Jomox MBase01 midi overflow?

division_by_0

syntherik
Lid sinds
28 augustus 2002
Berichten
374
Locatie
naast de buren
dag leute,

ik heb sinds kort een Jomox MBase01. Nu heb ik op mijn remote25 een template gemaakt om alle settings van de bassdrum met een eigen knop te kunnen beheersen en dit werkt allemaal super. Maar... alleen wanneer er geen sequence loopt in Cubase; wanneer de MBase midi note-on informatie krijgt, kan ik de bassdrum settigns niet meer soepel bedienen met de remote25

Zodra ik ingespeelde midi data naar de mbase stuur, en ik tegelijkertijd via de remote25 bijvoorbeeld de Tune setting verander, vliegt de MBase op hol in die zin dat de midi cc's niet goed aankomen, tenzij ik heeeel langzaam verander.
De uitwerking is dat in plaats van soepel naar 0-127 te gaan, de mbase in rare sprongen gaat; bijvoorbeeld: 12-34-35-110. Hij begint ook niet altijd bij het minimum (0) en eindigt niet altijd bij het maximum (127).
Zodra ik de sequence stop (en er geen note-on informatie meer binnenkomt in de MBase) werkt het wel weer soepel met de remote25.

Iemand met een MBase die dergelijk gedrag kan bevestigen?


/0
 
Hai, ik heb ook met mijn mbase weleens iets geks gehad met mijn monomachine als sequencer, maar jou probleem heb ik nooit gehad..

Probeer eens een ander midikanaal dat heeft mij destijds ook geholpen.. aangezien er soms standaard sequencer data naar bepaalde midikanalen gestuurd word..

Als het eenmaal lekker loopt heb je echt goud in handen met die Mbase

Succes!
 
ey :) dank voor je reactie man!

opgelost!

Ik moet hem aan Out 3 (of hoger) van mijn Midex8 hangen. Out 1 en Out 2 werken niet, en de ledjes van die outs blijven om de één of andere vage reden ook continu branden als ik Out 3 benut.. apart weer :D

Nu werkt ie helemaal goed, en inderdaad pal: hij is goud! :okdan:
 
het kwam doordat hij midiclock stond te sturen via Out 1 en Out 2. De MBase vind midiclock niet zo tof dus :D
 
Back
Top