Advies gezocht. Welke polyfone synth kopen?

Man man 375 heb je een tweede hands analoge poly.
goede sound en goede knoppen voor de bediening.
Ja idd de deepmind 6.

Sorry maar de microkorg is geen goede keuze. Het is een ms2000 zonder knoppen. De ms2000 is ook helemaal niet spannend.

Luister eens demo's van de deepmind.

Bang buck en soundwise wint de deepmind van alle genoemde synths.
 
Microkorg was inderdaad niet de beste keuze volgens mij, maar je kan hem alvast proberen. Aangezien je 2dehands kocht verkoop je die daarna gewoon verder zonder of met zeer weinig verlies.

Kijk... jij snapt het.

De rest; sorry als ik jullie beledig met mijn keuze. Mochten jullie gelijk hebben, en dat zal vast, dan zal ik het zeker toegeven. Echter wat Steve303 zegt is dan nog steeds van toepassing en ik kan dan waarschijnlijk de volgende stap maken zonder er financieel (veel) op achteruit te gaan vwb de MicroKorg.
 
De rest; sorry als ik jullie beledig met mijn keuze.

Hoezo beledigen?
Jij bepaalt toch wat je koopt en als de sound van de microkorg jou bevalt dan is het goed.
Ergens heb ik wel het gevoel dat je misschien iets te snel meteen iets hebt gekocht maar da's jouw keuze.
In ieder geval veel plezier met de microkorg!
 
Kijk... jij snapt het.

De rest; sorry als ik jullie beledig met mijn keuze. Mochten jullie gelijk hebben, en dat zal vast, dan zal ik het zeker toegeven. Echter wat Steve303 zegt is dan nog steeds van toepassing en ik kan dan waarschijnlijk de volgende stap maken zonder er financieel (veel) op achteruit te gaan vwb de MicroKorg.

JA idd waarom niet. Ben helemaal niet beledigt hoor.
Iedereen heeft zijn eigen muziek beleving en al het advies is toch vrij blijvend.
Ok we zijn je natuur zo wel aan het moduleren/manipuleren :D

Maar eerder heb je punten genoemd voor de eisen van een synth waar de micro Korg niet aan voldoet.
Maar goed als je er maar plezier mee beleeft toch?
 
Hoezo beledigen?
Jij bepaalt toch wat je koopt en als de sound van de microkorg jou bevalt dan is het goed.
Ergens heb ik wel het gevoel dat je misschien iets te snel meteen iets hebt gekocht maar da's jouw keuze.
In ieder geval veel plezier met de microkorg!

Het was met een knipoog bedoelt, omdat sommige het bijna persoonlijk lijken te nemen dat ik niet wat anders heb gekocht.
 
Ondinneke

Ik wens je alvast veel plezier met jouw microkorg
(hopelijk lukt u dat nog na al die posts van dat je blijkbaar de verkeerde synht gekocht hebt) ;)
maar ik vermoed van wel :D
 
Het was met een knipoog bedoelt, omdat sommige het bijna persoonlijk lijken te nemen dat ik niet wat anders heb gekocht.


Op een forum vol synthfanaten kan je wel es mensen tegenkomen met een zeer uitgesproken mening. :D Ik zou het me niet te hard aantrekken.

Veel plezier met de Korg, laat gerust weten hoe hij bevalt. :)
 
Op een forum vol synthfanaten kan je wel es mensen tegenkomen met een zeer uitgesproken mening. :D Ik zou het me niet te hard aantrekken.

Veel plezier met de Korg, laat gerust weten hoe hij bevalt. :)

Oh, ik trek het me ook niet aan hoor.

Vwb het topic: Ik ben recent verhuist en nog druk met allerlei klusjes thuis, waaronder de 'studio' fatsoenlijk inrichten, dus nog niet veel tijd gehad. Afgelopen weekend even kort mee gespeeld en de eerste ervaring is goed. Ik vind het geluid prima voor wat ik zoek (de Korg hoeft niet in zn eentje het hele spectrum op te vullen) en het speelt lekker. Ook de bediening spreekt me vooralsnog wel aan. Als electro (het genre) liefhebber is de vocoder ook een leuke toevoeging. De eerste indruk is dus positief, gezien de weersvoorspellingen zal ik komende dagen niet veel in de studio zitten, dus het verdere verkennen laat nog even op zich wachten.

Nogmaals, iedereen bedankt voor het meedenken en de tips!
 
Misschien de nieuwe Roland Gaia 2 met zencore,wavetable en virtuele analoog.

0.-GAIA2_HERO_0M2A2006-E.jpg
 
Hm, is de designafdeling bezig met een tussenjaar? Of hebben ze het overglaten aan het team dat de Tasty Chips GR-1 ontworpen heeft? Lekker veel knoppen, dat wel. Puristen aan wal halen misschien hun neus op voor zo'n Gaia maar creativelingen maken er wel goeie tracks mee.
 
OP1 of...beste portable synth.
Die Gaia ziet er ook leuk uit.
Moog one zijn die nog te koop dan? Zo kun je Moog zijn schulden helpen af te betalen :-)
Das wel lief.
 
Hier en daar bestelbaar aan woekerprijzen met wisselende geprojecteerde leverdata, en we weten wat die waard zijn...
 
Back
Top