Vraagje over de Roland JV-880

S@tish

Caribbean lid
Lid sinds
21 juni 2004
Berichten
163
Locatie
Amsterdam ZO
Beste Forum-buddies,

ik wil misschien een Roland JV-880 aanschaffen en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met dit apparaat.
Is de JV-880 ook compatible met de pcm-uitbreidingskaarten (insteekkaarten aan de voorzijden van de module) van de U-110/U-2(2)0 ?? Dit kan ik niet direct op internet vinden nl. En als je een JV/XP expansion board inbouwt, moeten de geluiden dan eerst naar een interne bank worden gekopieerd?

Alvast bedankt en groeten,

S@tish



------------------------------------------
Te koop: emu proteus 2000 + roms... tevens VE-JV1 expansion. Zie de advertentie op synthforum's marktplaats :)
 
Hij heeft slots aan de voorkant, maar welke kaarten hij ermee uit kan lezen zou ik niet weten. In de bovenkant zit een klepje dat je open kan schroeven. Daar kn je dan zo'n sr-jv expansiekaart insteken en die zijn in ieder geval veel bruikbaarder dan die van de u-serie. Verder heeft het apparaat al goede geluiden van zichzelf en is tie behoorlijk programmeerbaar. Ik heb er niks echt naars op aan te merken.
 
Een uitstekende synth. De polyfonie is niet heel erg ruim (24 stemmig, bij enkelvoudige patches), maar de klanken zijn altijd nog super, ondanks, of misschien wel dankzij de geringe hoeveelheid geheugen (wat optimaal gebruik ervan vereist).
De JV-1080, om een vergelijking te geven, heeft veel meer klanken, maar uiteindelijk heeft de JV-880 er altijd nog meer die bij mij in de smaak valen. Smaken verschillen natuurlijk wel ...
:verkoght:

Timfonie
 
In de JV880 kunnen geen kaarten van de U-series worden gebruikt. De ene kaart ingang is voor PCM kaarten geschikt voor de JV serie (van die tijd) Er zijn ongetwijfeld nog wel kaarten te vinden. Ikzelf heb de Orchestral effects (erg mooi) nadeel is dat er niet veel geluiden op staan. (op die orchestral fx slechts 24) Bovendien moeten de geluiden van die PCM kaart eerst naar je user geheugen of naar de PCM user memory card die je in het andere sleufje kunt proppen. Daar kan je overigens ook je andere user geheugens naar toe kopieren. Dit kaartje is eigenlijk een soort geheugen uitbreiding.

Verder kun je inderdaad aan de bovenkant 1 SR/JV kaart duwen. In deze serie zijn erg veel mooie kaarten beschikbaar. Er worden overigens geen nieuwe meer gemaakt. Deze klanken hoef je niet te kopieren maar zijn direct toegankelijk.

Wat betreft de klanken van de jv880: Ik vind ze inmiddels erg gedateerd. Met name de drumsounds zijn niet erg bijzonder (meer). Er zitten absoluut bruikbare dingenen in en zeker als je er een sr/jv kaart in doet is het een mooi dingetje. Als je budget het toelaat zou ik voor een 1080 kiezen. Deze klinkt naar mijn mening overtuigender en kan 4 sr/jv kaarten hebben. Bovendien is de 880 slechts 8 parts multitimbraal en de 1080 16 parts. Beter effecten ook!
:okdan:
 
Back
Top