Novation K-Station

CraZ

..
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
2.749
Weer iets nieuws van novation.. de K-station.. een A-station met een twee-octaafs toetsenbord. Niet verkeerd.. !

K-station.jpg
 
Is dat niet een (slechte) photoshop creatie van één of andere grappenmaker?

Of gaat dit ding echt in producte? Ik snap trouwens niet waarom novation de A/K station niet multitimbraal maakt, maar da's weer een ander verhaal...
 
Laatst gewijzigd:
Hmm.. geen grap

Hmm.. geen grap

Het is inderdaad een verdomd slechte foto.. maar hij komt uit een heel betrouwbare hoek. Richtprijs is overigens 1695,- (guldens).
 
Geen C teveel hoor..

Geen C teveel hoor..

Ehh.. goeie vraag. De enige kleine synth met keyboard die ik hier heb staan is een SH-101. En die is twee-en-een-halve oktaaf (loopt van F tot C).

De originele bass-station van Novation ziet er zo uit... en dat verklaart een hoop.

basss.jpg


PS: Let ook vooral op die knopjes aan de zijkant.. jawel.. ook deze synth kunt U omhangen gelijk een gitaar.. !! *D
 
Laatst gewijzigd:
Re: Geen C teveel hoor..

Re: Geen C teveel hoor..

Orgineel geplaatst door CraZ

PS: Let ook vooral op die knopjes aan de zijkant.. jawel.. ook deze synth kunt U omhangen gelijk een gitaar.. !! *D [/B]

... en hier mee steelt u gegarandeerd de show op bruiloften en partijen 8o)
 
Wat is nou de functie van zo'n klein keyboard? Voor een Bass-synth OK, maar anders neemt zo'n ding alleen maar ruimte in want voor serieus werk wil je wel minimaal 4 octaven hebben.
 
als er een goeie transpose op zit is 2 octaafs voor mij zeker geen probleem..ben niet zo'n virtuoos dat ik hele solos over 4 octaven heen inspeel ;)
vinnut wel een interessant bakkie, al had ik liever die microQ met keyboard in deze prijs-range gezien ipv bijna 3 mille..zal wel een heel speciaal toetsenbord zijn wat die waldorfers er aan geplakt hebben ;)

Olaf
 
Ja wat gek! bijna 1000 piek prijsverschil voor 'n 3-octaafs keyboard!? Key-versie 1,5 keer duurder dan de rack versie? Rare jongens die Duitsers.

Hij is wel mooi trouwens.
 
hopelijk willen ze de markt wat afromen, want als die microQ keyboard versie voor rond de 1800 piek wordt verkocht wordt het een hit denk ik....iedereen heeft toch last van ruimtegebrek? ;)

Olaf
 
Vergeet niet dat de K-station monofoon is, tenminste in vergelijking met andere VA's is hij hierom niet interessant voor me. Voor dat geld kan ik me heel want andere monofone synths indenken die toch wel iets vetter zijn, en voor hetzelfde geld heb je tegenwoordig een tweedehands Nova wat ik dan weer wel veel waar voor mijn geld zou vinden
 
je vergist je, de K-station (net als de A-station) is niet monophoon, maar 8voice polyfoon...hij is alleen wel monotimbraal..maw maar 1 patch

Olaf
 
Back
Top