Ervaringen Virus TI

Ik vind jullie mp3's wel lekker klinken! Zelfs het ongelijk lopen van de arps geeft een mooi ruimtelijk-stereo effect...
ik ben stiekem aan het verwachten dat er hier een Virus TI (keys) binnenkomt op een gegeven moment... :{
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Ik vind jullie mp3's wel lekker klinken! Zelfs het ongelijk lopen van de arps geeft een mooi ruimtelijk-stereo effect...
ik ben stiekem aan het verwachten dat er hier een Virus TI (keys) binnenkomt op een gegeven moment... :{

Heb je hem besteld Lacertus? En ook nog een spectralis? Dat wordt flink weinig sociaal contact de komende tijd! hehe


Overigens moet ik wele rg door de trance sound heen bijten....hoe dik het ook klinkt...het is gewoon mijn ding niet en ook neit wat ik met de virus C doe....

Heeft er iemand wat minder trance minded demo's eventueel?
 
Die analog outs die te vroeg komen kan je compenseren met midi latency. Das ook zo'n ding dat ik gerapporteerd heb. ALs je echter een arp gebruikt met analog outs and gaat de compensatie de mist in,

daar zal toch eens een update moeten voor uitkomen
 
Heel de dag aan het kutten om die arp strak te krijgen.

Het irritante is: als je de hele dag naar een arpeggiator ritme luistert en je gaat dan naar een "goeie" strakke arpeggiator luisteren die intern synct op z'n klok, dan is het net alsof die OOK out of sync gaat klinken :S.

Heb zojuist nog even een midi loopback test gedaan op mijn Midex om te kijken of dat ding ineens zorgt voor latency, maar die is gewoon 0ms zoals het hoort. Heb nog wel iets aangevinkt van "Use system timestamp" bij mijn midi poorten, maar dat maakt voor mijn arp-tempo-sync probleem niets uit. (En voor de rest ook niet, want ik heb echt eigenlijk nog nooit gezeik gehad met midi-lag of clock problemen sinds ik die Midex8 gebruik).

Bweh.

Ik ga voetbal kijken ;)

Cheers.
Joost,
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Heb je hem besteld Lacertus? En ook nog een spectralis? Dat wordt flink weinig sociaal contact de komende tijd! hehe

;)
De Virus komt pas als de spectralis voldoende sequencer capaciteiten bezit... kan dus nog wel een paar maandjes duren... misschien wel lang genoeg om de eerste 'tweedehandjes' te scoren... :D
Sociale contacten worden sterk overgewaardeerd (iig als je én een spectralis én een VirusTI hebt! :luv: )
 
ken dat, op de duur klinkt alles vals en mis en out of sync, beter wat laten rusten, en bevestigingen van access in die zin helpen wel wat met de objectiviteit wat weer te vinden.
 
Je kan in logic kiezen om de midiclock eerder of later te starten, dit om de rest van je miditriggeren gelijk te trekken.

Staat bij mij op 20ms en alles is in sync.... (dit werkt voor mijn spectralis en supernovaII)
 
Mja, okee, bedankt voor de tip.

Maar dan werkt het in cubase nog steeds ruk.

En na een dag lang testen weet ik echt zeker dat het het sync-to-midi-clock algoritme van de TI is dat bugt. Kan gewoon niet anders. Mijn VIrus Rack Xl synct, mijn MD, mijn Lexicon. Allemaal op dezelfde midex8 en allemaal met zowel cubase als logic. Alleen de TI loopt out of sync.

Dus ik heb liever dat Access het fixt of iig. gaat uitzoeken dan dat ik met kunstgrepen het oplos in de sequencer host.

You dig? :)

Cheers!
Joost
 
ff een update hier...

Na de reply van access, betreffende die USB controller, heb ik er dus maar eentje aangeschaft.

Weer XP SP1 geinstalleerd, en kijken wat er gebeurt....

Nou,het lijkt nu allemaal eindelijk te werken....mijn bevindingen zijn nu wel gebaseerd op 1 track alleen VControl maar ik ga vanmiddag even het aantal tracks verder opvoeren...

hopende op een goed einde :D

groet,
avs
 
Ik probeer echt niets, ik bedoel mijn absynth die heeft megatastisch veel timed audio textures, en dat ding loopt zelfs goed als ik het op 20ms zet, de virus heeft daar nog probs mee, (op die lage latencies toch, en op hoge latency is het probleem dat als ik daarmee masters ga maken met een project met veel vsti's en tracks dat het ding gaat kraken, dus....

daarom dat ik het gewoon makkelijker vind om de synth zelf de arp noten te laten uitzenden for now :)
 
Dat vond ik ook jammer, anders had er echt wel een polar gekomen, tje 550 euro, dat is me toch net iets teveel...
 
nog wat prutswerk van mij

PS: kan je maar 1 attachment per post doen ?

btw er komt ook subosc in de mix
 

Attachments

  • 2hypersawsplus-unisono-x2.mp3
    445,2 KB · Bekeken: 105
zware klanken :P

pff.. de rest wil er niet op, haal maar hier maar ff :P
 

Attachments

  • nogwatrommelentmethypersawensuboscsatturationmetreverb.mp3
    268,1 KB · Bekeken: 116
Laatst gewijzigd:
zoonstondtibell.mp3 heerscht rond 00:22 en 00:30 ;D
jij groovy monster jij!

maar wat is het ontzettend simpel om meteen al lekkere geluidjes te maken, nog uberhaupt voordat je met de lfo's en de modmatrix aan de slag gaat.

sowieso denk ik dat juist de wavetables veel meer toevoegt aan de ti dan de hypersaws. hypersaws is gewoon een alternatief voor het moeten gebruiken van al je oscs en unison om een beetje een dik geluid te krijgen, where as de wavetable geluidjes juist een hele nieuwe dimensie geven aan het "virus" geluid.

nou heb ik er nog niet al te veel mee gedaan dit weekend, maar ik ben er al wel achter dat het layeren van een hypersaw en een wavetable geluid voor een mooie extra breath zorgt, zonder dat je meteen heel erg technisch hoeft te worden.

nou ben ik kwa sounddesign absoluut geen pro.
en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ervaren sounddesigners tegen de mogelijkheden van de ti aankijken.

cheers.
joost.
 
De wavetables helpen in het creëren van "natural factor" eenerzijds en spectrale rijkheid van de tonen. Ik moet nu denken aan alle manier waarop eric persing die typische d50 klanken allemaal gecreëerd heeft. De TI stelt je in staat om ook zo van die dingen te gaan doen. Luister eens naar HS z'n floooooooot klanken of andere betrachtingen om natuurlijke blaas of strijk instrumenten te maken.

Wat ook zeer essentieel is het gebruik van de juiste satturatie, het juiste filter type en/of overdrive . De hypersaw is dermate handig in het vormen van je basis pads, waar je dan een wavetable over kan gooien om dat atmosferische in een gewone pad sound te brengen. Maar als je de wavetables af gaat krijg je ook wel in de gaten dat je dingen zoals fingerbass echt wel kan gaan matrix-modden om er een natuurlijk gevoel aan te geven,

Kwa sound design perspectief is het heel flexibel. Het staat aan de top met "zelf een waveform tekenen (in absynth ofzo)" of, je eigen atmosferen inladen die je in soundforge grcreëerd hebt om een klank mee te maken.

Ik ben niet echt zo onderlegd in parametrale juistheid van dingen, Ik hoor wel wanneer ik denk dat ik een goede klank heb, dat is de manier waarop ik werk dus echt doorbomen erover kan ik niet.
 
Back
Top