Fantom X7 part local on/off

Mr. Spock

Nieuwkomer
Lid sinds
10 april 2005
Berichten
1
1. Kan iemand mij vertellen waarom je bij de Fantom X niet meer PER PART de local on/off kunt instellen. Ik kan alleen nog maar de tx en rx on/off instellen per part. Local on/off is alleen nog maar mogelijk voor het gehele keyboard. Dit was bij roland al mogelijk vanaf de D70 maar blijkbaar nu opeens foetsie. Als ik de Fantom X als master gebruik ben ik nu genoodzaakt om alle interne geluiden via "Fantom X midi out > Unitor8 > Logic > Unitor8 > Fantom X midi in" te spelen. Niet echt handig als je verschillende gelayerde parts door een midi-kabeltje heen en weer moet sturen. Door de hoeveelheid data die door de trechter moeten reageert de FantomX ahw trager waardoor je regelmatig last hebt van zgn. stuck notes.

Bij de gewone Fantom kon je kiezen:
part 1, 2 en 3 = midi rx on; internal switch on; external switch off (om bijv een vette 3 octaafs brasslayer te maken)
part 4 = midi rx off; internal switch off; external switch on (om een externe module aan te sturen)
part 10 = midi rx on; internal switch off; external switch off (om door logic een drumtrack aan te sturen)

Ik weet wel dat verschillende wegen naar Rome leiden maar dit beperkt de mogelijkheden enorm.

2. Bij het importeren van audio.wav vanaf mijn Mac blijken sommige samples opeens een enorme partij ruis te hebben die ik bij het origineel op mijn Mac absoluut niet waarneem. Kan iemand mij vertellen wat hiervan de oorzaak is. Het vreemde is dat ze het niet allemaal doen.

Grtz Henk
 
Re: Fantom X7 part local on/off

Origineel geplaatst door Mr. Spock
1. Kan iemand mij vertellen waarom je bij de Fantom X niet meer PER PART de local on/off kunt instellen. Ik kan alleen nog maar de tx en rx on/off instellen per part. Local on/off is alleen nog maar mogelijk voor het gehele keyboard. Dit was bij roland al mogelijk vanaf de D70 maar blijkbaar nu opeens foetsie. Als ik de Fantom X als master gebruik ben ik nu genoodzaakt om alle interne geluiden via "Fantom X midi out > Unitor8 > Logic > Unitor8 > Fantom X midi in" te spelen. Niet echt handig als je verschillende gelayerde parts door een midi-kabeltje heen en weer moet sturen. Door de hoeveelheid data die door de trechter moeten reageert de FantomX ahw trager waardoor je regelmatig last hebt van zgn. stuck notes.

Henk,
De meeste synths hebben een globale local on/off. Hiervoor had een Triton en ik kan je zeggen dat een Fantom meer midi functies heeft een Triton. Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee, ik stuur alles via een midi patchbay/interface naar diverse synths en weer terug, live ook. Vertraging: geen last van moet ik zeggen. Wat voor midi interface gebruik je?
 
Back
Top