Krijg ik hier spijt van? Xbase --> MD

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.271
Locatie
Utrecht
Advies aub.

Ik gebruik mijn Jomox XBase09 vooral live (als dat voorkomt) :D En ik ben helemaal gek van die bassdrum, lekker veel laag. Alleen maar laag eigenlijk.

Ga ik er spijt van krijgen als ik mijn Jomox Xbase verkoop en een Elektron Machinedrum terugkoop?
 
Om eerlijk te zijn kunnen wij dat absoluut niet weten of je spijt gaat krijgen. Ik zou bij een verkoper de Machinedrum uittesten en dan oordelen of je je XBase09 wilt wegdoen.
 
Nou, als iemand ze alletwee in het bezit heeft, kan ie misschien zeggen dat die Bass uit de jomox niet te vervangen is door een md, of dat de md betere koffie zet dan de jomox, toch?
 
Betreft dat laag uit de XBase, niet te vergelijken met de MD. Het laag uit de XBase is voller en breder. Daarintegen is het laag uit de MD wel strakker!
 
Wat verwacht je voor meerwaarde te hebben van een Machinedrum?
 
Ik verwacht er meer pseiko geluiden uit te halen, ik tracht een beetje techno achtige dingen te doen, die oldschool hihat uit de jomox is leuk, maar die ken ik net zo goed samplen en in mijn mpc zetten.
 
Je zegt zelf dat je voor de MachineDrum kunt gaan, omdat je de geluiden van de AirBase09 kunt samplen. Kopen dan maar! Behalve als ik het verkeerd begrepen heb, en de Airbase09 een drumSYNTH is en niet zo een die alleen dat ene geluidje kan maken (1 basdrum maar of zo).
 
ik heb een hele tijd geleden een Xbase gehad en nu een MD. ben véél gelukkiger met de MD. ok, de rauwe analoge kick van de Xbase krijg je niet uit 'n MD (alhoewel, never say never) maar die kan wel zoooooveel meer dan de Xbase (om maar te zwijgen over diens kut-interface). blijf bij de xbase als je alleen afgezaagde standaard techno geluiden wil. wil je chaos en originaliteit, get the MD.

maar als altijd: ga 'm ff zelf checken bij de synth-boer
 
twee BD laten triggeren op de Machinedrum en je overtreft imho je xbase.
het is een zeer intuitieve bak, rauwe bliepjes tot ... en de interface heb je zo door
ik ammuseer me er rot mee.

x0x stijle die leeft. uw pattern 1 5 9 13 dan ff pad 5 blijven induwen een kleine tweak aan decay.
pad lossen en pad 13 induwen nog wat getweak aan knoppen. hup function knop + swing indrukken op zo'n 53% zetten en gaan uw BD leeft en is niet zo statisch meer :d

Grooveeee een wereldbak gaat er nooit meer uit hier

groeten uit belgie
 
ik gebruik een Machinedrum Sample cd op mijn mpc1000 met daarnaast jomox mbase01 module voor het analoge laag erg lekker ;-)
 
Re: Krijg ik hier spijt van? Xbase --> MD

Origineel geplaatst door spdk
Ga ik er spijt van krijgen als ik mijn Jomox Xbase verkoop en een Elektron Machinedrum terugkoop?


Het zijn maar spullen hoor, als het echt zeer gaat doen, koop je gewoon weer een xbase, de md raak je ook wel weer kwijt. En dan zal het een paar centen kosten, je weet het dan wel zeker.
 
Een MD is behoorlijk wat veelzijdiger, maar is wat minder geschikt als je standaard 909-achtige dingetjes wil doen (niet dat het niet kan hoor). 't Is maar wat je wil. Ik heb ook gewoon 909 en 808, etc samples in m'n mpc voor als ik ze nodig heb. De MD is voor al het andere.
Groet'n H6
 
Origineel geplaatst door Ken Waldek
x0x stijle die leeft. uw pattern 1 5 9 13 dan ff pad 5 blijven induwen een kleine tweak aan decay.
pad lossen en pad 13 induwen nog wat getweak aan knoppen. hup function knop + swing indrukken op zo'n 53% zetten en gaan uw BD leeft en is niet zo statisch meer :d

Ik snap dus niet dat mensen voor deze functionaliteit de nieuwprijs kunnen rechtvaardigen. Begrijp me niet verkeerd hoor, vindt het een heel erg mooie machine die MD maar ik zal dat bedrag er nooit voor neerleggen (wel bijna gedaan overigens)

De manier van sequencen die wordt beschreven zit zelfs in een Rm1x (groove edit). Werkt net iets anders maar idee is hetzelfde. De Rm1x komt natuurlijk niet in de buurt van de klank van de MD maar die prijs man.
De parameter locks zijn wel erg handig moet ik zeggen maar dat is ook maar een truukje.

Je moet het zelf weten en voor techno is ie uitermate geschikt, maar er zijn softwareoplossingen die je ook vage bliepjes en gerommel geven.

Just my 2 cents
 
Origineel geplaatst door Acidfever

De parameter locks zijn wel erg handig moet ik zeggen maar dat is ook maar een truukje.
truukje? komaan zeg... de parameter locks zijn f#cking powerful. dat maakt echt wel het verschil.
reken daarbij ook nog de 16 lfo's, de beste hands-on interface die er is, midi sequencing, vele audio I/O's, etc...
 
Het is juist goed dat de MD in deze prijsklasse zit!!! Anders koopt "iedereen" hem wel...
 
Origineel geplaatst door MSDOS
Het is juist goed dat de MD in deze prijsklasse zit!!! Anders koopt "iedereen" hem wel...

Zie jij mede-muzikanten als concurrenten? :confused: Ik gun iedereen een gratis MD! Dan komen er een hoop leuke tracks uit waar ik weer naar kan luisteren of in het meest gunstige geval zelf weer inspiratie uit haal.
 
Origineel geplaatst door divi
truukje? komaan zeg... de parameter locks zijn f#cking powerful. dat maakt echt wel het verschil.
reken daarbij ook nog de 16 lfo's, de beste hands-on interface die er is, midi sequencing, vele audio I/O's, etc...

Het is inderdaad gewoon een feature van de sequencer. En tja.....16 lfo's, is dat per kanaal? Of in totaal?

Ik ontken niet dat de sequencer interface erg goed is. Maar of dat de prijs rechtvaardigt is een hele andere vraag. Ik noem het geen speelgoed, begrijp me goed.

Maar de groove edit functie van de yamaha sequencers doet echt ongeveer hetzelfde als de parameter locks als je het mij vraagt. misschien zijn niet alle parameters mogelijk bij de yamaha's, maar wel de belangrijkste.
 
Back
Top