Yamaha CS2x vraagje??

Com-Eight

SilverBox
Lid sinds
19 augustus 2004
Berichten
125
Locatie
Turnhout
Hoi Forum

Ik heb een vraagje betreffende de Yamaha CS2x ..
cs2x.jpg


Als ik deze synth. wil gebruiken in de performance mode weerklinkt een andere klank over de goeie klank .. (snap je? 8o))
Een piano of viool ofzo ..
Heb dit probleem ooit nog eens gehad maar weet niet meer hoe dit te verhelpen ..

Weet iemand er raad mee ???

Groenten,
Com8
 
Zal vast aan het weer liggen ofzo...8~ Ik heb er toevallig ook last van, alleen ik heb zelf een CS6x. Ben er nog niet helemaal uit waar het probleem zit. Maar bij mij doet het probleem zich voor, zodra ik de midi instelling op "Local On" heb staan. Ik hoor dan in de performance mode, alleen de eerste part. Overige parts hoor ik helemaal niets...

Zodra ik de instelling op "Local Off" heb staan, is het in de performance mode oorverdovend stil....
Het zal wel weer een kleine knop zijn, die je om moet draaien ofzo...
 
waarschijnlijk ontvangen alle parts nu eenzelfde midikanaal...of staan tegelijk aan. Ik neem aan dat je het vanuit een sequencer aanstuurt? Dan even Local off uitzetten en in de sequencer het midikanaal kiezen dat je wil bespelen...
In de synth zet je de midikanalen opeenvolgend toegewezen aan de parts/programs...

Dus

midikanaal 1 -->strings
midikanaal 2 -->piano
midikanaal 3 -->bassline

...

midikanaal 10 -- drums

zoiets denk ik....
 
Ik heb het probleem ook wel vaker gehad met mijn cs1x, je moet in de utility mode even kijken naar je trans / rcv ch en devicee NO, weet welke instellingen het waren maar daar moet je het zoeken.

Wat je ook ff kan proberen is ff het ding aan en uit zetten, dat heeft bij mij ook een paar keer geholpen.

Succes :)
 
En wat mij zojuist te binnen schiet:

Als ik diversen soorten geluiden over één bepaald geluid hoor, dan kan het zijn dat (in de performance mode) een layer van een bepaalde part aan staat. Deze moet op "off" staan. Dit is slechts een instelling op de CS6x, hoe het op de CS2x is, weet ik helaas niet....

Voor het gemak heb ik even een afbeelding toegevoegd.
 

Attachments

  • cs6x (custom).jpg
    cs6x (custom).jpg
    18,1 KB · Bekeken: 38
Ello again

Ik heb het probleem gevonden ..
Is eigenlijk vrij stom .. :stupid

Ik moest dus gewoon bij "utility" de "perf rch" van elke part uitschakelen .. :D :D

That's it .. 8)

Toch alvast merci voor jullie snelle reactie's
images%5Cemoticon%5Cgood.gif


Com8
 
Back
Top