arturia cs80v 1.5

Rockwell

Stamgast
Lid sinds
18 februari 2005
Berichten
223
Locatie
hasselt
Heeft iemand de arturia cs80v 1.5 al vergeleken met de echte cs80?
Momenteel heb ik de optie om een cs60 aan te kopen.
Is dit een wijze keuze (wegens vaak onstabiel).
Iemand de cs60 met cs80 en cs70m al vergeleken?

Graag advies...
Thanx!
:biertje:
 
Ik vind persoonlijk Arturia niet klinken. Gewoon een slordige implementatie, en meer aandacht voor eye candy en toeters/bellen dan voor goed gelijkende klank. En je mist een stuk van de interface (heel belangrijk).
Als Creamware nou eens zoiets ging maken, had ik er stukken meer vertrouwen in. (zie profit-5 & minimax)

Aan de andere kant: CS'en zijn niet te tillen, en vrijwel niet te midificeren (kost ruwweg 1000 euro).
En vrij onstabiel, je moet ze echt met liefde behandelen.

Evengoed: als je de CS60 niet neemt, hoor ik het graag even van je.
Ik koop 'm namelijk blind. :)

Bedankt! :D
 
Kun je ze ook niet aan een kenton pro 4 cv to midi hangen?
 
No way.

Je hebt een speciale custom-made Kenton kit nodig, €700 euro ex inbouw (niet triviaal).
Dat is exact dezelfde kit als voor de 50 en de 80.
Oh ja, die kit wordt alleen gebouwd als er 5 geinteresseerden zijn, hoorde ik. :D

http://www.kentonuk.com/products/retro_kits.shtml
 
Niet meer helemaal juist. Ik heb 2 weken terug van John Kenton Price vernomen dat ze tegenwoordig gewoon per stuk de deur uit gaan.
Ik overweeg er een in m'n CS80 in te laten bouwen. Maar het is wel erg kostbaar. Bovendien moet je aan de yamaha-ic's solderen wat me niet zint. En je krijgt er lelijke knopjes op het frontpaneel bij =(

En volgens mij is de CS60 al weer foetsie....
 
Origineel geplaatst door wouw
En volgens mij is de CS60 al weer foetsie....

Ja, dat heb ik ook begrepen. De nieuwe eigenaar was al in de chat, daar issie vast in goede handen! :)
 
ik dacht naar een ander, dan stonden er twee CS60's te koop :confused:
 
ik ga maar ff de verwarring doorprikken....

Naar mijn weten was er maar één cs60,en die staat nu thuis bij mijn te blinken...Wouw en Hanz beste vrienden,jullie hebben het dus ook over één en dezelfde persoon,ikke dus...

En het is :luv:
Ik ben blij dat ik nu samen met jullie tot de trotse cs bezitters behoor...Groetjes!!!En ook :luv: natuurlijk!!!

:D

daar issie vast in goede handen!

:okdan: :halleluja :okdan:
 
Klote Mansher,

je bent me voor geweest!

als je hem in de toekomst wegdoet hoor ik het graag van je...
Greets, Rockwell
 
Origineel geplaatst door wouw
Echt is trouwens mooier. Zie:
http://www.yamaha.co.jp/design/products/1970/cs-80/
:{

Wel even oefenen met navigeren

hee da's een mooie link zeg die is helemaal te wouw man!

nog nooit eerder gezien.

trouwens ik vind een cs60 best wel te tillen hoor. en je moet dat ding toch gewoon in je studio laten staan en niet mee op stap gaan behalve als ie naar de dokter zou moeten. en nee, de arturia heeft weinig met CS van Yamaha te maken.
 
hanz jij hebt het zeker over v1.0 of 1.1
in v1.5 zijn de waveforms beter nagedaan
dit gaat over de hele serie

in de soundonsound van vorige maand (augustus) stond een vergelijking met een echte minimoog tegenover software
in 1.0 1.1 en 1.5
het verschil tussen 1.5 en een echte was niet te zien met het blote oog :halleluja
(jammer dat die pikken bij SoundOnSound zo aardig waren verschillende assen bij de grafieken in te stellen waardoor het toch weer er anders uit ziet :( )

voordelen arturia tegenover echte:
je steekt een paar honderd euro in je zak
software patches
hernia
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
hanz jij hebt het zeker over v1.0 of 1.1
in v1.5 zijn de waveforms beter nagedaan

Hmm, ik hoop het. Zal nog eens kijken wat er inmiddels is verbeterd.
Zoals VanHeckis in een andere thread al aangaf, zaten er een boel slordigheidsfouten in de eerste versies - misschien dat die nu ook zijn opgelost?
Wat ik persoonlijk erg jammer vind is dat er zoveel energie is gestoken in onnodige features.
Wat mij betreft mochten ze die allemaal houden, als je maar beter in de buurt van het originele geluid zou komen.
Nu hoef je die features natuurlijk niet te gebruiken, maar ik vind het nogal afleiden, eerlijk gezegd.

in de soundonsound van vorige maand (augustus) stond een vergelijking met een echte minimoog tegenover software in 1.0 1.1 en 1.5

Oh, gemist. Nou ja, nog een half jaar wachten, dan kan ik het online lezen... ;)
Maar eh... minimoog? We hebben het hier toch niet over die minimoog software, maar over die cs80 software?
Misverstandje, of ben je nu appels en peren aan het vergelijken?

het verschil tussen 1.5 en een echte was niet te zien met het blote oog :halleluja

<snob opmerking> Ach, luisteren doe ik niet met m'n ogen... daar heb ik m'n oren al voor! ;) </snob opmerking>

je steekt een paar honderd euro in je zak

Zeg maar gerust, een paar duizend. De bijzonder fraaie CS80 van RLmusic staat geloof ik te koop voor 5100 UK pound... 8D
Dan heb je er nog geen MIDI interface bij, trouwens. Dat laatste is dan wel weer een voordeel van de software.

Hier een linkje naar de update pagina van Arturia: http://www.arturia.com/en/cs80/cs80v15.php
Ziet er interessant uit! :)
 
Origineel geplaatst door Hanz


Zeg maar gerust, een paar duizend. De bijzonder fraaie CS80 van RLmusic staat geloof ik te koop voor 5100 UK pound... 8D
Dan heb je er nog geen MIDI interface bij

Wow, dat was een paar dagen terug nog 4500 pond. Goede investering zo'n ding ! Zou dat ook voor de software gelden ;)
 
Ik kan de versie 1.5 van cs80v natuurlijk niet vergelijken met de real thing, maar hij klonk toch al stukken beter dan de 1.2.
ik zou het bijzonder appreciëren indien jullie, troste eigenaren van een cs (envy;)), hem eens kunnen vergelijken met de software (liefst zonder vooroordelen). Dan zal ik het doen met de minimoog.
Muchos gracias!
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
hanz jij hebt het zeker over v1.0 of 1.1
in v1.5 zijn de waveforms beter nagedaan
dit gaat over de hele serie

in de soundonsound van vorige maand (augustus) stond een vergelijking met een echte minimoog tegenover software
in 1.0 1.1 en 1.5
het verschil tussen 1.5 en een echte was niet te zien met het blote oog :halleluja
(jammer dat die pikken bij SoundOnSound zo aardig waren verschillende assen bij de grafieken in te stellen waardoor het toch weer er anders uit ziet :( )

ja...maar dat ging over de Minimoog,niet over de CS80...
 
Origineel geplaatst door Rockwell
ik zou het bijzonder appreciëren indien jullie, troste eigenaren van een cs (envy;)), hem eens kunnen vergelijken met de software (liefst zonder vooroordelen).

ikke niet hoor, ik gebruik m'n computer alleen voor internet en mail. Ik heb niet eens een midi-interface. De laatste keer dat ik een computer aansloot op een synth was in de tijd van de atari. Geen (voor)oordeel van mij dus op dit front.

Een CS heeft trouwens niet voor niets toetsen. Mogelijk dat de combinatie van de software met een polyfone aftertouch-controller (prophet T8 bv) leuk is. Maar kun je dan goed real-time spelen ? Hoe zit dat met de latency van tegenwoordig, en in het bijzonder van de cs80v ?
 
Denk dat latency niet meer het probleem is tegenwoordig. Alles <10 ms vind ik dik acceptabel.
Een polyfone AT controller, daar hoef je geen Prophet T8 voor te hebben (al zou het leuk wezen! :8~ )
Bijvoorbeeld veel oude bakken van Ensoniq, die kunnen dat ook. Die kosten trouwens een stuk minder!
 
Ik heb zelf één osc circuit van de arturia cs80v 1.5 vergeleken met de cs60 en je hebt wel een soort van emulatie die ergens een beetje van het karakter weet te vangen van de cs'n,maar qua presence en body van de klank komt het echt NIET in de buurt...En vergeet dan ook niet dat volgens kenners één circuit uit de cs80 nog dikker klinkt...Ik zeg hier niet dat die arturia spullen zuigen hé,op zich zijn het toch wel goede pluggies en maken ze het karakter van enkele zo goed als onvindbare of(voor de normale mens) onbetaalbare klassiekers bereikbaar voor iedere muziekant/knoppendraaier,maar behalve dat ze dan die waveforms gaan matchen etc vind ik persoonlijk dat het nog bij zoveel andere dingen serieus fout gaat.bv;aliasing(dat hoor je dus echt wel!!),filter modeling(luister maar naar de resonance van die minimoog v,die ik ook heb en dan naar die van een echte,en das nog maar enkel de filter....zelfde geld voor de cs80v 1.5),het modeleren van subtiel driftende osc's en ik kan zo wel nog ff doorgaan....

Als ik dan voor een plugin zou moeten kiezen,dan zweer ik bij die creamware minimax/profit 5/prodyssy/protone...Deze mensen hebben zeker kaas gegeten van modelen en calculeren enkele handige features in waardoor je bvb driftende osc kan gaan ''nabouwen'' met lfo's etc....Ok de ''root'' klank van de plugins zijn voller en dikker...Deze mensen hebben er dus echt wel goed over nagedacht en daarbij dus nog het één en ander lekkers toegevoegd voor wij zoetbekken...

Het mag ook gezegd dat die G-media Minimonsta een serieuze plugin is,de eerste vst(want creamware zijn eigenlik geen vst's)waar ik warm van werd...Alhoewel ik het hier heb over de vergelijking met andere plugins,en dus minder met het origineel...Dat is volgens mij een héél andere zaak,zeker bij de minimoogs want die klinken allemaal anders(de model d's toch)...

Kijk,het origineel blijft voorlopig toch de meest overtuigende optie,wat niet wil zeggen dat je geen uren fun kunt hebben met een plugin of er een mega hit mee kunt maken...Het moet dus wel gezegd dat er de laatse tijd aardige ontwikkelingen zich voordoen in vst land,maar het origineel is gewoon het origineel,en wil je de originele klank,tja dan....Maar wil je gewoon iets in de buurt à la minimoog/cs80 clone,dan kom je al een héél eind met de plugins.....

Rockwell ik denk dat je aan de hand van die minimoog v/model d wel tot dezelfde constatatie zult komen....Ik heb zoiets van,héél goed geprobeerd en bijna,maar toch ook helemaal niet...Wat dus (nogmaals) niet wil zeggen dat die plugs opzich zuigen...Het is moeilijk om het origineel te vervangen in de breedste zin van het woord...
 
Back
Top