Poly 800 Resources (o.a manual & soundbanks)

Neon Vomit

Gedeactiveerd account
Lid sinds
23 mei 2004
Berichten
1.290
Locatie
een homosapien.
attachment.php
Hier kun je alle tips, truuks en soundbanks kwijt voor de Korg Poly 800.

Hier staan wat demo sounds:

Hibernation:https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=407726
Offspring: https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?s=&postid=407728

Alles wat je hoort is rechtstreeks uit de Korg opgenomen en is niet door andere apparatuur heen gegaan.
Tsja wie zei dat het geen goeie ouwe analoge bak is?

De bijlage bevat de factory soundbank.
Let op als je deze laad ben je alle sounds die in het geheugen staan kwijt!
 

Attachments

  • korg_poly-800mk1_factory.zip
    238,4 KB · Bekeken: 41
Laatst gewijzigd:
BEDANKT!!! :okdan:

Mischien toch maar eens een keer wat doen met dat ding, ik vindt m alleen zooooo gebruiksonvriendelijk!
 
Moog slayer...yah right :D Kijk inderdaad uit want je oren of je speakers gaan direct naar de klote, hij heeft namelijk niet echt een lineaire overgang van lekker resonerend naar extreem akelig gepiep. (Dat gebeurd dus in een stapje al).

Die demos klinken echt kazig moet ik zeggen, maar die sound is wel het typische korg poly 800 geluid...orgelig. ...de Poly 800 is de enige echte orgel synth met zijn 4'8'16''32''pijplengtes :D

Ik heb ooit eens een VCF filter input gemaakt, maar die hing letterlijk met plakband aanelkaar en ging op een gegeven moment erg storen.
 
Origineel geplaatst door smackos


Die demos klinken echt kazig moet ik zeggen, maar die sound is wel het typische korg poly 800 geluid...orgelig. ...de Poly 800 is de enige echte orgel synth met zijn 4'8'16''32''pijplengtes :D



orgel?? orgel?? de JUP4 is pas een orgel!! :D :D


ey Smackos.. alles kits? :D
 
Goeie thread! :okdan:

Origineel geplaatst door smackos
... met zijn 4'8'16''32''pijplengtes :D

Meerdere pijplengtes? Is dat iets voor hoogwaterbroekendragers? 8o)
 
Laatst gewijzigd:
Nee, dat is een indicatie in sommige synths voor de tuning van de oscillators..wel meer synths hebben dit, Een aantal Akai's ook. Dit is gebaseerd op drawbars van orgels.

Wat ook superleuk aan de poly 800 is zijn chord memory. Helaas niet met MIDI aan te sturen. alez.
 
Origineel geplaatst door smackos
Kijk inderdaad uit want je oren of je speakers gaan direct naar de klote, hij heeft namelijk niet echt een lineaire overgang van lekker resonerend naar extreem akelig gepiep. (Dat gebeurd dus in een stapje al).



:D


moogslayer.jpg
 
mooie thread, meerder keren gelezen... en dan toch stomweg mijn eigen thread begonnen.

ik heb dus nu zelf een poly800tje,
en het klikt heel erg met dit beestje. zit naar mijn gevoel bijzonder eenvoudig in elkaar
qua bediening, waar ik vrij te vreden mee ben!
beetje omslachtig misschien, maar toch.
kan ook vrij vet klinken, door het verdubbelen/stapelen van de golfvormen.
wel ietsiepietsie jammer dat je zo polyfonie inboet, maar dan nog,
dat gaat ook nog.

en dan die sequencer... simpliciteit alom qua bediening!
toffe synth, ook voor beginners (like me) :)
 
Misschien leuk om te weten: De Siel EX80 heeft wel heel veel weg van dit beestje(EX800), even als de Suzuki SX500
Verder een leuke bak en een mooie thread, misschien kun je of mag je de handleiding nog op DSF zelf zetten. Omdat je vaak ziet dat een website na een aantal jaren wegvalt of niet geupdate wordt en dan wegvalt. Zeker met gratis hosting.
 
de midi-implementatie van de poly800 mk1 is inderdaad niet oogverblindend geavanceerd.
deze van de mk2 is idd veel uitgebreider: sysex, dus mogelijkheid om parameters extern aan te sturen en patches extern op te slaan (niet via ruk-tape)

toch blijf ik door dit beestje zeer gecharmeerd.
het is zelfs de eerste synth die ik écht begrijp :D :o:
 
die site had ik ook ooit eens gezien, en was die toen weer kwijt.
Ergens staat er een filmpje op van een kerel die een paar leuke deuntjes speelt,
waaronder een trance-achtig melodietje of zo.
was simpel en bijna amateuristisch, maar minstens zo leuk als hedendaagse productdemo's!
 
Back
Top