Audio over koptelefoon monosynth

Cnote

Nieuwkomer
Lid sinds
2 juli 2011
Berichten
9
Hallo leden.


Ik heb een vraag.
Ten eerste ben ik geen doorgewinterde kenner dus als mijn vraag eerder is behandeld ergens dan zie ik graag een link.
ik heb onlangs mijn 1e monosynth gekocht. de Novation bass station 2.
Ik heb onlangs met midi mijn bass station gekoppeld aan mijn Roland Aira TR-8.
De audio heb ik ook gekoppeld alleen krijg ik via de output van de TR-8 alleen links of rechts een signaal, wat logisch is want het is een monosynth.
nu komt mijn vraag.
Ik wil de audio van de bass station over zowel links als rechts kunnen horen via de output van de TR-8.
Kan ik dit oplossen met een 1x stereo jack naar 2x mono jack kabel?
zonee hebben jullie dan andere suggesties?


Groeten Chris
 
Of een simpel reverbbakkie er tussen. Die monosynths klinken namelijk niet alleen mono, maar ook nog eens gortdroog.
 
Een mixertje kopen is handiger.

Dat is alleen handig als je ook in een DAW werkt denk? Want ik werk nu niet met een DAW. Daar wil ik wel naartoe.
voor nu wil ik gewoon jammen met mijn TR-8 en mijn bass station en een koptelefoon.
 
Of een simpel reverbbakkie er tussen. Die monosynths klinken namelijk niet alleen mono, maar ook nog eens gortdroog.

Dus met een reverb ertussen krijg ik via de TR-8 output zowel links als rechts geluid van de bass station???
 
Dat is alleen handig als je ook in een DAW werkt denk?

Nee hoor, ook dawless gaat het goed ;)
Als je er één met send/return neemt, kan je zo je effect er tussen plaatsen. En je kan je lo/mid/hi beter afregelen bij het jammen.
 
Nee hoor, ook dawless gaat het goed ;)
Als je er één met send/return neemt, kan je zo je effect er tussen plaatsen. En je kan je lo/mid/hi beter afregelen bij het jammen.

Maar dan sluit je dus de bass station op de mixer aan toch? Maar dan zit je nog steeds met hetzelfde euvel dat er 1 mono uitgang zit op de bass station die naar 2 mono uitgangen moet op de mixer.
 
Nee nee laat je niet gek maken ,de input van de tr8 staat standaard op stereo in ,als je ff Googled vind je dit bijvoorbeeld [h=2]GEBRUIK TWEE MONO INPUTS IN PLAATS VAN EEN STEREO INPUT[/h]
Wil je twee mono synths aansluiten op de TR-8? De drummachine staat standaard ingesteld op één stereo input (A/B), dit is gemakkelijk te wisselen naar twéé mono inputs.
- Druk 'PTN SELECT' in
- Start de TR-8 op terwijl je 'PTN SELECT' blijft indrukken
- Klik op de vierde step knop (mid tom) om de twee mono inputs te gebruiken in plaats van een stereo input. Groen staat in dit geval voor stereo


Als je dit instelt dan heb je je bassstation over 2 speakers en je hebt nog een input over op de tr8
 
Nee nee laat je niet gek maken ,de input van de tr8 staat standaard op stereo in ,als je ff Googled vind je dit bijvoorbeeld [h=2]GEBRUIK TWEE MONO INPUTS IN PLAATS VAN EEN STEREO INPUT[/h]
Wil je twee mono synths aansluiten op de TR-8? De drummachine staat standaard ingesteld op één stereo input (A/B), dit is gemakkelijk te wisselen naar twéé mono inputs.
- Druk 'PTN SELECT' in
- Start de TR-8 op terwijl je 'PTN SELECT' blijft indrukken
- Klik op de vierde step knop (mid tom) om de twee mono inputs te gebruiken in plaats van een stereo input. Groen staat in dit geval voor stereo


Als je dit instelt dan heb je je bassstation over 2 speakers en je hebt nog een input over op de tr8

KIJK!

Hier heb ik wat aan.
Ik ga er gelijk mee stoeien.
Heel erg bedankt gozer...
 
Dus 1 mono kabel, zo 1 met 1 ringetje
van de bass station output naar de 1e input van de tr8 ,dan zou het moeten werken
 
Maar wat doet de TR8 met mono naar stereo? Als het bassstation geluid gewoon vanille links en rechts wordt gekloond en meegemixt is het wellicht heel plat... Maar gewoon proberen, signaal opwaarderen kan altijd nog.
 
Signaal opwaarderen? Er worden hier problemen verzonnen die er niet zijn.
 
Ik weet niet hoe het nu zit, maar ik heb ooit zo'n Behringer reverb pedaaltje besteld (uit dezelfde serie) en dat was meer een soort extra Noise generator, dan dat hij reverb maakte.....
 
Die chorus is echt goed.
Das een kloon van de beroemde Boss CH1 en een bbd dus analoog.
 
Dus 1 mono kabel, zo 1 met 1 ringetje
van de bass station output naar de 1e input van de tr8 ,dan zou het moeten werken

Beetje laat maar nogmaals bedankt voor het meedenken goos
 
Die chorus is echt goed.
Das een kloon van de beroemde Boss CH1 en een bbd dus analoog.

Kerel!

Wat een apparaat man.
Fucking HELL!
Bedankt voor je suggestie man.
erg blij mee.
superdikke chorus man.
en dat voor dat geld
 
Back
Top