Analoge module?

Origineel geplaatst door elektrovolt
neu.. bijna alles zit op het frontpaneel...
redelijk duidelijke lay - out maar er zitten och een aantal functies in menuutjes enzo...

wat dat betreft is de nord lead / rack veel simpeler, maar ik vind de klank van de virus mooier / anders... het is niet te vergelijken.

Onzin, er zit veel op het frontpaneel maar er zit nog veel meer gewoon in het OS verborgen. Ondanks de berg knoppen zit meer dan 50% van de parameters gewoon in de menu's verborgen. Als je het niet gelooft lees dan de eerste paragraaf van dit artikel uit de Sound On Sound: KLIK

Deze bron lijkt me betrouwbaar genoeg.

De virus is een heel erg complexe synth en ik zou hem persoonlijk niet aanraden als eerste synth. Veel mensen klagen over een typerende virus sound/ trancebak. Dat soort opmerkingen iig. Dit is precies het probleem met de virus als je hem alleen maar oppervlakkig gebruikt.

Ga je echter veel tijd besteden aan het leren gebruiken van deze synth dan is het echt een monster. Ik kreeg er de eerste 2 weken alleen maar hardhouse leads uit tot ik meer leerde over het beestje.

Dan merk je ineens dat je echt alle kanten uitkan. Het is geen synth die je makkelijk doorgrond.
 
De demo's en veel gebruikers van de Virus (C) en de KS/(super)Nova neigen inderdaad richting Dance/Trance/e.d. maar geloof me: (zeker de Virus) is zéker geschikt voor ambient/new age muziek!

Maar als je nog even geduld hebt, kun je natuurlijk óók voor de Virus TI gaan! Die heeft ook nog meer wave-mogelijheden, etc.

Zal niet ZO lang duren voor ze 2e hands verschijnen :D
 
Back
Top