Roland E-15

[fe]nix

Ingeburgerd
Lid sinds
31 oktober 2004
Berichten
72
Locatie
Echt, Limburg
Hallo allemaal...
Ik wil zelf een klein studiootje beginnen op mn kamer. Ik dacht aan mengpaneel, 1 of 2 synths, drumcomputer en dergelijke. Nu heb ik een synth op het oog: de Roland E-15. Ik kan een tweedehandse kopen, van anderhalf jaar oud. Is 125 euro een redelijke prijs?
 
Origineel geplaatst door smackos
Dat is geen synth maar een home keyboard.

Dessalniettemin zeker bruikbaar.

Weet je een andere (goede) synth die rond die prijs ligt en voor mij bruikbaar is?
 
Voor Techno/Trance is de E-15 NIET geschikt.

Het is idd een keyboard met 128 GM presets en 64 begeleidingsstyles.
Niet geschikt voor jouw muziekstijl.

Ik zou even verder kijken. :eureka:
 
Origineel geplaatst door Bartology
Voor Techno/Trance is de E-15 NIET geschikt.

Het is idd een keyboard met 128 GM presets en 64 begeleidingsstyles.
Niet geschikt voor jouw muziekstijl.

Ik zou even verder kijken. :eureka:
Ik had gehoopt dat jij nog ideeén had ;)
 
Als jij 125 euro al een "budget" vindt zou ik eerst maar eens een mooie goede geluidskaart halen en met software beginnen. Stukken economischer, en wat je dan nog overhebt aan wisselgeld kun je in controllers duwen.
 
Origineel geplaatst door [fe]nix
Ik had gehoopt dat jij nog ideeén had ;)

Nou je zou eens kunnen kijken op de vraag/aanbod thread van dit forum....
Ik weet niet precies wat je wilt besteden, maar een Korg Triton LE is op zich een mooie om mee te beginnen, maar ik weet niet wat die tweede hands kost.


Klik even rond, zou ik zeggen :biertje:
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Als jij 125 euro al een "budget" vindt zou ik eerst maar eens een mooie goede geluidskaart halen en met software beginnen. Stukken economischer, en wat je dan nog overhebt aan wisselgeld kun je in controllers duwen.

Ik werk al een half jaar met Fruity Loops, en nu wil ik zelf eens wat gaan maken, snap je. Maar ik wil eerst een goedkoper keyboard omdat ik nog niet weet of het me gaat bevallen. Ik wil zeker meer uitgeven, maar ik weet niet wat er allemaal mogelijk is op dat gebied...
En wat bedoel je met controllers?
 
Laatst gewijzigd:
hoe zelf eens wat gaan maken

kan dan met fruity niet?
 
zoek dan het goedkoopste keyboard dat je kunt vinden dat nog wel speelbaar is en werkende midi heeft. als je maar 125 euro uit wilt geven zijn de interne geluiden van het apparaat wat je kunt betalen toch niet veel soeps
 
Origineel geplaatst door Bartology
Voor Techno/Trance is de E-15 NIET geschikt.
qua drums iig niet nee... maar je zou door slim te stapelen wel interestink sounds kunnen createn nutuulk.
was het ooit niet zo dat in het begin van de 80's ook goedkope keyboardjes waarvan de prof artist zei dat het ruk was ook door bepaalde figuren wel iets nuttigs werd gedaan? ...ik bedoel maar... you'll never know...
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
zoek dan het goedkoopste keyboard dat je kunt vinden dat nog wel speelbaar is en werkende midi heeft. als je maar 125 euro uit wilt geven zijn de interne geluiden van het apparaat wat je kunt betalen toch niet veel soeps

Zoiets als een Yamaha DJX2?
Of is dat ook niks (omdat ie zo goedkoop is)
 
Origineel geplaatst door [fe]nix
Zoiets als een Yamaha DJX2?
Of is dat ook niks (omdat ie zo goedkoop is)
Nee, de DJX2 is niks omdat alle goede features van de DJX1 eruit zijn gesloopt. Die DJX1 is wel aardig, de 2 is een stuk waardeloos plastic. MIDI out werkt niet eens naar behoren.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Nee, de DJX2 is niks omdat alle goede features van de DJX1 eruit zijn gesloopt. Die DJX1 is wel aardig, de 2 is een stuk waardeloos plastic. MIDI out werkt niet eens naar behoren.
Oke bedankt!
Maar wat lijkt jou nou het beste keyboard voor mij, techno/trance, en laten we zeggen tot 300 euro?
 
Dat zeg ik, investeer nou maar in een controller + dikke soundcard en een paar leuke gratis VST's, daar kom je vooralsnog stukken verder mee. Keyboards voor trance zijn er niet, tenzij je virtueel analoog gaat, en het bodemsegment daarin (Alesis Micron) levert je, zonder iets anders erbij, hoogstens een frustrerende basis op.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Dat zeg ik, investeer nou maar in een controller + dikke soundcard en een paar leuke gratis VST's, daar kom je vooralsnog stukken verder mee. Keyboards voor trance zijn er niet, tenzij je virtueel analoog gaat, en het bodemsegment daarin (Alesis Micron) levert je, zonder iets anders erbij, hoogstens een frustrerende basis op.

En wat bedoel je met een controller?
 
Origineel geplaatst door [fe]nix
En wat bedoel je met een controller?
http://www.zzounds.com/item--EDIPCR50

Een toetsenbord zonder ingebouwde geluidsbron. Die veroudert niet, geeft je genoeg knoppen, en kan ongeacht of je compleet hardware of software gaat gebruikt worden.
 
Back
Top