Korg SQ-1 syncen met Cubase

Daftmax

ENorm Lid
Lid sinds
15 februari 2002
Berichten
634
Locatie
Twente
Ik heb het voor elkaar dat mijn Korg SQ-1 start/stopt/in tempo mee gaat met Cubase, maar zit bij het starten wel iets vertraging in waardoor die achter de feiten aan blijft lopen.

Is hier iets aan te doen of ben ik iets vergeten?
 
misschien kan je 'm méér vertragen zodat ie terug juist loopt, maar een bar (of één of 2 vierde ervan) later of zo?
Ik ken cubase niet
 
Zie bijlage. Sequencer begint net iets later dan de start. Bovenste is 80 bpm en onderste met 130. Zit ook weer iets verschil tussen
 

Attachments

  • 4A617D1B-B1EA-4810-96A8-33901E9DA8F4.jpeg
    4A617D1B-B1EA-4810-96A8-33901E9DA8F4.jpeg
    73,8 KB · Bekeken: 123
Zou je iets aan je latency kunnen doen.
in cubase kan je dat zien.
probeer de laatste drivers.
en je audio converter.

groeten andreos.
 
Lijkt mij niet dat dat het probleem is. Heb met de rest ook geen last van latency met opnames.
Ben er wel achter dat als ik de SQ-1 handmatig start deze wel netjes in sync loopt.
Zit dus ergens vertraging in de start commando's tussen Cubase en SQ-1
 
Gebruik je de midi sync want via usb gaat het niet goed als ik het zo lees op het web.
Sommigen lossen het op door de sq via andere hardware (bijv een Volca) z'n clock wel te syncen in de daw.
Misschien kan je met een hardware midiclock het probleem oplossen en als dat lukt dan terugsturen naar de shop en voor een goedkope tweedehandse gaan.
Hier hoe iemand het naar Ableton toe oploste; https://cycling74.com/tutorials/soft...sq-1-sequencer
 
Laatst gewijzigd:
Heb hem inderdaad alleen via USB lopen nu.
Maar is ook verder geen drama, omdat het handmatig starten wel werkt en dan gewoon netjes sync loopt.
 
Ben er al achter. Omdat de SQ in tempo Cubase loopt gedraagt de speedknop zich anders. Deze een stuk terug gedraaid en nu pakt ie hem wel vanaf de start
 
Back
Top