Advies gezocht. Welke polyfone synth kopen?

Ondineke

Stamgast
Lid sinds
3 Maart 2020
Berichten
130
Locatie
Ernem
Om mijn studio met vooral analoge monofone instap hardware synths aan te vullen ben ik op zoek naar een polyfone synth. Nu heb ik een beetje zitten speuren en ik heb er momenteel 2 op de shortlist staan, namelijk de MicroKorg en de Waldorf Blofeld. Echter is er erg veel keuze en ik zou graag een goed geinformeerde keuze maken. Vandaar mijn vraag of jullie nog tips hebben. Ik zoek dus:
Polysynth (gezien het budget zal ie deels digitaal zijn en 2e hands)
Minimaal 6 noten tegelijk
Budget (max. ca. €300)
Midi in
Mag desktop zijn
Geluid: strings, pads, stabs. (bass is niet belangrijk, daar is de rest voor)
Genre: electro, techno, italo, wave (vooral geen EDM achtig)

Ik heb ervaring met de Roland Boutique JX-03 en die beviel me totaal niet, vooral qua gebruik. Ik heb geen ervaring met FM synthese, maar ik sta er wel eventueel voor open om uit te proberen. Graag ontvang ik wat tips om mijn slaapkamer studiotje van nieuwe bloed te voorzien!
 
Korg Wavestation, kan je tzt nog een kaart kopen waarmee je samples zelf kan inladen. Kawai K4r digitaal bakje, maar wel pass en strings. Evolutionair EVS1, alleen te editen met d computer . Spot. Goedkoop maar met een effecte bak erachter ontzettend leuk.. Probeer eens Ensoniq.
 
Ik heb een blofeld keys. Maar heb die aan de buurman gegeven. De blofeld is net een vst plugin.
De behringer deepmind 12 of 6 zou ik aanraden. Of bij meer budget de Korg Prologue.
 
Ik ben ontzettend blij met mijn Novation Circuit (met Cuckoo soundpack en NI Battery 4 drum samples). Superintuïtief en veelzijdig, packs beschikbaar voor iedere stijl en de software om ze erop te zetten werkt soepel.
 
Als de jx03 niet beviel qua bediening zou ik al helemaal niet gaan kijken naar een blofeld of microkorg. Beide totaal niet hands-on. Ik zou denk ik even doorsparen voor iets wat wel leuk te bedienen valt. Deepmind of Peak 2de hands proberen te scoren, of een wat oudere nord lead (simpele interface) of virus ofzo.
 
Bedankt voor de reacties. De blofeld is van de shortlist verdwenen om de hierboven genoemde redenen. De mininova, kawai en vooral de Korg wavestation zijn erop gekomen na een kort rondje youtube. De deepmind staat er niet op omdat ik al 3 apparaten van behringer heb en niet alles van hetzelfde merk wil hebben. Dit is meer intuitie dan dan dat ik het kan onderbouwen overigens. Extra dank voor Achelousje voor een paar tips waar ik nog nooit van gehoord had.
 
Bedankt voor de reacties. De blofeld is van de shortlist verdwenen om de hierboven genoemde redenen. De mininova, kawai en vooral de Korg wavestation zijn erop gekomen na een kort rondje youtube. De deepmind staat er niet op omdat ik al 3 apparaten van behringer heb en niet alles van hetzelfde merk wil hebben. Dit is meer intuitie dan dan dat ik het kan onderbouwen overigens. Extra dank voor Achelousje voor een paar tips waar ik nog nooit van gehoord had.



ik denk dat je dan beter voor de mininova kunt gaan. Prima voor iemand die net met synths begint..
 
Denk niet dat je een wavestation voor 300e gaat vinden. Eerder 400-600 euro.

ik heb best wat synths maar een deepmind komt er nog. Vind dat echt een tof bakje.
Anyhow ik was laatst bij een pro sounddesigner die had een hele collectie. Alle juno's, alle jupiters, yamaha cs70m, expander, arp2600.... maar ook 5 Behringers.
Dus uhhhhh ja.....moet je zelf weten.

Ik ben nu een Roland jx305 groovesynth aan het kopen. Een mc505 met toetsen, de engine is een jv1080. Dan zit er ook nog een 8 part seq en arpeggio op. ook rond de 300e. Maar moeilijk te vinden. Waarschijnlijk kmdat niemand hem weg doet.

Ik blijf bij de Deepmind voor de genres die je maakt! Plak er gewoon een Korg sticker op :D
 
Voor 300€ moet je een D50 kunnen scoren.
 
Denk niet dat je een wavestation voor 300e gaat vinden. Eerder 400-600 euro.

ik heb best wat synths maar een deepmind komt er nog. Vind dat echt een tof bakje.
Anyhow ik was laatst bij een pro sounddesigner die had een hele collectie. Alle juno's, alle jupiters, yamaha cs70m, expander, arp2600.... maar ook 5 Behringers.
Dus uhhhhh ja.....moet je zelf weten.

Ik ben nu een Roland jx305 groovesynth aan het kopen. Een mc505 met toetsen, de engine is een jv1080. Dan zit er ook nog een 8 part seq en arpeggio op. ook rond de 300e. Maar moeilijk te vinden. Waarschijnlijk kmdat niemand hem weg doet.

Ik blijf bij de Deepmind voor de genres die je maakt! Plak er gewoon een Korg sticker op :D

Met mijn huiver om nog een Behringer aan te schaffen gaat het me niet om het neerkijken op het merk zoals je veel ziet, het gaat me er meer om dat ik ook ervaring wil op doen met andere merken. Heb nu alleen een Electribe EA-1 en een MicroBrute, de rest is Behringer. Behringer bevalt me wel heel goed, maar die andere 2 ook. Maar je brengt me nu wel aan het twijfelen, de deepmind spreekt me ansich namelijk wel aan.
 
Nou ja ik bedoel het met een knipoog. Ik bedoel jij moet je eigen gevoel volgen.
Maar ja luister dit eens:

 
Back
Top