[Korg] OASYS anyone?

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik ff niet snap is dat Korg met die nieuwe synthese die in deze Oasys zit nog geen spinoff synths heeft gemaakt.
Roland met z'n Juno B en Yamaha met hun MO6/8 hebben dat wel en Korg heeft daar nog niet echt een antwoord op gehad. (hoeft ook niet van mij, maar daar zit wel een groot deel van de markt)

Goed punt, snap ik dus ook niet. Moet toch mogelijk zijn om een gestripte versie te maken als opvolger van de Triton? Die is wel aan pensioen toe ;) Moet wel zeggen dat de synth markt volgens mij behoorlijk op zijn reet ligt en er steeds minder geinvesteerd wordt in nieuwe synths.
 
Synthmarkt minder?

Denk het niet. Schijnt dat die Motifs als warme broodjes over de toonbank zijn gegaan en het commercieel gezien een groot succes was. Neem aan voor die Tritons en Fantoms eender.

Maar dat ze een gat laten vallen in de markt vind ik niet erg hoor. Dan krijgen de 'kleintjes' ook veel meer een kans en heb je iig niet zoveel eenheidsworst.
 
Er komt heus wel een gestripte versie van de OASYS, hopelijk ook een rack version zonder sequencer en eventueel sampler en gewoon een klein schermpie, met een vst/editor voor pc mogelijkheden .... dan zou misschien eens aantrekkelijk voor mij kunnen worden.

Nu heeft Paullira een paar mooie linkies neer gezet, maar kan zo geen acoestische sounds/ mp3's vinden.

Ik zou zo graag eens wat acoestische gitaars horen, spaanse gitaren , violen, trumpets, harp, saxen, fluiten, piano's etc...
 
Er komt heus wel een gestripte versie van de OASYS, hopelijk ook een rack version zonder sequencer en eventueel sampler en gewoon een klein schermpie, met een vst/editor voor pc mogelijkheden .... dan zou misschien eens aantrekkelijk voor mij kunnen worden.

Nu heeft Paullira een paar mooie linkies neer gezet, maar kan zo geen acoestische sounds/ mp3's vinden.

Ik zou zo graag eens wat acoestische gitaars horen, spaanse gitaren , violen, trumpets, harp, saxen, fluiten, piano's etc...

Dat is de Kronos geworden nu.Eentje gehad van beiden,nu met YT krijg ik weeral goesting om een 2dehands te kopen,maar de geldbeugel zal moeten wijken voor de goesting.Wanneer een nieuwe Kronos in de maak?Op de namm zag je wat prototypes achter glas,zit daar ééntje tussen?
 
Ik heb er 1 gehad in 2015/6, zo'n OASYS. Van een forumlid overgenomen en er mankeerde van alles. Pitch bend afgebroken, toetsen moeten vervangen en een hele grote schoonmaak. Maar daar was de prijs ook naar. Ik heb er in dat jaar veel plezier van gehad. Maar het bleef een probleemding. Op een gegeven moment moest de HDD worden vervangen. En dat was niet zo maar effe te doen. Vervolgens als donor aan een liefhebber verkocht. Veel geld op verloren dat wel.

Nu een M3-88 met de expansian. Prima vervanger. Een Kronos is mooi maar te duur voor wat ik wil.
 
Ik blijf in ieder geval een KRONOS (of OASYS) een dijk van een toestel vinden. De reden waarom velen hem weg doen, is volgens mij de complexiteit van dit soort werkstations. Je hebt tenslotte een hele trits aan synthesetechnieken onder de knie te krijgen, een audio workstation (wel wat beperkter dan op een computer wellicht maar desalniettemin heel bruikbaar), een uitgebreide MIDI-sequencer, de KARMA, een sampler ... etc. Dat heb je niet zo maar 1-2-3 onder de knie.

Tweedehands zijn de KRONOS-en tegenwoordig goed te doen en dat zal nog wel wat beteren wanneer er ooit een opvolger komt.

Dit voor mijn 2 cts.

:doei:

Danny
 
Back
Top