Ervaringen Virus TI

Ik blijf het filter zo heerlijk vinden van de TI. Echt een fantastische bak vind ik het. Die gaat zeker niet weg.

Het beestje was hier een beetje gedegradeerd tot stoffilter.... nu toch weer even het licht gezien en ga, al dan in sterk afgeslankte vorm, mijn hobby weer eens oppakken...
 
Naast mijn Virus TI2 Polar zit ik zelf nog te bedenken om de desktopversie aan te schaffen
 
Het is vebazingwekkend hoe de TI ondanks al het synth-geweld van de laatste jaren gewoon beresterk overeind blijft.
Dat weten ze bij Access duidelijk ook en dient er zich (voorlopig) ook niets nieuw aan.

Ik vraag me ook af als je al een tijd niets nieuws uitbrengt of je nog wel een team met ontwikkellaars hebt.
Je kan toch niet blijven leven als je jarenlang niets nieuws uitbrengt?
 
Ik verbaasde me een half jaartje terug toen ik een TI2 desktop voor 850 te koop zag en weken te koop bleef staan. Als ik nu kijk zie ik ook dat biedingen rond dat bedrag ophouden. Heb ooit ook gekeken voor een nieuwe.. blij dat ik dat nooit gedaan heb.. en een paar oudjes heb gekocht. Natuurlijk staan ze op reverb.com voor veel eerlijkere prijzen :z

De TI2 is nu 10 jaar oud, en de eerste TI 15 jaar. En toch na al die jaren hebben ze het nog steeds niet voor elkaar hebben dat USB audio goed werkt, dat leek me destijds wel interessant.. maar laatste drivers dateren van 2017.
Natuurlijk kun je em ook op een mixer aansluiten maar dat USB audio vond ik wel meerwaarde (mits het goed werkt natuurlijk). Ook de polyfonie blijkt in de praktijk behoorlijk tegen te vallen. En dan zijn er nog alle meningen dat de oudere Virus (B/C) beter zou klinken.. het komt er met name op neer dat er meer DSP power wordt gestoken in 1 voice bij de oude modellen.
 
Laatst gewijzigd:
En toch na al die jaren hebben ze het nog steeds niet voor elkaar hebben dat USB audio goed werkt, dat leek me destijds wel interessant.. maar laatste drivers dateren van 2017.

Vergeet niet dat op een moderne mac de usb driver niet meer werkt en ze (access) er ook geen tijd instoppen om hem werkend te maken.
 
wow.. dat is idd crap. Die Virus control (USB midi audio) schijn je echt nodig te hebben om het met meer stemmen allemaal strak te houden qua geluiden aansturen..
 
chips, dat is minder..
Wat is er gebeurd met hun slogan: Several times each year, Virus synth owners getting big things in small packages....

Ik kom ook niet meer ingelogd op de website met mijn account/pwd... Iemand anders wel?
 
Gelukkig heb ik mijn mac nog steeds niet geüpdatet. Ik zit nog op Mojave. Ik denk dat ik dit maar de komende jaren zo laat.
 
Ik heb ooit de TI2 Darkstar gekocht. USB is inderdaad gedoe, is zelfs nog USB 1.1 geloof ik, dat helpt ook niet mee schat ik.

Ik gebruik hem gewoon met midi en een output om pads enzo eruit te halen. Klinkt beter en kost minder moeite dan dezelfde sounds uit een vst plugin halen. Een plugin die zulke pads en daarbij nog een hypersaw doet ben ik nog niet tegengekomen, moet je waarschijnlijk omnisphere en sylenth1 kopen of zo, kun je net zo goed een virus kopen voor dat geld. Ziet er nog supervet uit ook :)
 
Ik heb ooit de TI2 Darkstar gekocht. USB is inderdaad gedoe, is zelfs nog USB 1.1 geloof ik, dat helpt ook niet mee schat ik.

Ik gebruik hem gewoon met midi en een output om pads enzo eruit te halen. Klinkt beter en kost minder moeite dan dezelfde sounds uit een vst plugin halen. Een plugin die zulke pads en daarbij nog een hypersaw doet ben ik nog niet tegengekomen, moet je waarschijnlijk omnisphere en sylenth1 kopen of zo, kun je net zo goed een virus kopen voor dat geld. Ziet er nog supervet uit ook :)

Die hypersaw vond ik ook wel interessant uit de TI. Dat hebben de oudjes niet. :) De JP6k plugin is wel een goed VST alternatief op de supersaw. Beetje hetzelfde principe.. veel zaagtanden van elkaar ontstemmen.
Toch voor hardwarejams vind ik modules/synths wel interessant. Yamaha heeft op de AN200 multisaw maar klinkt minder verzadigd. Andere alternatieven voor de JP8000/8080 zijn de SH201 (rond de 250 2e hands) en de V-synth XT. In nieuwere Roland synths is de SuperSaw allemaal op basis van samples en fake.. klinkt ook ruk.
 
Laatst gewijzigd:
Die hypersaw vond ik ook wel interessant uit de TI. Dat hebben de oudjes niet. :)

TI heeft ook meer wavetable engines (heet dat zo?) dan die oudere volgens mij, ik denk niet dat een virus b bijvoorbeeld een graintable osciliator heeft.
 
Vergeet niet dat op een moderne mac de usb driver niet meer werkt en ze (access) er ook geen tijd instoppen om hem werkend te maken.

Blijft dan toch vreemd dat ze nog steeds te koop zijn maar de plugin niet beschikbaar wordt gemaakt voor nieuw Apple OS-en =(
Of zijn het de restpartijen die bij Thomann te koop staan?
 
Of zijn het de restpartijen die bij Thomann te koop staan?

Vast wel, het contract v/d dsp chips is in 2020 afgelopen, dus veel zullen er niet meer nieuw worden gemaakt.
We zullen ook wel zien wat ie met de profiler gaat doen. Daar is het contract v/d chips in 2023 afgelopen.
 
Blijft dan toch vreemd dat ze nog steeds te koop zijn maar de plugin niet beschikbaar wordt gemaakt voor nieuw Apple OS-en =(
Of zijn het de restpartijen die bij Thomann te koop staan?
Music Store heeft ze ook
 
Back
Top