Ervaringen Virus TI

Verder is dit een topic voor ervaringen met de Virus TI, geen topic om uit te dagen tot reacties of de Virus Ti nu wel of niet overpriced is of dat een andere (soft)synth beter klinkt of niet....
Als je over prijs gaat praten zijn er nog wel 250 synths die je te duur voor wat je krijgt kunt noemen, dat blijft echt altijd subjectief.


Naast hoe een synth - in dit geval de Virus TI - klinkt en werkt bepaald de prijs indirect mee de ervaring.
Maar het spreekt natuurlijk voor zich dat in deze discussie de klank en techniciteit primeren al gaat die beoordeling
heel persoonlijk en bijgevolg ook subjectief zijn.
Zelfs de prijs is idd een subjectief gegeven, want voor iemand die goed geld verdient is prijs misschien een minder belangrijk aspect.

Door het karakter en de vele technische mogelijkheden zijn er vast eigenaars die zich niet of minder hebben gestoord aan de bugs waar de TI last van had.
Voor andere zullen o.a. diezelfde bugs en de flinke prijs reden geweest zijn om het apparaat niet te kopen of te verkopen.

Dus ervaringen worden bepaald door werkelijk alle aspecten. Zelfs de vormgeving en kleur van een toestel.
En dus ook de prijs die je voor een apparaat hebt moeten betalen.

Ik zie dus geen reden waarom de prijs inzake ervaring als offtopic zou worden beschouwd.
Maar het is zeker ook geen onderwerp om blijven over door te bomen.
Voor de ene is het duur, voor de andere betaalbaar. Meer kan je daar eigenlijk niet over zeggen.

Ik maakte verder een vergelijking met de Sylenth. Niet om een soft vs. hardware discussie te starten of offtopic te gaan.
Wel omdat het niet onlogisch is om - in dit geval de TI - te toetsen aan en te vergelijken met andere applicaties - oa ook de Blofeld - die ik tot mijn beschikking heb.
Een vergelijking niet zo zeer op technische, dan wel op klankmatige basis.

O.a. die vergelijking bepaald mee de ervaring over een apparaat.
 
Laatst gewijzigd:
Grappig te zien dat andere fabrikanten wèl betaalbare bugloze synths kunnen bouwen met ASIO, wekende full duplex USB ondersteuning en een VST + librarian. Wat dàt betreft heeft Keybern wel gelijk. Virus is de Apple van de synths. Mooie looks, maar kwalitatief niet bijzonder... integendeel...

Bij mij hangt de Snow aan de iMac en het werkt als een zonnetje. Wellicht horen ze wel bij elkaar ;)

En wat de prijs betreft...goedkoop is hij niet, maar er is altijd nog iets als [ame="http://nl.wikipedia.org/wiki/Marktwerking"]marktwerking. Met andere woorden Access bestaat nog steeds, dus er zullen genoeg mensen zijn die de prijs van het product accepteren. Heren: zo eenvoudig kan het dus zijn. :mega:

Laten we allemaal weer lekker muziek gaan maken :eureka:
 
Over OS5 nog. Er schijnen wat mensen te zijn met static noise gedurende het spelen.
 
OS5 draait hier als een tierelier! Geen enkele bug so far...

Ik vond de nieuwprijs (E1600,-) het bedrag zeker waard toen ik mijn ti2 desktop kocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad! Het is veel geld voor een hobby, maar ik heb er dagelijks plezier van, waarom zou dat zonde zijn? Een vriend van me doet aan sportvissen en heeft al voor meer dan E10.000,- aan f*cking hengels; koopt 'ie laatst een boot van een halve ton!! Om mee te vissen!!! Zo hebben we allemaal wat!

Een vriendin van me zei laatst: "Hoeren zijn pas duur, daar hoor je nooit iemand over!"

Maar het blijft gewoon fantastisch dat ik er ineens 2 envelopes bij heb!! Voelt toch als een gratis mod! (ik hoor iemad denken: "ja, maar ze hadden toch ook vanaf het begin dat ding kunnen leveren met 4 env's? en dat deden ze niet omdat ze geld willen verdienen!" en dat klopt, maar ze hadden ook die 2 extra env's helemaal niet kunnen geven, had er ook niemand geklaagd.
 
OS5 draait hier als een tierelier! Geen enkele bug so far...

Ik vond de nieuwprijs (E1600,-) het bedrag zeker waard toen ik mijn ti2 desktop kocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad! Het is veel geld voor een hobby, maar ik heb er dagelijks plezier van, waarom zou dat zonde zijn? Een vriend van me doet aan sportvissen en heeft al voor meer dan E10.000,- aan f*cking hengels; koopt 'ie laatst een boot van een halve ton!! Om mee te vissen!!! Zo hebben we allemaal wat!

Een vriendin van me zei laatst: "Hoeren zijn pas duur, daar hoor je nooit iemand over!"

Maar het blijft gewoon fantastisch dat ik er ineens 2 envelopes bij heb!! Voelt toch als een gratis mod! (ik hoor iemad denken: "ja, maar ze hadden toch ook vanaf het begin dat ding kunnen leveren met 4 env's? en dat deden ze niet omdat ze geld willen verdienen!" en dat klopt, maar ze hadden ook die 2 extra env's helemaal niet kunnen geven, had er ook niemand geklaagd.

Ik bewonder je positiviteit!
 
sja, er wordt anders zoveel geklaagd hier...
 
Weet iemand hier hoe je het uitgangssignaal vanuit de filter kunt oversturen ?

Want bij sylenth1 kun je dit door de filter section de drive aanpassen.
Die gebruik ik namelijk vaak en bij de virus mis ik het enorm.

Heb vandaag al even flink lopen googelen en wat geprobeerd maar het komt er helaas niet in de buurt.

Mensen hier uit de buurt met een virus ti weten het helaas ook niet :(
 
He jakkes, als ik dit zo allemaal lees moet ik TI gaan kopen vandaar de naam virus
 
het is geen presetbak maar je hebt er snel uit wat je nodig hebt in een track. de vst interface is prima, werkt veel lekkerder dan klooien in een klein schermpje. hij is zeer robuust, heb veel mee gesleept met de ti die ik heb, ben zeer tevereden met deze synth, zou m missen. vergelijken met sylenth is tricky. karakter is gewoon anders. ik gebruik m als soundcard (niks te klagen over de kwaliteit) en heb straks mn nordlead via de ti ins erbij. ti heeft midi out. de atomizer heb ik nog niet eens kunnen testen. access doet goeie dingen.
 
Weet iemand hier hoe je het uitgangssignaal vanuit de filter kunt oversturen ?

Want bij sylenth1 kun je dit door de filter section de drive aanpassen.
Die gebruik ik namelijk vaak en bij de virus mis ik het enorm.

Heb vandaag al even flink lopen googelen en wat geprobeerd maar het komt er helaas niet in de buurt.

Mensen hier uit de buurt met een virus ti weten het helaas ook niet :(

Je kunt in de filtersectie gewoon de saturation instellen hoor.


Straks ook die nieuwe OS eens uitproberen...
 
Goed, ik geef het op. Ik heb nu 3 keer geprobeerd om de update te doen en 3 keer loopt Windows 7 compleet vast op het moment dat de TI in update modus gaat, zodat ik de stroom eraf moet halen.

Ik heb vrijwel nooit pc problemen, maar om de een of andere reden gaan de updates van de TI altijd erg moeizaam.
 
Ik heb ook ineens problemen met mijn Ti

ik had hem een 3 weken niet gebruikt ofzo
eergister maar weer is aangezet kreeg ik ineens
een melding VIRUS NOT FOUND

Heel raar nooit eerder problemen gehad en de virus was nergens te vinden op de pc
Dus ik dacht mischien ligt het aan de dedicated usb pci kaart
maar alle andere appratuur deed het gewoon erop
Echt tig keer van alles geprobeerd maar hij maakte geen connectie

Nu deed ik vandaag de virus erin en ja hoor hij deed het vond hem meteen
helemaal goed zou je denken :D
Alleen ik had even mijn korg nanokontrol erin gedaan om te checken of de usb kaart kapot was
dus ik dacht mooi dan kan die er weer uit
maar als ik deze eruit haal stopt me virus ermee en kom ik weer op hetzelfde probleem
uit VIRUS NOT FOUND

En zodra die (nano) er weer in gaat gaat de virus ook weer laden
alleen heb ik nu last van crackles en die had ik eerst helemaal niet

Echt een heel raar probleem iemand hier daar wel is last van gehad ?
en mischien een hint voor mij hoe ik dit oplos ? :D

alvast bedankt !
 
Dat resetten heb ik ook allang gedaan :D

heb echt van alles gedaan
maar ik vind het raar dat als ik de nano kontrol eruit haal
dat dan de virus ook ineens kapt en niet meer gevonden word
en er weer in en hoppa daar is ie weer :D
echt heel vreemd haha
 
Ja dat is wel vaag ja. Je zou nog kunnen proberen om te kijken of er nieuwe drivers zijn voor dat USB kaartje.

Gelukkig kun je er nog om lachen, sommigen is het lachen al vergaan als het de TI betreft ;)
 
@1908, niet dat je er iets mee op schiet maar ik heb t met de launchpad, ti en lp samen gaat niet, de ene driver drukt de andere weg. nieuwe install van ti zal je wel op weg helpen denk ik maar dan zul je wel problemen krijgen als die nanocontrol er weer bij komt. iets met usb conflicten. heb zelf geen zin om t allemaal te gaan uitpluizen nu op forums. waarschijnlijk een beperkling van mn laptop usb connecties. ga binnenkort nwe desktop kopen en dan zal ik t waarsch wel uit moeten zoeken. met maschine en ti geen problemen in ieder geval. hou ons op de hoogte als je wat hebt gevonden op dit probleem svp. beste ermee.
 
@1908, niet dat je er iets mee op schiet maar ik heb t met de launchpad, ti en lp samen gaat niet, de ene driver drukt de andere weg. nieuwe install van ti zal je wel op weg helpen denk ik maar dan zul je wel problemen krijgen als die nanocontrol er weer bij komt. iets met usb conflicten. heb zelf geen zin om t allemaal te gaan uitpluizen nu op forums. waarschijnlijk een beperkling van mn laptop usb connecties. ga binnenkort nwe desktop kopen en dan zal ik t waarsch wel uit moeten zoeken. met maschine en ti geen problemen in ieder geval. hou ons op de hoogte als je wat hebt gevonden op dit probleem svp. beste ermee.

Nieuwe instal heb ik dus ook al gedaan
en ik wil ook alleen mijn virus op de dedicated usb pci kaart
want daarvoor heb ik die kaart ook gehaald speciaal alleen voor de ti
Alleen als de virus er alleen inzit word hij niet gevonden
maar prik ik de nano erbij doet ie het dus wel
gaat ie eruit hup virus weg en totaal niet meer te vinden op de pc
 
@1908, niet dat je er iets mee op schiet maar ik heb t met de launchpad, ti en lp samen gaat niet, de ene driver drukt de andere weg.

Ik schrok even toen ik jouw post las, omdat ik net op het punt stond om een Launchpad te gaan halen. Maar hier is er niets aan de hand hoor, werkt perfect naast elkaar. Ik neem aan dat je niet bedoelt dat ze van dezelfde USB kaart gebruik maken, want dat moet je sowieso niet proberen.

Wel is mn pc nog steeds in de war na het trachten de nieuwe OS5 beta te installeren.
 
Back
Top