2 micron vraagjes

gijs

.
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
2.442
zit er over te denken een micron aan te schaffen, maar er zijn nog 2 dingen die voor mij van belang zijn:

* kun je cut-off en resonance toewijzen aan de zwarte draaiknoppen in het midden, of kan het filter alleen aangestuurd worden via de sliders (na toewijzing).
* heb je altijd een pc nodig om het gehele arsenaal aan mogelijkheden (zoals dx/an-200, waar je veel functies niet terugvindt op de synth zelf), of vindt je alle functies van de micron in de synth zelf te vinden (via menuus op de micron zelf).

dank, gijs
 
Ik beantwoord je vragen even in omgekeerde volgorde ;)

De witte draaiknop rechts gebruik je om te editten. Als je hem indrukt kom je in de editmode. Als je in de editmode bent, dan kun je door te draaien door de parameters bladeren. Wil je een parameter aanpassen dan druk je nog een keer, je past aan, je drukt weer en je kunt weer door de parameters verder bladeren. Volgens mij zijn alle parameters op deze wijze toegankelijk, het zijn er in ieder geval heel veel en het gaat vrij diep.

Het toewijzen van een parameter aan een zwarte draaiknop gaat als volgt: als je een parameter aan het editten bent, dan draai je aan de zwarte knop waaraan je de parameter wilt toewijzen. Er wordt dan gevraagd of je de parameter aan die knop wilt toewijzen. Kies ok, en de parameter is aan de knop toegewezen.

Mooi apparaat die Micron, klinkt echt goed! Kopen dus
 
Back
Top