Hoover sound

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Misschien een cliché vraag en ik hou er ook niet zo van om sounds "na" te maken.... maar welke synths kunnen de roemruchte "hooversound" nog meer goed behalve de alpha juno(2)?
 
Sorry om hier nog even op in te haken, maar nmm is de "echte" klassieke hoover sound (bvb. de "Dominator" of "Charly" sound) uit de Alpha-Juno 1&2 en MKS-50 rack niet na te maken zonder dat je echt wel het verschil hoort.
Ik heb een MKS-50 en heb met andere synths (en zelfs combinaties van synths, toevoegen van analoge en digitale chorus fx, etc...) nog geprobeerd - enkel uit nieuwsgierigheid eigenlijk - maar je kan het gewoon niet. Ofwel ken ik er niks van natuurlijk. :)
Hoover-achtige geluiden (meerdere oscillators op elkaar geplakt met verschillende frequenties - en zware chorus toegevoegd) zijn natuurlijk wel makkelijk te creëren.
 
kwa soft vangeance, z3ta ook.
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Ik heb een dope hoover gemaakt met de microkorg, ik zal hem even posten.
Ben benieuwd... Ter verduidelijking: ik bedoel dus de klassieke hoover sound zoals in "Dominator", "Charly", "Mentasm", "Are Am Eye ?", ...
Ik blijf erbij dat je die m.i. bijna onmogelijk kunt namaken zonder een duidelijk merkbaar verschil... (behalve op een Alpha-Juno of MKS-50, of gesampled van een van voorgaande natuurlijk).
 
Origineel geplaatst door THM
Ik blijf erbij dat je die m.i. bijna onmogelijk kunt namaken zonder een duidelijk merkbaar verschil... (behalve op een Alpha-Juno of MKS-50, of gesampled van een van voorgaande natuurlijk).

mee eens !
 
Tsja, maar dat is dan voor de klankpuristen. Ik vind een 'nep'-hoover nog steeds supervet als er de goede intentie en rauwheid in de klank zit en een context is natuurlijk ook best belangrijk (brute house of drum en bees).

Ik ga even die hoover van mij opnemen
 
Origineel geplaatst door technomauriesje
Tsja, maar dat is dan voor de klankpuristen. Ik vind een 'nep'-hoover nog steeds supervet als er de goede intentie en rauwheid in de klank zit en een context is natuurlijk ook best belangrijk (brute house of drum en bees).

Ik ga even die hoover van mij opnemen

Ik kan een nep hoover net zo lekker vinden hoor ... de microkorg is er ook heel prima in ! En mn pulse wil helemaal lekker wat dat betreft !
 
Heb ik dan helemaal voor niks een juno2 gekocht?????? was kapot en ben er uren mee bezig geweest om hem weer aan de gang te krijgen, en nou hoor ik op meerdere plekken dat andere VA's het net zo goed kunnen

BUMMER!!!
 
Origineel geplaatst door studioduif
Heb ik dan helemaal voor niks een juno2 gekocht?????? was kapot en ben er uren mee bezig geweest om hem weer aan de gang te krijgen, en nou hoor ik op meerdere plekken dat andere VA's het net zo goed kunnen

BUMMER!!!

Je kan uiteraard hoover achtige geluiden uit VA synths halen. Maar je moet dan wel heel veel layeren/distorten/lowpass filteren/chorussen/nog een keer distorten/reverben en phasen plus nog een paar stappen.

En dan nog is het niet zo indrukwekkend als het kale geluid uit de alpha juno.
Als je de juno een beetje bewerkt krijg je toch een dik geluid, da wil je nie wete.



Kortom het is veel gemakkelijker om een hoover uit een alpha juno te halen.
 
Zoek ff op het forum.....DE Hoover (dus die Mentasm,Dominator etc.) komt gewoon uit de Alpha Juno (1,2) en nergens anders uit en is ook niet 100% na te maken (en dan heb ik het niet over karakter geluid maar geluid op zich) komt omdat je op de Alpha Juno de PWM (tsja eigenlijk SWM) op de Zaag kunt moduleren en dit kan simpelweg niet op een andere synth.
Benaderen kan maar de Real thing nope....
 
En gelukkig kun je er ook nog veel meer vette sounds dan alleen die hoover uithalen :)
 
Origineel geplaatst door BDeep
En gelukkig kun je er ook nog veel meer vette sounds dan alleen die hoover uithalen :)
Idd ik vind het persoonlijk een van de meest onderschatte en ver ondergewaardeerde synths. Hele vette analoge sound...
 
Enige minpuntje: je moet de Roland PG-300 erbij hebben om je sounds makkelijk te kunnen editen. Maar zelfs dan nog betaal je onder de EUR 500 (synth + programmer inbegrepen) voor toch wel een vette bak.
 
Back
Top