Motif ES Rack dan toch in aantocht?

Motif ES Rack dan toch in aantocht?

  • Hot

    Stemmen: 14 58,3%
  • Not

    Stemmen: 10 41,7%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Issie al uit dan?

Ken 'm niet => heb er niet mee gepield, dus: geen mening erover.
 
Het zal nog wel even duren vooraleer hij in Europa te koop zal zijn (januari 2005?).

Maar als je al eens een Motif ES hebt getest dan weet je eigenlijk al hoe de Motif-Rack ES klinkt want die heeft dezelfde waveforms, fx,...
 
Ik zat me af te vragen wat het verschil van 175Mb onboard ROM is met die 96Mb on board ROM van de toetsen versie.
Ben bang dat het weer een gemultisampelde elektrische piano is of zo of andere samples die niet zo zijn.
 
Misschien kijkt Yamaha wel teveel naar Korg of Korg naar Yamaha of
kijken ze bieden teveel naar Roland want ze doen allemaal het
zelfde en dit is niet nieuw .

Roland D50,D550,D20,D10,D110,D5
Yamaha DX7,DX7s,DX7II,DX7IID,DX9,DX21,DX27,DX100 etc.
Korg M1,M1R,M1Rex,M3R,T3,T3ex,T2,T1
 
Origineel geplaatst door fuse
Ik zat me af te vragen wat het verschil van 175Mb onboard ROM is met die 96Mb on board ROM van de toetsen versie.
Ben bang dat het weer een gemultisampelde elektrische piano is of zo of andere samples die niet zo zijn.

De toetsenversie (Motif ES6/7/8) en Motif-Rack ES hebben allemaal 175 Mb ROM met dezelfde waveforms. Er is geen verschil dus.
 
Hmmm... dan was ik in de war.

Maar ehm is die 175Mb aan rom nog wat of is het ook een marketing kretelogie en heb je aan een paar rom samples echt wat en de rest is naadje? Want veel van de laatste generatie romplers die hebben multilayered multizone samples en het lijkt veel maar per saldo heb je net zoveel waveforms als een synth van 10 jaar geleden.
Met een beetje slim programmeren haal je daar ook nog gigantisch veel uit.
 
Misschien bedoelde je de Motif (Classic) die heeft zo'n 84 Mb (zoiets toch).

Ja, echt vernieuwend is de Motif-Rack ES niet natuurlijk, maar hij is wel nieuw (er was nog geen rackversie van de Motif ES :D )

Ik ken niet alle individuele golfvormen die samen die 175 Mb ROM uitmaken maar je kan altijd hier een kijkje nemen voor een volledige opsomming ervan. Niet dat zo'n lijst je een goed idee geeft over de klank zelf natuurlijk, want geluid kan je niet lezen met je ogen maar moet je horen met je oren.

Ik denk uiteindelijk dat Yamaha toch vooral hiermee wil inpikken op de vraag ernaar die sinds het bestaan van de Motif ES was gerezen.
 
Krijg hier een beetje hetzelfde idee als bij de SY77 vs SY99.
Die laatste heeft ook alle rom geluiden van de 77 plus wat extra. Maar die extra's zit maar bar weinig tussen wat echt bruikbaar is. Het grootste verschil zit hem in de beter effecten en meer FM mogelijkheden.

Het grote voordeel van de toetsenversie van de ES is dat hij wel kan samplen en je daar wel mLan aan kan knopen. Maar dan ben je met die extra opties ook het drievoudige kwijt.
 
Origineel geplaatst door Hover
Mhh, ik zou graag een foto van de achterkant willen zien. Ik vrees ervoor maar ik denk niet dat mLAN aanwezig zal zijn, zelfs niet als optie. De rackversie is heel wat kleiner en (voor zover ik het Japanse verhaal begrijp) is ook nog ruimte voorzien voor 2 PLG-plug-in kaarten. Een mLAN kaart moet dan wel erg klein zijn om daar nog bij te kunnen. Het zou wel jammer zijn indien dit zo zou zijn.

Intussen werd de Yamaha Synthesizer website ook aangevuld met de Motif-Rack ES en kunnen we nu ook de achterkant met de aansluitingen bekijken. Geen mLAN-aansluiting of ruimte om het als optie aan te bieden maar daar waren we intussen al achter gekomen.

Athan Billias verteld hier waarom er geen mLAN aansluiting is voorzien (prijs en plaats). Nieuw is het toevoegen van een derde User Voice Bank (Motif ES heeft er 2) die gevuld zou worden met Voices, gemaakt door Dave Polich (DCP Productions). Dave is de maker van een heleboel Voice en Sample libraries voor de Motif en Motif ES synthesizers en je kan hem regelmatig aantreffen op het Motifator Forum.

Het ziet er naar uit dat niet alleen Europa maar ook de rest van de wereld zal moeten wachten tot het voorjaar van 2005. Wellicht zullen er tijdens de komende NAMM wel wat meer info's, demo's,... verschijnen.
 
Heeft iemand hier eigenlijk zo'n apparaat?
En of die bevalt of niet.
 
nee maar werkelijk....dat is geweldig!

wat een verrassing! wie had dat nou toch kunnen denken zeg.

eerst een synth met toetsen en dan...

hoe verzinnen ze het.:halleluja

:dubbel:
 
Back
Top