Ervaringen met de Roland MT-32??

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.104
Locatie
de paddestoel op m'n teen
IEmand bekend met de MT32 van Roland?

Ik ga em zo ophalen voor 25 eu dus, zoals een SF-lid zou zeggen, daar kan ik me geen buil aan vallen :D

Ben wel ff benieuwd naar wat 'firsthand' ervaringen met dit kastje??

oke geluiden? filter(s)? bediening is kut, dat wist ik al, en geen opslagmogelijkheden!!

MAar verder??
 
Er zit een L.A. synthesis "engine" in die je met een computer kunt editten.

Bijna gelijk aan de synthesizer in de D110/D10/D20/D5.

Daar zijn hele leuke dingen mee te doen.

En een TR626 drumkit.
 
Jaren geleden had ik er ook een. Niet lang daarna heb ik dat ding ingeruild voor een D110.
De MT-32 was voornamelijk een soort geluidendoosje, waar je wel het een en ander aan kon veranderen, maar even uit en aan, en alles was weer pleite.
De D110 bood alles wat de MT-32 niet had, en leverde ook beduidend minder gratis ruis.
Voor 25 euri is het natuurlijk altijd grappig.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
fijn is dat, verspilde moeite... dat editten heeft weinig zin dus...

Ik heb enkele jaren lang de MT-32 gebruikt voor multitimbrale muziek. Toen met een Atari ST en een editor waarmee je alle parameters van de MT-32 kon aanpassen. De zelfgemaakte presets konden als MIDI exclusive files op een track worden geplaats, waarna de synth precies die geluiden had die ik ooit eerder geprogrammeerd had.

Ik zou zo niet weten welke oplossing er voor PC's is. Het zal vast wel mogelijk zijn.

Verder ... een leuk dingetje, de MT-32, maar natuurlijk niet meer van deze tijd. De goedkoopste, simpelste geluidskaarten van tegenwoordig zijn beter. En het ruisniveau is te hoog.
Ik het ding nog steeds ... om de emotionele waarde. :-)

Timfonie
 
Origineel geplaatst door Timfonie
Ik heb enkele jaren lang de MT-32 gebruikt voor multitimbrale muziek. Toen met een Atari ST en een editor waarmee je alle parameters van de MT-32 kon aanpassen. De zelfgemaakte presets konden als MIDI exclusive files op een track worden geplaats, waarna de synth precies die geluiden had die ik ooit eerder geprogrammeerd had.
nee ok dat kan zeker...
 
Mannen, thnxz voor alle hANDIGE LINks..... Daar heb ik echt wat aan...

Nou, om even een kleine recensie te schrijven:

Heb de mt binnen en uiteraard getest.

Als eerste de drum patches: Klinken idd als de 626. Redelijk goede geluiden als je het mij vraagt. Niet bijzonder, maar valt goed mee te werken. effecten bakje erover heen en gaan.

De geluiden die in het kastje zitten zijn behoorlijk crap. Ze klinken redelijk kaal en koud op een enkele pad na.
verder geen editing mogelijkheden, dus editor geinstalleerd. Werkt goed, met een database van 4500 patches.
Hier zitten geluiden in die al gelijk een stuk klinken. Moet er nog doorheen fietsen om erachter te komen of er echt goede patches bijzitten.

KAstje is iig goed voor pads en wat vage geluiden. Met de editor van Giovanni kun je leuk spelen. Je kunt de patches belsuiteren door met je muis in een box te klikken waarbij de x-as de toonhoogte is en de y-as het volume. Leuk om live te gebruiken (als je noise of iets dergelijks maakt). Een soort kaos pad voor je geluidjes.
 
Back
Top