Korg M1. ja/nee?

kijk wel uit met het kopen van een "beginnersapparaat" voor dat je het weet voldoet die niet meer aan je behoeften en wil je toch meer.
je kunt natuurlijk ook gewoon een leuk synthje kopen en via deze bak leren wat synthese allemaal inhoudt
ik zat ook aan de an1x te denken...
 
Origineel geplaatst door Riezz73
hmmm lig er heel veel aan hoe je er ZELF mee omga.. 9 van de 10 synths hebben bagger presets.. dus wees creatief

M1 was tijdens z`n verschijnen een senstatie.. was min of meer het eerste WORKSTATION.. dus een synthegine, (ja. je kan geluiden editen dus maakt het niet een duffe rompler....) seqeuncer en effecten en dat in 1 bak... ik vind beetje jammer dat er nu enigszins minderwaardig over gedaan word....

als je een M1 kan krijgen voor 300 euro vind ik het een hele leuke instapper....

kijk hier ook es ff naar....

KORG M1

Ik heb hem een jaartje gehad toen de D50 en DX7 net uitgekakt begonnen te raken. Vond er niet veel aan.
Geen draaiknoppen, alleen stomme menu's en een veel te herkenbare sound. Alle top 40 hits hadden een M1 erin.

Die M1 Piano haat ik gewoon, net zoals dat M1 gitaarsoundje en die drumkits. Vreselijk. Mooie strings komen er ook niet uit. Om over bassen maar niet te spreken.. (afgezien van de mark king achtige slapbass)

Heb er ca 20 liedjes mee gecomponeerd, maar om nou te zeggen dat dat geweldig klinkt... echt typisch Korg M1 geluid.
Het keyboard speelt echter wel lekker, en het is een mooie bak om te zien. Maar verder 'Nee' dus voor de Korg M1 :D

(okay okay, multi-timbraliteit en ingebouwde sequencer waren toen nog verkoop argumenten maar nu.. )

Maar ik zou graag een 'De 'je coolste M1 geluidje-thread' meemaken :)
 
Origineel geplaatst door chielos
kijk wel uit met het kopen van een "beginnersapparaat" voor dat je het weet voldoet die niet meer aan je behoeften en wil je toch meer.
true... ga iig niet denken dat een 'niet beginners synth' te moeilijk voor je is, je moet er gewoon wat tijd in stoppen en die tijd is er lijkt me... als de tijd is aangekomen dat je meer wilt dan alleen spelen en presets wisselen... dus je kan altijd vooruit...

je hebt daarbij tevens nog een voordeel (wat sommigen van ons toen we begonnen niet hadden) en dat is dit forum...
 
D50, DX7 en M1 uitgekakt ??? Dat uitkakken van die synths bleek destijds anders voor velen een verkeerde beslissing te zijn. Het idee bestond toen alleen dat alles wat nieuwer was ook beter zou zijn. Ga maar eens in grote studio's kijken en verbaas je vooral niet over de aanwezigheid van de DX-7, de D-50 ennnnn de M1 of T1. Alle mensen die graag met de massa meegaan wil ik vooral aanmoedigen om hun DX-7's D-50's en M/T1s etc. te verkopen. Maak een ander met oren aan z'n hoofd dan maar blij!
:biertje:
 
Origineel geplaatst door Lacrosse
D50, DX7 en M1 uitgekakt ??? Dat uitkakken van die synths bleek destijds anders voor velen een verkeerde beslissing te zijn. Het idee bestond toen alleen dat alles wat nieuwer was ook beter zou zijn. Ga maar eens in grote studio's kijken en verbaas je vooral niet over de aanwezigheid van de DX-7, de D-50 ennnnn de M1 of T1. Alle mensen die graag met de massa meegaan wil ik vooral aanmoedigen om hun DX-7's D-50's en M/T1s etc. te verkopen. Maak een ander met oren aan z'n hoofd dan maar blij!
:biertje:

Hee, mij maakt het niet uit hoor.. Ik heb een M1 gehad, en ik ben blij dat ik hem niet meer heb. :)

Wat betreft uitgekakt, de DX7 en D50 was ten tijde van de introductie van de M1 wel zo vreselijk veelvuldig gebruikt, dat toen de M1 de nieuwe rage werd de DX7 en D50 enigszins als uitgekakt beschouwd konden worden.
(maar da's mijn mening, het maakt verder geen bal uit)

Als ik deze 3 bakken in een top 3 moest gooien :

1: DX7
2: D50
3: M1
 
hmmm gaat nog steeds over het feit of de M1 geschikt als beginnersbak.. ik vind van wel...

maar ook een DX7 kan een beginners bak zijn.. ok zit dan wel geen seq bij..


ach hell.. kijk maar wat je r mee wilt doen... hehehe :D
 
Een beginnerssynth bestaat in mijn ogen niet. Het gaat om het karakter van het geluid en dat moet goed zijn, en de M1 is gewoon goed. Punt. Laat je niet overdonderen door de huidige synths met alle toeters en bellen. Het "basisgeluid" is belangrijk en de M1 geluiden zijn herkenbaar genoeg.
 
Kijk anders ook naar de SY77 van yamaha... da's een dubbele DX7 + meer als ik het goed heb.
 
Back
Top