[Korg] OASYS anyone?

Hooihuis

Acta est fabula
Lid sinds
8 juli 2004
Berichten
4.890
Locatie
tha Bleep City
Ik ben nu al minstens 3 keer een Korg Oasys op de 2e hands markt tegengekomen, en dat terwijl het apparaat net zo'n beetje uit is. Het lijkt mij dat de verkopers nog niet eens de tijd gehad moeten hebben om de handleiding fatsoenlijk door te lezen, dus waarom ze de boel dan gelijk al door verkopen :confused:

Een Oasys is volgens mij typisch een apparaat waarmee je een long-term relationship opbouwt, niet in het minst om zijn prijs (volgens mij minimaal 7000 euro). Zou de software nou nog niet voldoende uitontwikkeld zijn zodat het apparaat tegenvalt, of zijn sommige mensen gewoon bloedjemakkelijk met zoveel geld?

It's beyound me!
 
Origineel geplaatst door bliepertronic
nog eventjes en je ziet ze weer voor 300 euro ofzo voorbijschuiven
ik geef mn telefoonnummer alvast
:z
 
Kan inderdaad goed, KORG een beeetje kennende.. :D
 
Origineel geplaatst door ALBINO SCORPION
zijn dat echt korg oasys-sen of de oasys geluidskaarten van korg die voorbij komen?

Nee, ik bedoel dus echt het workstation. Hier staat er bijvoorbeeld een, en daarvoor heb ik ze ook al her en der ontdekt van andere aanbieders. Gewoon in keurig nederlandse tekst, telefoonnummers erbij en noem maar op....lijkt me geen nep dus.

Ik lig er natuurlijk niet wakker van of zo, maar ik snap gewoon niet dat je zo'n buts geld uitgeeft en er dan (blijkbaar) heel snel achter komt dat dat toch niet zo'n goed idee was :) Of dat het apparaat niet voldoet, maar daar heb je met zo'n machine wel wat meer tijd voor nodig lijkt me.

Verder vind ik het een mooie bak, maar ik zou hem niet zo snel kopen - ook niet als ik het geld er voor had. Ik bedoel, het is echt een apparaat dat helemaal centraal komt te staan in je studio qua synths, sequencing, opname, sampling en noem maar op. Je moet wel een goede reden hebben om alles grotendeels te vervangen door 1 apparaat....

Aan de andere kant is het een te gekke machine voor als je serieus begint met muziek maken - je hebt in 1 keer alles wat je nodig hebt en kan dat ook nog uitbreiden met andere synthmodules e.d. Maar ja, welke beginner koopt gelijk zo'n duur ding dat waarschijnlijk ook nog eens niet eenvoudig te doorgronden is???

Eerlijk gezegd is het mij dan ook niet duidelijk voor welke doelgroep deze Korg nu precies is, en het zou me niets verbazen als het geen commercieel succes wordt. Waarschijnlijk gaan ze met de spin-offs pas geld verdienen hieraan.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Nee, ik bedoel dus echt het workstation. Hier staat er bijvoorbeeld een, en daarvoor heb ik ze ook al her en der ontdekt van andere aanbieders. Gewoon in keurig nederlandse tekst, telefoonnummers erbij en noem maar op....lijkt me geen nep dus.

Zoiets prijzigs aanbieden en dan niet eens een eigen fatsoenlijke foto erop zetten... lekker verstandig. Ik snap überhaupt niet dat iemand 7000 euro uitgeeft aan 1 synth tegenwoordig.
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Eerlijk gezegd is het mij dan ook niet duidelijk voor welke doelgroep deze Korg nu precies is, en het zou me niets verbazen als het geen commercieel succes wordt. Waarschijnlijk gaan ze met de spin-offs pas geld verdienen hieraan.

Ik heb dat ook nooit zo begrepen van Korg, commercieel gezien dan, om eerst met een mega synth uit te komen die 2-3 keer de prijs is van een workstation. Ik heb laatst eens gevraagd in een niet al te grote zak gevraagd of de OASYS een beetje verkoopt en ja hoor, toch al enkele stuks verkocht aan professionele bands en studio's en als je hem wilt kopen moet je wachten tot mei ivm de levertijd.

Het Triton concept is helemaal uitgemolken en verkoopt niet meer zo, dus de spin-offs zullen er ongetwijfelt gaan komen. Deze week begint de NAMM dus wie weet ;)
 
Yep, bands en studio's, lijkt mij ook. Jordan Rudess van Dream Theater tourt er bijvoorbeeld mee rond. Eigenlijk snap ik dat ook wel: Oasys+laptop en je bent klaar. Geen geklooi meer met tig synths, gewoon één (nogal groot) geval. En ook geschikt voor je eigen demo's, dus als je on the road een goed idee krijgt kun je dat ook gelijk goed opnemen, met nog steeds dezelfde ene bak (+laptop eventueel). Niet dat míj dat aanspreekt, maar da's wat anders. Alleen die prijs snap ik niet. Waarom moet zo'n ding 7000 euro kosten? Zó oneindig veel beter dan een Extreme is-ie nou ook weer niet. Hoofdzakelijk een MS2000 en een CX3 erbij, toch? En alles net iets beter, nieuwer, groter, maar ja, dat is altijd zo. Ik bedoel: de Fusion heeft ook drie synths + hd-recorder en heeft de normale workstationprijs. Of mis ik iets? En misschien moet je de Oasys ook wel zien als een soort voorstudie van uitgeklede modellen die nu gaan komen (zoals hierboven al gezegd werd). Dan heb je met de ontwikkeling van één product een nieuwe lijn waar je jaren mee vooruit kunt.

Wat die advertentie die Hooihuis quote betreft trouwens: dat is echt een geval van niet goed nagedacht en geld teveel. Ik bedoel: verkoop nu voor 5800, dus 1200 euro verlies, maar ruil (met bijbetaling natuurlijk) tegen Triton Extreme mag ook. Ofwel: de Oasyis was een iets té goed idee. Dat had-ie vast wel eerder kunnen bedenken zonder 1200 euro te verliezen...
 
alesis fusion heeft idd drie synth types en een hd recorder... maar maar maar het is ook geen synth die mindblowend is... buggy (alhoewel ik niet weet met de nieuwe os) tot en met....
 
Origineel geplaatst door keyz
alesis fusion heeft idd drie synth types en een hd recorder... maar maar maar het is ook geen synth die mindblowend is... buggy (alhoewel ik niet weet met de nieuwe os) tot en met....

Er zijn al een hoop bugs gefixed met nieuwe releases. Ik ken het ding verder helemaal niet, maar hij is niet mindblowend zeg je? Is dat hear-say, luisterervaring van een low quality demo, of heb je dat ding flink onder je vingers gehad? Ik ben wel benieuwd naar wat gebruikerservaringen namelijk, maar niemand heeft 'm nog of durft uit de kast te komen ofzo :D. Maar dat hoort natuurlijk ook niet in deze thread thuis :)

Met de aankomende NAMM zullen ze misschien ook iets grappigs uit de hoed toveren voor de fusion. Huge update ofzo om m nog maar eens extra onder de aandacht te brengen.
 
Ik heb eens geluisterd naar een aantal demo's op de Korg website. Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de orkest strings van Korg; veel instrumenten zoals de hobo etc. klinken echt onwijs goed, maar de strijkorkesten missen nog steeds het 'randje echtheid'.
 
Waar ik een beetje huiverig voor ben, is dat de software inderdaad nog niet uitontwikkeld is. En dat ze met de ontwikkeling stoppen, omdat de verkopen tegenvallen. Dat is me met de Tascam SX-1 ook overkomen. Die had ik graag een keer willen koppelen aan een andere Tascam mixer, zoals de DM-24. Nou, die koop ik dus ook niet meer! Dus ik wacht maar een of twee jaartjes om te sparen en te kijken hoe de gebruikerservaringen (ook op het forum) zijn en of er echt nieuwe synth engines komen. Tot nu toe is de CX-3 emulatie de enige toepassing die ik echt "nodig heb". Ik hoop dat Korg op het gebied van physical modelling nog wat meer uitbrengt en ook van hogere kwaliteit dan hun MOSS technologie. En ik zal er geen andere synths voor de deur uit doen. Ik heb eens mijn M1 weggedaan toen ik de Triton kocht, maar die kon hem toch niet vervangen.
 
Volgens mij gaan ze geen spin-offs(of het worden totaal andere modellen,met elementen van de oasys) uitbrengen,ze zullen na verloop van tijd de prijs wel laten dalen net zoals zoals de andromeda,die koste in het begin rond de 5000 euro en nu rond de 3000 euro,en verkoopt ie relatief goed.Nu blijven ze bij de prijs omdat de profs en de studio's er zeker eentje willen,wanneer dat is uitgeput zie ik ze de prijs wel veranderen.
 
ik denk dat de andromeda goed koper geworden is omdat alesis op de fles ging en de nieuwe eigenaar niet meer de ontwikkelingskosten hoefde terug te winnen.....
 
Back
Top