Korg trinity

thommy98

Ingeburgerd
Lid sinds
15 Maart 2005
Berichten
35
Locatie
Leuven
Hallo,

ik heb gemerkt dat de korg trinity een interessant alternatief is voor een gewone triton, vooral qua prijs. Ik vroeg me nu af wat een goeie prijs is voor een tweedehands toestel. Ik heb nooit geweten hoeveel het toestel vroeger nieuw kostte, dus ik kan moeilijk een prijs vormen. Kan iemand me enig advies bieden hieromtrent ?

Bedankt !

Tom
 
Z

Z

ZOEKMACHINE !
 
Prijzen voor 2ehands spul doe ik als volgt opzoeken:

www.prepal.com
www.ebay.com (even zoeken naar het product)
www.marktplaats.nl
muziek.2ehands.nl
en dan hier op Synthforum zelf nog of er iets in de archieven staat.

Dan een soort gemiddelde proberen te destilleren. Ga te hoog zitten; als 't voor verkoop niet lukt kun je altijd nog omlaag, als je moet sparen voor een aankoop heb je altijd genoeg ;).
 
Re: Korg trinity

Origineel geplaatst door thommy98
ik heb gemerkt dat de korg trinity een interessant alternatief is voor een gewone triton, vooral qua prijs. Ik vroeg me nu af wat een goeie prijs is voor een tweedehands toestel. Ik heb nooit geweten hoeveel het toestel vroeger nieuw kostte, dus ik kan moeilijk een prijs vormen. Kan iemand me enig advies bieden hieromtrent ?

Een Trinity is mijns inziens een meer dan uitstekend alternatief voor een Triton. De Trinity klinkt helderder en breder dan de Triton (en ziet er beter uit). Er zitten wat minder features op, soms mis ik de twee arpeggiators, de hoeveelheid klanken, de vier draaiknoppen, 62-stemmige polyfonie en de snelheid van de userinterface. Maar kwaliteit boven kwantiteit! En zeker voor de tweedehands prijzen hoef je het niet te laten zo'n bak aan te schaffen. Mijn Trinity Pro (76 toetsen + MOSS-board) was zo'n acht jaar geleden nieuw volgens mij rond de 7500 gulden. Ik zie tegenwoordig veel gewone Trinity's (61 toetsen zonder extra's) aangeboden voor tussen de 500 en 700 Euro. Ik kan je wel aanraden voor een exemplaar met MOSS-board te gaan (of bouw deze later in). Vergroot de mogelijkheden en fun enorm en maakt de Trinity ook een soort van solosynth! :okdan:
 
Even offtopic ivm prijzen 2de hands.
Ik heb even de prijzen op die prépal website bekeken.
Een groot aantal van die prijzen moet blijkbaar je toch met een grove korrel zout nemen.
Ik zie daar een bijvoorbeeld een Akai AX 80 aan 204 dollar staan.
Omgerekend in euro komt dat op 153 euro neer. (x 0.75)
Nou Yoozer, als jij me die AX80 aan die prijs kan vinden...dan wil ik er graag meteen 3.
Idem voor Crown versterkers. Een Macrotech voor 120 dollar, een D15 voor 54 dollar ????????? Sure.
Probeer dat hier maar eens te vinden voor die prijzen. Good luck zou ik zeggen.
Emu SP1200 : 188 euro ???
OB 8 : 550 euro ???
MKS80 : 600 euro ???
Ik weet niet wie die prijzen daar bepaald, maar kloppen doen ze in geen geval.
Duidelijk USA prijzen en die zijn niet dezelfde als hier, das wel duidelijk.
2dehands prijzen staan of vallen met vraag of aanbod. Als je morgen per sé van toestel X afwil, dan kan je best zo goedkoop mogelijk verkopen.
Wil je niet te veel geld verliezen dan is een duurdere prijs en veel geduld de boodschap.

E-bay is ook een zéér gevaarlijke toestand als het op echt kopen aankomt. Ik heb daar al Nautilus 801 speakers (+/- 10.000 euro 2de hands) voorbij zien komen voor 3.000 euro. De vraag is dan wat je toegestuurd krijgt...als je al iets krijgt !
E-bay is erg faude gevoelig, da's intussen ook wel duidelijk aan't worden. Ik heb onlangs geboden op een hoop vintage materiaal in Italië. Toen ik de verkoper mailde om te zeggen dat ik niet via Western zou betalen en enkel met BIC en IBAN codes wou betalen kreeg ik GEEN reactie meer. Hoeft geen uitleg dacht ik zo.
E-bay werkt, maar dan liefst zo lokaal mogelijk.En dan nog.
Nog veel straffer : Ik heb zelfs "officiële" e-mails gekregen van E-bay, die achteraf helemaal niet van e-bay kwamen. Fraude dus, en e-bay heeft me persoonlijk verwittigd om niet in te gaan op de bewuste aanbiedingen. Daarna verdween de aanbieding in kwestie van de e-bay website. Samen met een netwerkbeheerder zijn we gaan zoeken naar de herkomst van die mails. Roemenië was het land van herkomst. Dat laat weinig aan de verbeelding over.
E-bay ? Voor mij hoeft het niet meer. Veels te link. De prijzen die daar vermeld staan zijn ook dikwijls startbiedingen en vaak gaat de prijs dan weer ver boven normale 2dehands prijzen.
 
Ik heb al +/- 10 jaar naar volle tevredenheid een Trinity, nieuw gekocht voor 6500 gulden toen.
Ik heb er nooit spijt van gehad, zou zo een 2e erbij nemen, maar de centjes zijn even op.
Een gladde verkoper probeerde ooit een Triton aan mij te verkopen in ruil voor de Trinity.
Volgens hem was de Triton veel beter, maar qua geluidskwaliteit van de sounds is het
verschil zeer klein. De Trinity klonk in mijn ogen toch wat breder en voller.

Je kunt met een beetje geluk een Trinity op de kop tikken voor +/- 500 - 600 euro en dan heb je echt
EEN BEEST VAN EEN SYNTH!! :halleluja
Daar zul je niet gauw spijt van krijgen, zeker niet voor die prijs.



:okdan:
 
nee precies, met de trinity kun je je geld niet weggooien. Echt een vet ding. 6500 gulden? Ongelooflijk!
 
En tegen mij zei je eerst nog dat je Korg niet echt wat vond... zegt genoeg over jouw mening!
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
En tegen mij zei je eerst nog dat je Korg niet echt wat vond... zegt genoeg over jouw mening!

:stupid Ik die korg niks vond?? Dat zou ik over de LE wel eens gezegd kunnen hebben, maar de trinity? No way!:L
 
Back
Top