Korg Triton classic of Korg Triton LE???

corsa14joy

Nieuwkomer
Lid sinds
23 december 2004
Berichten
10
Locatie
Prov. Groningen
hallo forumbezoekers,

zit momenteel effe met het volgende:

Kan nog steeds de Korg Triton 61keys (volgens mij is het de classic, zit nog een diskettestation in) kopen van mijn pianoleraar. Inmiddels is hij gezakt in prijs naar 900euro + 50 euro Flightcase.
Graag zou ik een paar dingen willen weten m.b.t. dit apparaat:(aangezien jij ook eentje hebt/had,zou ik graag wat advies en jouw ervaringen willen weten)

- Hoe zit het met het downloaden van nieuwe geluiden?
(welke site mogelijk om nieuwe geluiden te downloaden, hoe stuur ik die in het apparaat,etc)

Nu ben ik vandaag effe langsgeweest bij LEO Music in Stadskanaal en heb gespeeld op de Korg triton LE 61 keys. Deze bieden zij momenteel aan voor 999euro, Feedback en Tonika te Groningen bieden hem aan voor 899.

Nu zit ik dus in dubio, het aanschaf van een Korg Triton of de Korg Triton LE,

Kan iemand me misschien helderheid verschaffen in de keus voor de goede synth?

Gebruik de synthesizer voor de band. (rockcoverband)


Bedankt alvast.
 
Re: Korg Triton classic of Korg Triton LE???

Ik heb een Triton LE gehad en verkocht omdat deze niet degelijk is. Daarom is een LE ook stukken lichter en dus kwetsbaarder als je deze gaat vervoeren (ook in een fligthcase). Qua sounds maakt het niks uit, de synth engines zijn nagenoeg gelijk, maar de classic heef wel 5 insert effecten, de LE maar 1. Als je combi's (splits en layers) gebruikt kun je dus iedere patch een eigen effect geven. Verder heeft de classic een touchscreen, erg handig. Het klavier van de classic is ook iets beter. Ik zou zelf eerder een 2dehands classic kopen dan een nieuwe LE.

Voor sounds en info: http://www.tritonhaven.com/
 
Ik zou absoluut voor de classic gaan! Die extra effecten zijn essentieel, en het touchscreen werkt snel en prettig. Geluiden kun je volgens mij downloaden op www.tritonhaven.com dit gaat volgens mij gewoon met floppy's.
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Ik zou absoluut voor de classic gaan! Die extra effecten zijn essentieel, en het touchscreen werkt snel en prettig. Geluiden kun je volgens mij downloaden op www.tritonhaven.com dit gaat volgens mij gewoon met floppy's.

idd van de tritonhaven.com en korg.com kun je downloaden en via diskettes in je triton stoppen.

Ik zou idd voor de classic gaan omdat je meer waar voor je geld krijgt: meer effecten (essenciel voor het geluid), uitgangen ect.
Trouwens de geluiden uit de classic en de geluiden uit de le/studio zijn anders, maar je kunt natuurlijk dmv een download dezelfde sound inbrengen.
 
Mensen bedankt voor al jullie reacties.. Kan jullie mededelen dat ik me de trotse eigenaar kan noemen van een Korg Triton Classic.. Nu nog even uitvinden hoe ie werkt..:confused:
 
Weet iemand misschien een site waar ik de nederlandse handleiding van dit apparaat kan vinden??
 
Op Tritonhaven kun je veel vinden over de Triton; onder andere manuals in het Engels en Duits (Japans waarschijnlijk ook wel); een synth met een handleiding in het NL heb ik zelf nog nooit gezien.
 
Hey!

Ik heb hier zelf een Korg Triton LE 61Keys Music Workstation, is dit wat je bedoelt?

Omdat ik niet langer de toetsenist ben van de metalband Chiraw wil ik deze verkopen
Hij is in een zeer goede staat. verder kan ik je vragen niet beantwoorden omtrent het inladen van nieuwe geluiden. er kan een geheugenkaart in waarvan je de geluiden kan inladen en opslaan/aanpassen noem maar op. Maar hoe, dat is voor mij ook nog de vraag.

Als je er nog interesse in hebt dan hoor ik het wel~!!

greetzzz
 
De classic is iig gebouwd als een tank. Heb hem nu al 10 jaar en gebruik hem nog dagelijks. Maar goed.... thread is inmiddels 4 jaar oud..
 
Hehe, de thread is van 2005. Ik denk dat hij inmiddels wel triton classic van z'n leraar heeft gekocht. Anders hoop ik dat diezelfde leraar nu wat gezakt is in prijs ;-)
 
Back
Top