jp8000 midi thru probleem

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.226
mijn jp8000 hangt in een midex 8 setup. ik gebruik meerdere keyboards om synths aan te sturen en alle synths hangen aan hun eigen midi in en out port.

Nou heb ik het probleem dat als ik vanaf mijn masterkeyboard de jp8000 aanstuur dat alle note on en off informatie wordt doorgegeven aan de midi out port van de jp8000. De midi out van de jp8000 werkt op dit moment dus ook als een midi thru port. En dat wil ik niet.

Ik heb van alles geprobeerd en de hele manual doorgelezen maar ik kan maar niet uitvinden hoe ik de midi out port als midi out port laat fungeren op een jp8000. (die midi thru functionaliteit wil ik dus uit hebben).

Wie o wie weet hoe je dit moet instellen op een jp? :confused:
 
MIDI out JP8000

MIDI out JP8000

Ik weet niet of hier sprake is van een misverstand, maar midi out betekent altijd dat alle note-on/of en andere info van de bespeelde (of aangestuurde) synth doorgestuurd worden.

Midi thru betekent dat midi info via midi in, direct weer via midi thru doorgestuurd wordt, zonder dat de synth reageerdt; bijv. mbv. masterkb. of comp./seq. midi data op channel 2 uitsturen naar een synth die op channel 1 staat en vanuit die synth,via de thru, naar een synth die op ch. 2 ontvangt. De synth die ch.1 gebruikt reageert dan niet, maar wel de synth die erachter hangt.

De JP-8000 heeft dus geen midi thru functie, wat ik juist altijd als een gemis zie.
Als je een synth achter de JP plaatst zal deze altijd dezelfde noten ontvangen als de JP!
Bij mij hangt de JP dus altijd achteraan in de keten. En als ik de midex(of ander) gebruik hangt de JP apart.

Misschien heb ik je niet begrepen, anders zou je ff moeten vertellen hoe je je set-up gezien wou hebben.
 
Je moet exit en edit tegelijk in drukken en dan nummer 5 of nummer 6 Midi/setup Dus nummer 5 en dan ff een aantal keer in drukken tot er de text komt met midi out on /off.Het staat in de manual.
 
Re: MIDI out JP8000

Re: MIDI out JP8000

Origineel geplaatst door MARCO2
Ik weet niet of hier sprake is van een misverstand, maar midi out betekent altijd dat alle note-on/of en andere info van de bespeelde (of aangestuurde) synth doorgestuurd worden.

Midi thru betekent dat midi info via midi in, direct weer via midi thru doorgestuurd wordt, zonder dat de synth reageerdt; bijv. mbv. masterkb. of comp./seq. midi data op channel 2 uitsturen naar een synth die op channel 1 staat en vanuit die synth,via de thru, naar een synth die op ch. 2 ontvangt. De synth die ch.1 gebruikt reageert dan niet, maar wel de synth die erachter hangt.

De JP-8000 heeft dus geen midi thru functie, wat ik juist altijd als een gemis zie.
Als je een synth achter de JP plaatst zal deze altijd dezelfde noten ontvangen als de JP!
Bij mij hangt de JP dus altijd achteraan in de keten. En als ik de midex(of ander) gebruik hangt de JP apart.

Misschien heb ik je niet begrepen, anders zou je ff moeten vertellen hoe je je set-up gezien wou hebben.

Ik begrijp wel wat quifster bedoelt. Hij bedoelt dat de midi-out werkt als een "SOFT"-thru (ook wel midi-echo genoemd)waarbij het midi-in signaal meteen naar de Midi-out wordt gestuurd. (in feite is dit een soort van midi merge). Ik wist niet dat dit kon met een jp8000. Ik ga de manual daar ook nog eens op naslaan. Is wel handig dat het er op zit....
:okdan:
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Je moet exit en edit tegelijk in drukken en dan nummer 5 of nummer 6 Midi/setup Dus nummer 5 en dan ff een aantal keer in drukken tot er de text komt met midi out on /off.Het staat in de manual.

dit ga ik morgen zeker proberen. Dit is waarschijnlijk de oplossing. Ik kon het echt niet vinden in de manual :(

HEEL ERG BEDANKT!
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Het kan alleen bij een JP 8080 :)

shit! =(
 
Ik heb tegenovergestelde vraag, hoe kan ik van de midi out op mijn JP-8000 een midi-thru maken? Ik vrees dat de midi thru van mijn akaimfc filterbank de geest heeft gegeven.

(Of zullen we anders ruilen van JP quifster?)
 
Origineel geplaatst door spdk

(Of zullen we anders ruilen van JP quifster?)

helaas,
ik heb de jp de deur uitgedaan juist vanwege de reden dat het niet uit te zetten is.
 
Back
Top