After the honeymoon is over: wat is nu je mening over de Roland MC707/MC101?

olafmol

[EXPANSIONS]
Lid sinds
23 juli 2001
Berichten
8.784
Locatie
Utrecht
Allo vrienden! Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw inspirerend speeltje omdat ik een beetje uitgekeken raak op mijn Ableton Push en Electribe ES2. Ik ben altijd erg groot fan van de RM1x, en zoek dus daarom iets dat een beetje qua werkwijze en logica daarbij in de buurt komt. Ook werk ik in verhouding meer met synth-sounds dan met samples, dus een goede synth-engine is belangrijk.

Ook wil ik effecten, en hands-on realtime control (voor mutes, trX0X style programming, en fx sends, idealiter per individuele drum-sound). Daarnaast als ik via het apparaat kan wat externe spullen kan mixen (dus geen aparte mixer nodig) zou perfect zijn.

Ik begin nu toch wel steeds meer terug te komen op de MC707, omdat deze als ik de videos zie qua logica en werkwijze best wel in de buurt van de RM1x komt, en daarnaast een goede sound-engine heeft. Ook de combi van steps en pads vind ik interessant.

Mijn vraag aan MC707 (en MC101) bezitters: wat zijn dingen die je na een tijdje toch beginnen te irriteren, of die je echt mist. En zaken die je echt heel erg tof en handig vindt? Hoe gebruik je de MC707/101? In combinatie met wat anders?

NB is de MC707 nou wel of niet class-compliant? Kun je midi over usb versturen?

bvd!
 
Sorry, geen antwoord op je vraag en qua specs ook niet helemaal wat je wilt, maar als eens naar een Synthstrom deluge gekeken?
 
Nee, je hebt een driver nodig. Is alleen een probleem als je linux draait.



Ja.

hmmmm, ik heb wat NI hardware, en alles wat NIET class compliant is werkt niet meer op de laatste versie van Mac OS...

maar goed om te weten, tnx!
 
Hier een long term review:



tnx! hmm..wel vreemd dat het laden zo traag gaat, en hoe ie omgaat met soundpacks is ook bizar. Lijkt me nou juist een van de USP's, dat Zen Core gebeuren....
 
> Allo vrienden! Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuw inspirerend speeltje

Dit klinkt wel lekker inspirerend rauw.. :)
https://www.youtube.com/watch?time_c...ture=emb_title

Screenshot 2020-09-16 at 10.57.55.png - Click image for larger version  Name:	Screenshot 2020-09-16 at 10.57.55.png Views:	0 Size:	295,3 KB ID:	3781525
 
Met de nieuwe 1.6 update is deze nu ook class-compliant :) Fijn om te zien dat Roland zijn lesje geleerd heeft een nu ook serieus goed bezig is met firmware upgrades. Vaak niet het geval geweest in het verleden imo.
 
Met de nieuwe 1.6 update is deze nu ook class-compliant :) Fijn om te zien dat Roland zijn lesje geleerd heeft een nu ook serieus goed bezig is met firmware upgrades. Vaak niet het geval geweest in het verleden imo.

Ja dat is best bijzonder, Elektron heeft het volgens mij ook recent via een firmware update voor elkaar gekregen om class compliant te worden. Wist niet dat dat zo kon. Wel goed.

BTW, voor de geïnteresseerden, ik ben uiteindelijk uitgekomen op een Maschine Mk3, en daar ben ik HEEL ERG BLIJ MEE! wow, dat is echt een next-level groovebox. Ja ik mis wel een beetje de TR0x0 horizontale 1 row 16-buttons grid, maar voor de rest is het echt genieten, en de laptop die eraan hangt, daar kijk ik niet eens naar.
 
Back
Top