X

Roland E-15

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Roland E-15

Hallo allemaal...
    Ik wil zelf een klein studiootje beginnen op mn kamer. Ik dacht aan mengpaneel, 1 of 2 synths, drumcomputer en dergelijke. Nu heb ik een synth op het oog: de Roland E-15. Ik kan een tweedehandse kopen, van anderhalf jaar oud. Is 125 euro een redelijke prijs?
    potjanduukes

Dat is geen synth maar een home keyboard.

Dessalniettemin zeker bruikbaar.

Comment

Origineel geplaatst door smackos
      Dat is geen synth maar een home keyboard.

Dessalniettemin zeker bruikbaar.
      Weet je een andere (goede) synth die rond die prijs ligt en voor mij bruikbaar is?
      potjanduukes

Comment

Wat wil je ermee gaan doen? Wat voor muziek wil je maken?

Comment

Vooral techno/trance
          potjanduukes

Comment

Voor Techno/Trance is de E-15 NIET geschikt.

Het is idd een keyboard met 128 GM presets en 64 begeleidingsstyles.
            Niet geschikt voor jouw muziekstijl.

Ik zou even verder kijken.
            En zo denk ik erover!

Comment

Origineel geplaatst door Bartology

Het is idd een keyboard met 128 GM presets en 64 begeleidingsstyles.
              Niet geschikt voor jouw muziekstijl.

Ik zou even verder kijken.
              Ik had gehoopt dat jij nog ideeén had
              potjanduukes

Comment

Als jij 125 euro al een "budget" vindt zou ik eerst maar eens een mooie goede geluidskaart halen en met software beginnen. Stukken economischer, en wat je dan nog overhebt aan wisselgeld kun je in controllers duwen.
                For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Comment

Origineel geplaatst door [fe]nix
                  Ik had gehoopt dat jij nog ideeén had
                  Nou je zou eens kunnen kijken op de vraag/aanbod thread van dit forum....
                  Ik weet niet precies wat je wilt besteden, maar een Korg Triton LE is op zich een mooie om mee te beginnen, maar ik weet niet wat die tweede hands kost.

Klik even rond, zou ik zeggen
                  En zo denk ik erover!

Comment

Origineel geplaatst door Yoozer
                    Als jij 125 euro al een "budget" vindt zou ik eerst maar eens een mooie goede geluidskaart halen en met software beginnen. Stukken economischer, en wat je dan nog overhebt aan wisselgeld kun je in controllers duwen.
                    Ik werk al een half jaar met Fruity Loops, en nu wil ik zelf eens wat gaan maken, snap je. Maar ik wil eerst een goedkoper keyboard omdat ik nog niet weet of het me gaat bevallen. Ik wil zeker meer uitgeven, maar ik weet niet wat er allemaal mogelijk is op dat gebied...
                    En wat bedoel je met controllers?
                    Laatst gewijzigd door [fe]nix , 1 november 2004, 15:03.
                    potjanduukes

Comment

hoe zelf eens wat gaan maken

kan dan met fruity niet?
                      All rhythm evolves around the kick...
                      Gear List: Roland MC-307, Roland TR-606, Roland TR-909, Yamaha DX-7, E-mu ESI4000 turbo, 2 x Zoom rfx-1000, Tascam M2524, Tapco 100M, Clavia Nord Rack 2, Korg MS2000r, Korg Electribe ESX, Korg KAOSS Pad 3, Roland Alpha Juno 1, Clavia ddrum 4 SE, LEM CLX2, Zoom 505II, Electro Harmonix Electric Mistress, Lexicon MPX110, Tannoy Reveal Actives, e-mu 1820m

Comment

Origineel geplaatst door Pjotr G
                        hoe zelf eens wat gaan maken

kan dan met fruity niet?
                        Ik bedoel met mn handen
                        potjanduukes

Comment

zoek dan het goedkoopste keyboard dat je kunt vinden dat nog wel speelbaar is en werkende midi heeft. als je maar 125 euro uit wilt geven zijn de interne geluiden van het apparaat wat je kunt betalen toch niet veel soeps

Comment

Origineel geplaatst door Bartology
                            qua drums iig niet nee... maar je zou door slim te stapelen wel interestink sounds kunnen createn nutuulk.
                            was het ooit niet zo dat in het begin van de 80's ook goedkope keyboardjes waarvan de prof artist zei dat het ruk was ook door bepaalde figuren wel iets nuttigs werd gedaan? ...ik bedoel maar... you'll never know...

Comment

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
                              zoek dan het goedkoopste keyboard dat je kunt vinden dat nog wel speelbaar is en werkende midi heeft. als je maar 125 euro uit wilt geven zijn de interne geluiden van het apparaat wat je kunt betalen toch niet veel soeps
                              Zoiets als een Yamaha DJX2?
                              Of is dat ook niks (omdat ie zo goedkoop is)
                              potjanduukes

Comment

Zoiets als een Yamaha DJX2?
                                Of is dat ook niks (omdat ie zo goedkoop is)
                                Nee, de DJX2 is niks omdat alle goede features van de DJX1 eruit zijn gesloopt. Die DJX1 is wel aardig, de 2 is een stuk waardeloos plastic. MIDI out werkt niet eens naar behoren.
                                For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)

Comment

Nee, de DJX2 is niks omdat alle goede features van de DJX1 eruit zijn gesloopt. Die DJX1 is wel aardig, de 2 is een stuk waardeloos plastic. MIDI out werkt niet eens naar behoren.
                                  Oke bedankt!
                                  Maar wat lijkt jou nou het beste keyboard voor mij, techno/trance, en laten we zeggen tot 300 euro?
                                  potjanduukes

Comment

Dat zeg ik, investeer nou maar in een controller + dikke soundcard en een paar leuke gratis VST's, daar kom je vooralsnog stukken verder mee. Keyboards voor trance zijn er niet, tenzij je virtueel analoog gaat, en het bodemsegment daarin (Alesis Micron) levert je, zonder iets anders erbij, hoogstens een frustrerende basis op.

Comment

Dat zeg ik, investeer nou maar in een controller + dikke soundcard en een paar leuke gratis VST's, daar kom je vooralsnog stukken verder mee. Keyboards voor trance zijn er niet, tenzij je virtueel analoog gaat, en het bodemsegment daarin (Alesis Micron) levert je, zonder iets anders erbij, hoogstens een frustrerende basis op.
                                      En wat bedoel je met een controller?
                                      potjanduukes

Comment

En wat bedoel je met een controller?
                                        http://www.zzounds.com/item--EDIPCR50

Een toetsenbord zonder ingebouwde geluidsbron. Die veroudert niet, geeft je genoeg knoppen, en kan ongeacht of je compleet hardware of software gaat gebruikt worden.

Comment

Working...
                                        X