Hammond GM1000

Jan

beetje lid
Lid sinds
3 december 2002
Berichten
23
Locatie
Utrecht
Ha,
Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een GM1000. Dik tevreden! Alleen heb ik een probleem met het instellen van juist de hammond geluiden. Volgens de handleiding moet ik traploos van slow naar fast leslie kunnen wisselen, maar ze vertellen niet hoe. Er zit wel een addendum bij de handleiding dat iets zegt over controller 92 of zo, maar dat is voor mij nog chinees.
Is er iemand die een GM100 heeft en bereid is mij op weg te helpen?
Alvast mijn dank!

Jan
 
Nee, het is een sound module, met de standaard GM sounds. de piano achtigen zijn matig maar de pads en leads zijn perfect, en waar ik hem voor heb gekocht: er zit nogal wat hammond geluid op, alleen dat krijg ik dus niet soepel de doos uit.
 
Hallo Jan,

Jij hebt al geruime tijd de Hammond GM-1000 Sound module. Ik heb hier een Engelstalig Operationeel Manual waardoor ik niet het beste uit het apparaat kan krijgen (mijn Engels is niet zo best op techn.gebied). Hopelijk kun je mij een beetje op weg helpen.
Ik krijg door het vele zoeken geen geluid uit de module.

Vraag:
1) hoe stel je de fabrieksinstellingen terug?
2) Heb jij hiervan een Nederlandse handleiding?

Met vriendelijke groeten,
Simon53
 
Initialiseren (resetten) volgens de engelse handleiding (pg 4, http://www.hammondsuzuki.com/download/om-gm1000-c9d9e4b5-5e86-49bf-a8dd-ffec60e1e96b.pdf):

De module aanzetten terwijl je de All Mute knop ingedrukt houdt. Een paar seconden deze knop ingedrukt houden en je krijgt Single Edit in beeld. De module zou nu zijn fabrieksinstellingen moeten hebben.

Leslie effecten krijg je met Chorus Type 2. Chorus instellingen worden veranderd met MIDI CC93 vanaf je computer. Snelheid van de chorus (Leslie) kan in 37 stapjes. Ik zie ook niet zi 1-2-3 hoe de overgangssnelheid tussen de stapjes ingesteld wordt, wellicht is dit een vaste snelheid?

Verder moet er maar een MIDI orgelman naar kijken, ben ook maar een bassist.
 
Back
Top