Motif ES Rack dan toch in aantocht?

Motif ES Rack dan toch in aantocht?

  • Hot

    Stemmen: 14 58,3%
  • Not

    Stemmen: 10 41,7%

  • Totaal aantal stemmers
    24

Hover

-
Lid sinds
16 Maart 2002
Berichten
3.944
Locatie
Sint-Niklaas
dal20.jpg


De Motif ES Rack zou getoond zijn op Synthesizer Festa 2004 . Yamaha heeft dit (nog) niet bevestigd en dat doen ze in principe nooit. Time wil tell. Meer info heb ik nog niet kunnen vinden.
 
Ik moet het even zeggen hoor.
Had ik toch gelijk. (loop hier al bijna een jaar over te blaten nl.)
 
Google levert ook vrij weinig op.
Veel speculaties waaronder de mijne.
Een fransoos die zegt dat iemand in een muziekwinkel z'n mond een beetje voorbij gepraat was. Dus hij is al gezien te wezen achter de schermen.

Vraag me alleen of het net zoals de motif rack een teveel gestripte motif keys wordt.
Te weinig outputs (racks moeten gewoon veel outputs hebben) en standaard mLan natuurlijk.

En natuurlijk het antwoord van Yamaha op de Fantom rack XR.
 
Origineel geplaatst door fuse
Vraag me alleen of het net zoals de motif rack een teveel gestripte motif keys wordt.
Te weinig outputs (racks moeten gewoon veel outputs hebben) en standaard mLan natuurlijk.

En natuurlijk het antwoord van Yamaha op de Fantom rack XR.

De Motif Rack had meer polyfonie, meer user slots en meer insert effects dan de Motif Classic. Aangezien de Motif ES Rack vrij lang op zich heeft laten wachten vermoed ik dat Yamaha de timing-problemen van de originele Motif Rack (die in principe opgelost zijn met een OS-update) degelijk heeft getest. Wellicht zal er meer nieuws komen zodra Yamaha hem zelf officieel zal voorstellen (wellicht op de volgende NAMM?).

Standaard mLAN zou natuurlijk tof zijn maar ik vermoed dat het slechts in optie zal voorzien zijn.

Of zou het toch een hoax zijn?
 
Waarschijnlijk zal hij op de Messe worden geintroduceerd. Of misschien nog eerder.

Maar volgens iemand op het mLan forum heeft hij geen mLan.
Denk dat je er gewoon vanuit mag gaan dat het een pure module versie is van de ES zonder sequencer.
Maar ik vind het bijzonder laf en futloos dat Yamaha weer zo'n kutprodukt maakt. (wie durft er nog te beweren dat ik Yamaha freak ben?)
Het enige wat ze doen is slappe aftreksels maken van dezelfde formule. De EX5 was een leuk experiment maar daarna zijn ze blijkbaar in een diepe donkere depressie beland. De Motifs zijn leuk voor de gemiddelde keyboard speler in de band. Maar in een studio en om rare creatiefe dingen mee te doen zijn er zoveel concurrenten die er ver bovenuit springen IMHO.

Die Fantom XR heeft tenminste nog van die wazige sampling opties.
Dan zou ik nog liever een Kurzweil gebruiken.
 
Nieuwsbericht op Yamaha's corporate website

Nieuwsbericht op Yamaha's corporate website

Intussen staat de Motif-Rack ES ook op de corporate website van Yamaha

0412100101.jpg


Mijn Japans is niet zo goed dus een berichtje in het Nieuwsforum vond ik niet gepast. Misschien zijn er Japanologen onder ons die de specificaties kunnen vertalen?
 
Je zou je kunnen afvragen waarom Yamaha dit nieuws nu bekent maakt en niet wacht tot de ganse wereldpers is verzameld op de komende NAMM? Zouden ze dan toch gezwicht zijn onder al het gespeculeer?

Of ... misschien hebben ze voor de NAMM nog veel groter nieuws te melden en is dit slechts een afleidingsmaneuver? Een S100 of een nieuwe AW met mLAN, een AN2x of ... ?
 
Origineel geplaatst door fuse
Te weinig outputs (racks moeten gewoon veel outputs hebben) en standaard mLan natuurlijk.

Mhh, ik zou graag een foto van de achterkant willen zien. Ik vrees ervoor maar ik denk niet dat mLAN aanwezig zal zijn, zelfs niet als optie. De rackversie is heel wat kleiner en (voor zover ik het Japanse verhaal begrijp) is ook nog ruimte voorzien voor 2 PLG-plug-in kaarten. Een mLAN kaart moet dan wel erg klein zijn om daar nog bij te kunnen. Het zou wel jammer zijn indien dit zo zou zijn.
 
Hier de Babelfish versie.

http://world.altavista.com/babelfis...yamaha.co.jp/news/2004/04121001.html&lp=ja_en

Maar ehm, ik vind het een smerige k*tripoff van de ES versie.
En het is bijzonder dom om maar een stereo uitgang te maken voor een module die 16 parts multitimbraal en 128 stemmig is.
Je zou gvd 8 outputs en/of een digitale uitgang (mLan?) verwachten. En een losse adapter erbij?
Het zou me niets verbazen als deze ook zo rotte firmware heeft als die vorige rack. En je pas na een jaar een goede gefixte firmware kan krijgen.
Een grof schandaal dat ze zoiets durven uit te brengen, eerlijk waar.
 
In addition to stereo out, ƒAƒTƒCƒiƒuƒ‹ƒAƒEƒg which can output sound to every part 4 systems is equipped, analog output of 6 system of the total is possible.

Het lijkt erop dat er 6 analoge uitgangen opzitten. (wel een rare engelse vertaling maar het leest alvast makkelijker dan de oorspronkelijke tekst). Wellicht zal dit net zoals op een Motif Rack zijn: 1 master stereo uitgang + 4 assignable. Verder ook nog een 2-tal digitale uitgangen.

Het zou wel gek zijn indien er slechts een enkele stereo-uitgang op zou zitten.

Verder lijkt de Motif-Rack ES inderdaad aan heel wat verwachtingen te voldoen. Alles is opgewaardeerd naar Motif ES niveau zonder evenwel de Motif ES op bepaalde gebieden te overtreffen (wat de Motif Rack wel deed t.o.v. de Motif)

Of deze rackversie ook zo'n timing problemen, als z'n voorganger, zal meedragen weten we natuurlijk niet. De Motif Rack had zowat een verdubbelde polyfonie e.d. en misschien was de Motif Classic processor daar niet op berekend en zorgde dit voor de gekende problemen. De Motif ES (met een nieuwe processor) heeft daar alvast geen problemen mee en vermoedelijk deze rackversie ook niet.

Zelf zal ik niet onmiddellijk naar de winkel hollen (zal toch nog even duren vooraleer hij in Europa beschikbaar wordt) maar een Motif ES rackversie is toch iets waar al sinds de Motif ES6/7/8 naar gevraagd werd ... en nu zijn die gebeden verhoord :D
 
Origineel geplaatst door fuse
Hier de Babelfish versie.

http://world.altavista.com/babelfis...yamaha.co.jp/news/2004/04121001.html&lp=ja_en

Maar ehm, ik vind het een smerige k*tripoff van de ES versie.
En het is bijzonder dom om maar een stereo uitgang te maken voor een module die 16 parts multitimbraal en 128 stemmig is.
Je zou gvd 8 outputs en/of een digitale uitgang (mLan?) verwachten. En een losse adapter erbij?
Het zou me niets verbazen als deze ook zo rotte firmware heeft als die vorige rack. En je pas na een jaar een goede gefixte firmware kan krijgen.
Een grof schandaal dat ze zoiets durven uit te brengen, eerlijk waar.

Ga anders ff uit je dak voor je de feiten weet.
 
Ik blijf het een zouteloze gelijkende aan een gaarkeuken maaltijd uit een bejaardentehuis k*tbak met een uitgekauwde formule vinden.
Dan geef ik de mensen die klagen dan de nieuwe synths allemaal zo allejezus saai zijn in dit geval 100% gelijk.

Hij mag dan wel beter en natuurlijker klinken dan z'n voorgangers zoals beweerd wordt maar het synthesizer gedeelte wordt nu wel gereduceerd tot het nivo kant en klare soundfonts. En ik maar denken dat het fenomeem rompler met barstens veel patches een afgeronde fase was. Yamaha gaat hier gewoon mee door.
Ze moeten maar weer eens een nieuwe synth gaan maken want dit slaat werkelijkwaar nergens op.
 
Origineel geplaatst door fuse
Ik blijf het een zouteloze gelijkende aan een gaarkeuken maaltijd uit een bejaardentehuis k*tbak met een uitgekauwde formule vinden.
Dan geef ik de mensen die klagen dan de nieuwe synths allemaal zo allejezus saai zijn in dit geval 100% gelijk.

Hij mag dan wel beter en natuurlijker klinken dan z'n voorgangers zoals beweerd wordt maar het synthesizer gedeelte wordt nu wel gereduceerd tot het nivo kant en klare soundfonts. En ik maar denken dat het fenomeem rompler met barstens veel patches een afgeronde fase was. Yamaha gaat hier gewoon mee door.
Ze moeten maar weer eens een nieuwe synth gaan maken want dit slaat werkelijkwaar nergens op.

:dubbel: :dubbel: Ja het gaat idd wel steeds dezelfde saaie kant op. Maar ja...voor het leuke en nieuwe heb je dingen als de Elektron bakken en de nieuwe Virus TI met VST integration en dat soort speelgoed.

Het ziet er naar uit dat je toch aan een Kurzweil moet fuse 8~
 
Re: prijs

Re: prijs

Origineel geplaatst door Hover
MSRP 141.750 JPY = 1.018,5385 EUR

En volgens de traditie hoort de straatprijs lager te zijn dus ...<1.000 EUR?

:engel: vergeet ook de broodnodige 19% belasting niet..

:D en wat een gemauw weer om een bak(je) dat nog niet eens uit is gekomen.. typisch, typisch.
 
Yamaha Motif-Rack ES

Yamaha Motif-Rack ES

Nieuwe Motif ES van Yamaha. Deze keer in 1U rack formaat.
 

Attachments

  • motif-rack_es.jpg
    motif-rack_es.jpg
    15,4 KB · Bekeken: 47
MOTIF-RACK ES features
- 768 preset,128 GM and 384 user voices.
- 128-note polyphony as standard
- 175MB (16-bit linear format) wave ROM.
- Enhanced Signal Processing Effects System
- Up to 8 separate parts can have their voice insertion effects assigned simultaneously,
- 20 reverb types, and 49 chorus/delay programs available.
- Three-band EQ settings for each of the 16 parts
- eight types of mastering effects including multi band compression, and a five-band master EQ
- equipped to accept up to 2 Modular Synthesis Plug-in System boards (PLG boards) Rather than
robbing valuable polyphony from your set-up, the PLG boards bring their own processing power
to the table allowing you to seriously increase the number of notes you can play simultaneously
and add extra FX.
- Stereo Output L/R
- Individual Outputs 1,2,3,4
- MIDI IN/OUT/THRU
- USB-MIDI
- Digital Output
- Optical Output
- Phones
 
Ondanks het gekap van sommige forumleden, vind ik het best een knappe module. Als je kijkt wat je allemaal voor het geld krijgt ??? ... Ik bedoel maar: 128 stemmen, tot 8 insert effects, tonnen aan golfvormen enz.

OK ... er zijn misschien wat tekortkomingen voor de echte pro ... maar mij niet gelaten. Ik heb eigenlijk alles wat ik maar kan wensen ... maar ergens diep in m'n dromen blijft er toch nog een MOTIF ES sluimeren. Misschien wel de ES Rack ;)

:doei:
 
Back
Top