advies en ervaring met... VAs

groet

Nieuwkomer
Lid sinds
8 november 2001
Berichten
1
Hoi ik ben nieuw hier en lees al een tijdje dit forum.

Ik ben op zoek naar een VA bak. Ik ben een huis tuin en keuken muzikant en heb geen commerciele aspiraties.
Ik wil weten wat jullie ervaring en menig is over bepaalde merken. Mijn prijsklasse gaat tot 2200 gulden. Alleen rack versies omdat ze goedkoper zijn, miditoetsen heb ik.
Ik weet bijv dat de Acces Virus b fantastisch klinkt alleen hij is gewoon te duur voor mij idem voor de novation supernova etc.
Ik denk zelf meer aan:

korg ms2000 rack
novation nova
novation a rack
De acces virus rack vind ik te weing knoppen hebben, 4 maar?


Wat is jullie praktijk ervaring met de bovenstaande vriendjes?Heb ik iets gemist qua merk?
Ik weet dat veel knoppen niet altijd beter is maar ik ben opzoek naar zeg maar stand alone VA bak. Ik heb geen aparte effecten thuis. Ik heb ze allemaal beluisterd en vond ze allemaal even cool klinken. Ik ben niet op zoek naar die hoge bliepjes van die Happy house van nu. Meer diep en donker en acid bliepjes dus!
Ik vooral live manipuleren zonder haperingen.
 
De Novation Nova en de Virus B zijn allebei erg goede VA synths hoor, ik hoor van vele kanten erg veel goede dingen over Virus dus ik was van plan die zelf binnenkort eens te gaan beluisteren. De Korg ken ik verder niet, dus daar kan ik ook niets over zeggen.

Mogelijke andere suggesties: Clavia Nord Lead 2, Roland Jp8080 (inclusief voice morpher). De JP8080 heb ik zelf goede ervaringen mee, hoewel ik de voicemorpher vaker gebruik dan de synth zelf :)
 
Wel bijna altijd makkelijker.
 
Definitely pro-knoppen !

Definitely pro-knoppen !

Knoppen zijn top ! Hoe meer hoe beter.

Om een hele simpele reden: als een parameter onder een knop zit.. dan ben je veel sneller geneigd om die parameter te wijzigen... dus je hebt niet alleen meer controle.. maar ook veel sneller toegang tot functies die je anders nauwelijks gebruikt.

Ik weet waar ik over praat.. de ATC heeft slechts 1 (een !!) draaiknop.. beetje alfa juno achtig.
 
En zo is het cirkeltje rond..

En zo is het cirkeltje rond..

Mooi zo'n discussie.. kip/ei enzo. Mijn conclusie:

1e prioriteit: het moet een vette smerige ranzige synth zijn
2e prioriteit: veel knoppen zodat je er fijn mee kan werken

Toch ?8)
 
Wellicht dat deze knoppen fixatie te maken heeft met bepaalde lichaamsdelen van een vrouw? ;)

Vind zelf de ms2000 een ontzettend leuke bak. Het klinkt wellicht niet zo goed als een virus of novation. Maar het plezier gehalte is hier toch wel erg groot.

Maar als je twijfelt moet je gewoon een keer naar de muziekwinkel rennen en met je koptelefoontje ze allemaal eens beluisteren. Werkt meestal het beste en je hebt nog fun ook. :)
 
Het is wel handig dat alle parameters van de MS2000 direct onder knoppen zitten.

En je kunt er andere apparatuur mee aansturen.

Ik vind hem echt superhandig voor ReBirth, Reason en Reaktor (R, R & R?) :p
 
Back
Top