Moog Matriarch oordeel sound en patches

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.949
Locatie
Hilversum
Wat is jouw ervaring met de Moog Matriarch.
 
ik heb verschillende ervaringen gehad. allemaal zeer positief
 
Ik kom net kijken met de ervaring , idd tot nu toe erg leuk EN anders. SNr xxx
 
Last edited by a moderator:


Dit vind ik wel gaaf hoor


Geweldige demonstratie! Doet me denken aan de hoogtijdagen van ELP. Zo'n synthesizer ligt volstrekt buiten mijn financiële mogelijkheden, maar een heerlijk geluid. Zonder meer!
 
Laatst gewijzigd:
modules:

“Matriarch’s analog sound begins with four voltage-controlled oscillators (VCOs) of
nearly identical design” met een extern signaal kan een 5de worden gefabriceerd met zelfs sine wave. Grootste voorbeeld van sinewave is de tr-808 kicksound of een afgeleide daarvan.

Oscillators Zijn gemaakt naar de Moog 921
Mixer is gemaakt naar de Moog CP3
Filter is gemaakt naar de Moog 904A VCF
ENvolope Generators naar Moog 911 (Attack Decay Sustain Release)
Amp s (volume ) is gemaakt naar Moog 902 VCA
Stereo Delay is gemaakt naar 2 onafhankelijke gelijkwaardige Moog 500 modules


Dit is waarom ik voor deze ben gegaan.
 
Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Alle off topic geneuzel opgeruimd op post 4 na. Deze kan eventueel nog dienen om relaxed te worden als dat nodig is :)
 
Laatst gewijzigd:
Bax nieuw... ? Maar wel cool dat je er ook een hebt.
 
Hij was helemaal nieuw gelukkig, niet Bax nieuw :D Kwam wel bij Bax vandaan, denk dat de jouwe 3 plaatsen verder rechts in het schap stond en dat ze die eerst hebben gepakt.

Maar wat een ding. Ben zeer onder de indruk van de geluidskwaliteit, het ding leeft en ademt en dat filter en die delay zijn magisch. Ben er zeer content mee.
 


Een improvisatie op de Moog Matriarch met wat subtiele Eventide Cyrstals en BX Shadow Hills Mastering Compressor Class A.
 
Leuk.. bedankt voor je link super!
 
@Nap Ik meen dat jij eerder ergens de toetsencombinaties etc. van de Matriach als een obstakel ervoer.
Ik overweeg ernstig een Matriarch aan te schaffen en vraag me af hoe jij de obstakels die jij indertijd zag nu ervaart.
 
@Nap Ik meen dat jij eerder ergens de toetsencombinaties etc. van de Matriach als een obstakel ervoer.
Ik overweeg ernstig een Matriarch aan te schaffen en vraag me af hoe jij de obstakels die jij indertijd zag nu ervaart.
Op zich is het niet heel moeilijk, maar je hebt wel de manual nodig en het is wat omslachtig. Maarrrrr... Er is nu een geweldige online tool voor je systeem instellingen! Daarmee is het probleem helemaal weg:

Sowieso een top synth dus zeker halen!
 
Back
Top