monomachine als sequencer

Hazes

Vind ik leuk
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
6.361
Locatie
Arnhem
Wie heeft een monomachine en kan wat vertellen over het sequencen van andere midi-apparatuur? Ik ben een mpc gewend om mijn overige midi-apparatuur te sequencen en heb ook een MD die meeloopt. Kan de monomachine een MPC vervangen?

Groet, H6
 
hoop vandeweek ook men mpc2000xl binne te krijgen ff offtopic hoe ga je tewerk om de machinedrum via de mpc aan te sturen druk je op een pad van de mpc en trigger je zo je patterns ?
 
dat kan wel, maar ik gebruik het niet zo. De MD loopt gewoon synchroon mee. Live verwissel ik de patterns gewoon handmatig op de MD zelf.

Iemand nog iets over de monomachine :)?
 
als ik me niet vergis gebruikt de monomachiine dezelfde sequencer engine als de machinedrum?
bij velen die monomachine, md gebruiken wordt de mono als master gebruikt.

maar ik denk niet dat je de monomachine kan vergelijken met de sequenser van de mpc. de Md bezit een easy to use to the point sequenser waar je geschifte dingen mee kan doen in linaire vorm dan. ik vermoed wel dat je op de monomachine meer dan 1/16 1/32 note zal kunne inspelen dus maar de werkwijze zal niet veel schelen tegenover de machinedrum, owja op de machinedrum kan je natuurlijk ook live patterns inspelen liverec dus.


denk dat mecanoiz hier het antwoord opweet messchien eens pb'en
hij is elektron minded
 
De mono is idd niet te vergelijken met de MPC (anders had ik wel een MPC... cheap). De Mono werkt zoals de machinedrum en ik vind de songmode nogwat mooier... heerlijk overzichtelijk, naar mijn menig hebben ze echt overal aan gedacht. Ook is het mogelijk om akkoorden op te nemen (niet van een verschillende lengte). Ik gebruik de mono om mijn virus aan te sturen en ik wil nooit meer anders... Een groot verschil is natuurlijk het aantal midikanalen... 6 stuks. En met een beetje mazzel zijn de 6 interne tracks ook in staat om op midikanalen uit te sturen. Ik had zoiets in de manual gelezen, maar heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen.

Bij de weg, check de manual van de mono... de uitleg van de sequencer beslaat maar een paar pagina's; zo makkelijk is dit apparaat!
 
Back
Top