Krijg ik hier spijt van? Xbase --> MD

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
De md is een synthesizer dus daar valt echt wel een rauwe bassdrum mee te maken hoor!

Ja je hoort heel veel, maar voelt erg weinig i.m.h.o. Maar die bassdrum is natuurlijk een klein deel van wat ie allemaal kan. Voor de rest is ie echt te gek.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Maar goed, dit is geen Rs7000 vs MD oorlog. Elk apparaat heeft zijn kwaliteiten. Als jij de kwaliteiten van een bepaald apparaat erg goed vind is het nog niet zo dat een ander apparaat meteen troep is. Toch?

Oké, het is een verschil van mening. Maar wat ik bedoel is de door mij genoemde merken als zijnde troep. Dat het daar meer om veel geld verdienen gaat. En vergeet niet elk apparaat heeft ook zijn kwantiteiten.
 
"Ja je hoort heel veel, maar voelt erg weinig i.m.h.o. Maar die bassdrum is natuurlijk een klein deel van wat ie allemaal kan. Voor de rest is ie echt te gek".


Daar heb je ook wel een gelijk in,

Maar ik heb het idee dat wanneer je een lompe bassdrum maakt met een lange decay, hij
de rest van de drums wegdrukt.

Wat logisch is natuurlijk maar de md heeft dat wel meer als andere apparaten!
(Waar vast een reden voor te vinden is!)
Vandaar dat het misschien lijkt dat de bassdrum niet zo llkr klapt!

Maar ja ik heb hem net een week maar zo denk ik er nu over.

Want d.m.v. een lfo op de pitch kun je de bassdrum echt wel laag laten zuigen, en ja ik voel wel degelijk wat hoor!

Of heb je het over een 808 bassdrum?
 
Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
, en ja ik voel wel degelijk wat hoor!

Of heb je het over een 808 bassdrum? [/B]


Inderdaad ik bedoel van die langere donkere blaasbassen, waar de jomox koning in is.
 
Re: Krijg ik hier spijt van? Xbase --> MD

Origineel geplaatst door spdk
Advies aub.

Ik gebruik mijn Jomox XBase09 vooral live (als dat voorkomt) :D En ik ben helemaal gek van die bassdrum, lekker veel laag. Alleen maar laag eigenlijk.

Ga ik er spijt van krijgen als ik mijn Jomox Xbase verkoop en een Elektron Machinedrum terugkoop?
Machinedrum is niet analoog maar wel veelzijdiger. Ik heb al gekozen :D
 
Origineel geplaatst door spdk
Trouwens, ik zet net die MD voor de tweede keer aan, en wat denk je? IK HEB ELVIS GEZIEN! (this piece of gear is ok)

Mijn broer, de eigenaar van de md, heeft 2 jaar moeten wachten voordat hij Elivis voor de eerste keer zag :D

Dan moet hij waarschijnlijk nu terug 2 jaar wachten :geslaagd:
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Welke combinatie zouden jullie kiezen:

1. Reaktor 5 (coming soon) + MD 0f
2. Clavia G2 Engine (voor drums, synthese en FX/ geluidsbewerking)

1
 
Back
Top