rm1x live transpose externe drumcomputer probleempje

rhodes

Rhythmatic Movements
Lid sinds
17 december 2004
Berichten
269
Locatie
Overijssel
Hoi,

Sinds kort in het bezit van een rm1x, (erg tevreden mee), echter nu heb ik een klein probleempje met live transposen en mn externe drumcomp.

Situatie:

Ik gebruik mn rm1x voor sounds en voor aansturing van drums uit mn externe drumcomputer (dr660).

Als ik een pattern live transpose, dan transposed alles netjes mee, behalve de interne drums :)
Maar dus ook de notes van mn drumcomputer, waardoor hele andere drums worden getriggered :erm:

Is er misschien een optie in de rm1x die ik over het hoofd heb gezien, waarmee je de transpose kan disablen voor een bepaalde track of midi kanaal?

Ik had zelf gehoopt (aangezien de interne drums niet mee transposen), dat als ik mn drumcomp nu aanstuur over bv een track onder de 9, de boel niet mee zou transposen, maar...helaas... dat werkte helaas niet, was wel te verwachten.
(Voor niet rm1x gebruikers, rm1x gebruikt default tr 1 tm 8 voor zn interne drums)

Een oplossing is, om mn dr660 te midi syncen en de drums daarin te programmeren, maar liever gebruik ik de rm1x sequencer daarvoor ofcoz.

Weet iemand misschien een mogelijke oplossing voor dit probleempje?

greetz,
Rhodes
:)
 
Laatst gewijzigd:
ben bang van niet...

dat 1 to 8 niet mee transponeren is een optie die aan of uit kan voor de rm1x zelf, zeer handig en weet jezelf ook denk ik.
Maar voor transpose naar midi uit, is geen optie tenzij je midi out, uit zet voor desbetreffende kanalen, maar ja dan kan je ook je drumcomputertje niet meer sequencen vanaf de rm1x ;)

volgens mij kan het niet uit...
 
Het geeft iig wel grappige bijverschijnselen met sampler kit drums. 8o)
 
volgens mij kan het niet uit...

Damn... naja, dan maar de transposes als versch. sections programmeren.
Dat klinkt zowieso beter, aangezien transposes soms van die glitches geven.


Het geeft iig wel grappige bijverschijnselen met sampler kit drums.

Ja datte wel ja :) zo kan je wel verassende drum combinaties eruit toveren!
 
Back
Top