Korg Triton LE:Sounds in Seqeunce mode

robertkloek

Nieuwkomer
Lid sinds
6 april 2005
Berichten
2
Locatie
Giessen
Even het volgende.

Stel ik kies in de sequence op kanaal 1 het geluid A023 (bx3 orgel) dan mis ik iets.
Als ik namelijk een sound speel in de Prog mode, dan heb ik de effecten zoals rotary. Dit is dan niet meer te regelen via de knobs.
Ook synt pads, missen hun eigenlijke karakter in vergelijking met de prog mode.
Waarom heb ik in de sequence mode niet de sounds zoals deze staan ingesteld in de banks??

Groet,

Robert
 
Ik heb geen Korg, dus ik spreek niet uit ervaring. Om hetzelfde geluid te krijgen in sequence mode zal je dezelfde effecten moeten gebruiken als wanneer je het geluid in "patch" mode afspeelt. Nadeel is natuurlijk dat je 16 tracks kunt gebruiken, maar je kunt geen 16 verschillende effecten toewijzen.

Mijn advies: Als je op zoek gaat naar een geluid voor je sequence, zet de effecten even uit, dan weet je gelijk hoe het geluid "puur" klinkt. Dan weet je zelf wel hoeveel effecten je nog vrij hebt om het geluid in de sequence nog wat op te leuken. En als je geen effecten meer vrij hebt zal het puur dus al goed moeten klinken.

Groetjes van Rudo
 
sounds in sequence

sounds in sequence

Ok, maar het probleem is. In de sequence mode krijg ik geen effecten geselecteerd! Omdat je op de een of andere manier niet je sounds kunt editten.
De geluiden die ik kies, staan staandaard ingesteld met de IFX en MFX. Bij een bx3 staat bijvoorbeeld bij de IFX een Rotary en nog iets, en bij de MFX , Rev. Hall o.i.d.
Maar bij het spelen in de sequence mode pakt hij deze standaard effecten niet.
Overigens de reden dat ik in sequence mode is; Ik heb een masterkeyboard op de korg aangesloten. Dus via midi bespeel ik dat klavier om zo de sounds uit de korg te gebruiken, en op de korg zelf speel ik dan weer een andere sound.

Groeten,

Robert
 
Zoals gezegd, ik heb geen korg, dus ik kan je niet echt helpen. Ik dacht alleen dat de krog 5 insert effecten heeft en dat je dus zelf kunt bepalen welk effect je toewijst, echter wel maar één insert effect per track (had ik gelezen).

Verder zou ik als ik jou was even de handleiding even goed uitpluizen (als je dat nog niet gedaan hebt) omtrent het toewijzen van effecten in de sequence mode.

Succes!

Groetjes van Rudo
 
Back
Top