Editor voor Juno 106?

gringo

Stamgast
Lid sinds
25 augustus 2002
Berichten
412
Locatie
Middleboro
Weet of kent iemand nog een leuke editor voor de Ronald Juno 106? Ik heb eea met sounddiver geprobeert, die herkende de synth wel maar ik kon geen patches ophalen of wijzigen.
 
Voor zover ik weet is daar geen editor voor, maar misschien heb ik het mis.

Het lijkt mij eigenlijk dat als er 1 synth is op deze planeet die geen editor nodig heeft, het wel de Juno 106 moet zijn.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
beetje vage vraag idd aangezien er al knoppen en schuiven zijn die tevens midi uitsturen...

maar wat wil je pcies met extern editten bereiken dan?

ik denk dat dit een gevalltje is van patches willen dumpen ..
 
Je kan ff sysex in een audio file dumpen door via tape save een wavje op te nemen met sysex.

Deze kun je later weer terugzetten via tape load.

Dat kan geloof ik alleen per hele bank en niet patch voor patch, maar zo deed ik dat altijd.
 
Leuke site van die linzen.de gast! Veel ins/outs over de juun in mijn geval de HS60. Eigenlijk zoek ik iets om vanuit een Cubase SX omgeving te kunnen editten zoals vroeger in de VST mixermap. Je kon je eigen editor bouwen compleet met faders en knoppen, zo'n file heette dan juno106.mix.
Helaas wordt dit in SX niet meer ondersteund=(
Voor de rest op goegel enkel een librarier voor de mac gevonden en P-farm, een soort random patch generator
 
Nog even deze draad ophalen...

Ik vond zo'n editor wel geschikt om op een veilige manier hier en daar wat patches te vervangen, misschien wat experimenteren met ramdom patches e.d.
Maar de enige editor die ik vind is die JunoLib2 en die crasht van de moment dat ik iets probeer in te laden. Heb het ook zonder succes in XP geprobeerd.

Weet iemand toevallig nog iets anders?
 
Back
Top