringen dan wel bevindingen zijn met deze twee stage piano's / synthesizers.

Ik ben dan niet op zoek naar de verschillen in specs, aangezien ik zelf mijn huiswerk kan doen en ook zou moeten doen, maar meer naar verschillen in klank en het verschil in "gevoel" van jullie bij het bespelen/vergelijken van deze twee.

Nu kun je je afvragen of klank en gevoel niet twee subjectieve zaken zijn die een ieder zelf moet ervaren en ik zal ik dit ook absoluut bevestigen. Ik ga dan ook komend weekend beide apparaten uit testen, maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen van anderen, zodat ik hierover zelf tot een oordeel kan komen.

Voor de mensen die misschien voor dezelfde keuze staan en meer over beide stage piano's willen weten, volgt hier een aantal links:

Yamaha S90-ES
Harmony Central User Reviews (S90ES)
Product Demonstration Movie Yamaha S90ES

yamaha_s90es.jpg


Roland RD700SX
Roland RD700SX media (demo's, audio, pictures)
Harmony Central User Reviews (RD700SX)

rd700sxbig.jpg



Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Om toch een beetje af te wijken.......

Na de dump van Yamaha met de P250, komen ze binnenkort uit met de CP300. Ik denk dat dit hun antwoord is op de Roland RD700SX (wat echt een goede stage piano is).

Ik ben zelf eigenlijk ook al een beetje aan het kijken, heb een yamaha GT1 voor thuis, en een P200 waar ik inmiddels een beetje op uitgekeken ben. Bij het zoeken naar een waardig alternatief (en ik heb de RD700SX uitvoerig aan de tand gevoeld) denk ik dat ik nog ff wacht op de CP300
 
De S90 es bevat de volledige synth-engine van de Motif es serie en is dus meer dan een stagepiano.
Persoonlijk vind ik de piano van de S90 es mooier klinken dan die van de RD, maar dat is persoonlijk.
Zoals zo vaak gezegd: ga zelf luisteren en probeer ze allebei uit, alleen dan kun je de juiste keuze maken.

Er is een S90 es thread gestart:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=60300



Succes bij het maken van je keuze.
 
De RD700SX kun je niet echt vergelijken met de S90 ES. De laatste is een 100% synthesizer, de RD700SX niet. Hoewel de RD700SX een prima stage piano is met een goede klank zou ik die snel beu worden aangezien de diversiteit van de sounds beperkt is en niet te editen zijn. In mijn geval zou ik er dan bv een 61 toetsen synthesizer of module bij kopen. De S90 ES heeft als grote voordeel dat deze zowel stage piano als synthesizer is (Motif ES). De S90 ES piano sound ik vind persoonlijk beter dan de RD700SX.
 
Op het moment heb ik ze beide te koop staan , heb zelf nu net de rode Nord stage 76 gekocht , interesse ?
Wil ze het liefst houden maar helaas , die rooie was best duur geld qua prijs :)
 
Op het moment heb ik ze beide te koop staan , heb zelf nu net de rode Nord stage 76 gekocht , interesse ?
Wil ze het liefst houden maar helaas , die rooie was best duur geld qua prijs :)


Dit forumlid zoekt er een!
 
Back
Top