Grote teleurstelling met aanschaf PLG-kaart

Archaos

podium-duiker
Lid sinds
24 februari 2004
Berichten
299
Locatie
Martini-town
Ik heb echt een grote teleurstelling ondervonden nadat ik een PLG-AN-kaart heb geinstalleerd in mijn Motif. Inplaats van de beschikking te hebben over 256 voices blijk ik maar 64 voices te kunnen gebruiken. Is er wellicht iets met deze kaart aan de hand? Hoe kan het dat ik over zo weinig geluiden beschik?
 
Archaos, ik denk dat er niks met je kaart aan de hand is. Ik heb dezelfde kaart maar dan in mijn CS6x. Die 64 geluiden zijn zeg maar de overschrijfbare locaties [USER]. Daarnaast kun je ook de andere twee banken [PRESET 1] en [PRESET 2] benaderen. Oké ik weet niet hoe de Motif werkt maar op de CS6x gaat het als volgt, wellicht werkt de Motif hetzelfde. Maar op de CS6x moet ik op het knopje PLG1 (daar heb ik nl de kaart geïnstalleerd) drukken. Dan kom ik in de [USER] bank terecht. Als ik nu de PLG1 knop vast houd en vervolgens op de YES (INC) of de NO (DEC) knop indruk kan ik kiezen voor de [PRESET] banken. Dus veel meer geluiden. Daarnaast werkt de AN editor op de PC ook erg makkelijk om patches te luisteren/veranderen. Wel even de stand alone versie dwnld of het alternatief daarvan...ben ff de naam kwijt. Dan hoef je niet XG Works te gebruiken.

Oja en natuurlijk even je effecten gebruiken van je Motif om de kaart echt tot leven te werken, anders denk je wel eens dat hij erg droog klinkt. Ik ben echt super tevreden met deze kaart, werkt erg inspirerent!!!

Ik hoop dat het duidelijk is en de Motif hetzelfde werkt, anders ff in je handleiding kijken, want er is zeker niks mis met je kaart. Duurde bij mij ook ff voordat ik dit goed door had :)

Suc6 Vasc :mega:
 
Na de preset banks in de CS6x heb je ook nog een user bank voor 128 geluiden die je met de editor hebt gemaakt.


groet

Tom
 
En hoe moet het in de Motif? Ik heb inmiddels al een nieuwe OS erop gezet, maar nog steeds werkt het nog niet.
 
64 stemmen is niet weinig hoor Archaos , kom je toch een heel eind mee

als ze allemaal tegelijk spreken versta je ze toch niet meer ?


ik zag je trouwens pas nog voorbij komen onderwater
 
Origineel geplaatst door turtel
64 stemmen is niet weinig hoor Archaos , kom je toch een heel eind mee

als ze allemaal tegelijk spreken versta je ze toch niet meer ?


ik zag je trouwens pas nog voorbij komen onderwater

't gaat hier niet om de polyfonie maar om het aantal beschikbare geheugenplaatsen voor het opslaan van je geluiden.

:geslaagd:
 
Toegegeven, het werken met het modular synthesis plugin system kan soms wat verwarrend zijn, maar uiteindelijk ben ik er d.m.v handleidingen van zowel synth als AN bordje uitgekomen.

Op Yamahasynth.com zijn alle handleidingen (en ook de Nederlandstalige versies zo die er zijn) te downloaden.


groet

Tom
 
Had je al geprobeerd wat ik dat andere topic van je geantwoord had ????, zo nee. kijk hieronder:


In VOICE mode, kies PLG1 (of PLG2 of PLG3, al naar gelang in welk slot je de PLG-150AN geplant hebt) uit het rijtje BANK knopjes (rechts bovenaan) en kies een willekeurige preset met de A-H en 1-16 knopjes.

Druk vervolgens op F2 (onder het display) en je ziet BANK: op het display verschijnen (waarschijnlijk staat er 036/000 achter).

Je kunt die 036/000 in 036/001, 036/002, etc veranderen (INC en DEC knopjes), maar ook in PLGPRE1 en PLGUSR
Elk van die banken bevatten 128 sounds/voices (036/000 en PLGPRE1 zijn gelijk), dus je hebt 3x 128 sounds ....

heeee, dat zijn er nog eens 128 meer dan je dacht dat je zou hebben

En als dat niet zo is, is er OF iets mis met die kaart OF met je Motif
 
Wat LeonMols zegt, dat bedoelde ik ook in mijn eerdere post, maar aangezien ik alleen de CS6x heb en niet de Motif kon ik je niet exact deze handeling geven. Maar als ik jou was zou ik dit snel proberen, vervolgens een paar effectjes over je geluiden en dan nog sneller je advertentie van marktplaats halen :biertje:
 
Origineel geplaatst door LeonMols
Had je al geprobeerd wat ik dat andere topic van je geantwoord had ????, zo nee. kijk hieronder:


In VOICE mode, kies PLG1 (of PLG2 of PLG3, al naar gelang in welk slot je de PLG-150AN geplant hebt) uit het rijtje BANK knopjes (rechts bovenaan) en kies een willekeurige preset met de A-H en 1-16 knopjes.

Druk vervolgens op F2 (onder het display) en je ziet BANK: op het display verschijnen (waarschijnlijk staat er 036/000 achter).

Je kunt die 036/000 in 036/001, 036/002, etc veranderen (INC en DEC knopjes), maar ook in PLGPRE1 en PLGUSR
Elk van die banken bevatten 128 sounds/voices (036/000 en PLGPRE1 zijn gelijk), dus je hebt 3x 128 sounds ....

heeee, dat zijn er nog eens 128 meer dan je dacht dat je zou hebben

En als dat niet zo is, is er OF iets mis met die kaart OF met je Motif

Ik heb het inderdaad nog geprobeerd, maar ook dit werkte niet helaas.
De PLG-kaart is ondertussen weer terug naar de winkel.
 
Back
Top