Machinedrum

seiko

Unprofessional Abuser
Lid sinds
27 juli 2004
Berichten
1.493
Locatie
Antwerpen
Hi,

Steeds komt die Machinedrum als klassedrummodule terug...ik word alsmaar nieuwsgieriger !
Spijtig genoeg valt deze bij mijn weten niet in Belgie te beluisteren (of wel ? of is er een Belgische gebruiker ervan die me eens een demo wil geven ?)

Ikzelf gebruik volgende zaken als (hardware) drummodules : Novation Drumstation, TR-909 en RS7000.
De vraag is maar of in mijn geval zo'n Machinedrum nog iets extra kan betekenen.

'Normale' drumgeluiden (kicks, snares, hats enz) heb ik duidelijk meer dan genoeg; ben meer op zoek naar iets waar ook meer percussievere (experimentelere) geluiden mee gemaakt kunnen worden (die dus niet echt klinken als 'echte' instrumenten)...nu doe ik dit door te samplen in RS7000 maar als die Machinedrum ook wat 'zieke' geluiden vanzelf kan produceren, vind ik het wel interessant....

Alvast bedankt voor enige uitleg.
Patrick
 
Als je niet op zoek bent naar realistische drums is de machinedrum een serieuze kandidaat. Ik heb er één en ben er zeer over te spreken. Het is en blijft een VA drumSYNTHESIZER, maar het is er wel een die daadwerkelijk iets toevoegt aan het hele arsenaal drumbakken die er al zijn. Voor veel mensen is ie denk ik niet geheel geschikt, omdat het zoals ik al zei, een drum-synthesizer is, en wel degelijk een eigen geluid heeft wat sommigen niet trekken . De mogelijkheden qua tweaken zijn daarentegen enorm, zelfs zo groot dat dit voor sommigen teveel van het goede is , onder het motto:" ik wil gewoon vette preset-geluiden". Juist als je op zoek gaat naar bijvoorbeeld "een 909 hihat" zul je zien dat een machinedrum deze niet kan maken...De geluiden die je er wel kunt uitpersen zijn echter uniek kan ik je garanderen. Het sterkste punt is echter de sequencer in samenwering met de interface. Dit apparaat VRAAGT er gewoon om om volledig dol getweakt te worden. Alles is overzichtelijk en met slechts een of twee drukken op een knop te editen. Met andere woorden:
als je al een sampler (rs7000) en een analoge bak(909) hebt denk ik dat juist de machinedrum een nuttige bijdrage kan leveren.
..Oh ja voor percussie is ie zeer geschikt overigens:)

Ricercar
 
zieke geluiden? dat kan ie zeker!

ik heb de combo MD-909. 909 voor de klassieke drumsounds, MD voor de freaky shit. maar ik kan niets over de RS7000 zeggen want die ken ik niet. een MD heeft een zoveel levendigere sound dan de 909, dankzij z'n LFO's, parameter locks, etc... en natuurlijk ook een veel meer mogelijkheden qua sound. check de 'MD contest' op de elektron-yahoo-list-pagina (http://groups.yahoo.com/group/elektron-users/). da 's een maandelijkse wedstrijd waarbij één sound gekozen wordt en deelnemers moeten dan de coolste pattern maken door het tweaken van die ene sound. dus: als bv. de 'machine' EFM-bassdrum gekozen is mag je enkel die basis-sound in je pattern gebruiken, tot 16 keer als je daar zin in hebt. luister en laat je verbazen...

er moet trouwens toch wel 'n elektron verdeler in belgië zijn? key music ofzo?
bij deze belg mag je langskomen, maar ik woon spijtig genoeg in rotterdam voor t moment...
 
Laatst gewijzigd:
Ik volg de MD ook al een tijdje maar nog nooit live gezien/gevoeldt moet ik maar is gaan doen.....maar voordat DAT zover is heb ik nog een vraag....

Heeft iemand voor mij een linkje waar ik demo's kan beluisteren van de MD maar dan meer in de category RAP / R&B / Soul / Jazz ????

want hoor nu meestal techno/trance........kan ook zijn dat ik de plank volledig mis sla en dat dit drumbord daar alleen voor bedoeld is :stupid
 
Ik heb geen voorbeelden in die stijl, maar je kunt 'm er zeker voor gebruiken. Wel hoor ik in veel muziek in die richting vaak samples. Als je dat meer zoekt zou ik eerder een mpc van akai overwegen. De md vooral goed in electronische drums. Realistische drums niet zo.
 
Ik heb mijn machinedrum in Gent gekocht bij een gast die zelf invoerde.
Hij heeft ook een eigen toestel en vertoefd zelfs op dit forum als ik me niet vergis.

Ikzelf woon in oostende en ben heeeeeel blij met de machinedrum
maar ik heb hem nog niet lang genoeg om de beste demo's te geven.

Try this: http://users.pandora.be/darffader/rvooh/just a feeling.mp3

is MD + 303 sounds + Jx3p synth.


ook nog wa 1 minuut probeersels van in der beginne http://users.pandora.be/darffader/rvooh/1minute/

Heeft nie echt een goeie representatie
luister ook eens naar de demos op machinedrum.com, zijn meerder pagina's
 
ivm vrees voor dance techno:

integendeel! de sequencer is flexibel genoeg, en qua geluidmogelijkheden ben je quasi onbeperkt.
Binnen enkele minuten aphex alike klinken is geen grote inspanning

Voeg daar de lfo's en motion seq aan toe een je hebt - een prachtig toestel!
 
Origineel geplaatst door rvooh
Ik heb mijn machinedrum in Gent gekocht bij een gast die zelf invoerde.
Hij heeft ook een eigen toestel en vertoefd zelfs op dit forum als ik me niet vergis.

@rvooh: That's me mate ;)
@seiko: je mag me altijd lastig vallen voor een uitgebreide privé demo.
@solorunner: Ik denk ook dat je er meer kanten mee op kan. Ik heb er al verkocht aan hiphoppers en die zijn ook zwaar te vreden (let wel: open minded hip hoppers :D )
't is synthese hé, de MD pretendeert ook niet "Virtueel Analoog" te zijn. In tegendeel dit is een DIGITALE drumbak / midi sequencer / effect unit.
Ik heb recentelijk een 303 met midi in aangeschaft. Ik sequences hem via een midi track op de MD (ja nu gaan er inderdaad al sommige SF'ers steigeren). En stuur de audio via de input naar bv. de reverb op de main outs. fantastisch! Gezellig op de schoot in de zetel freaken. Geen gezeik.
Je moet je wel voor ogen houden dat deze bak veel mogelijkheden heeft en dus de nodige tijd vraagt om alles er uit te halen. De interface zit je daarbij gelukkig niet in de weg, want die is kinderspel.
 
Origineel geplaatst door divi
uit de monomachine beste vriend

Zit daar een sampler in dan? Of is dat gewoon realtime door de input gejaagd?
 
Origineel geplaatst door divi
geen sampler, 'voice synthesis' ofzo iets. is één van de synthese 'machines', kijk s op www.monomachine.com

aaaaah, duidelijk! Wel cool zeg!! :D
 
trouwens de mono heeft ook z'n mogelijkheid tot drum synthese.
synths worden vaak gebruikt voor het maken van drums... De mono heeft z'n interne sequencer en zelfs een drum synthesis machine. Denk dat je voor dezelfde prijs toch wat meer fun kan beleven aan de mono. Maar als je echt een dedicated drumbak wil ben je beter af met een MD
 
Back
Top