EA1,DX200,AN200 en verder..?

Jellow

Met kleur en smaakstoffen
Lid sinds
24 augustus 2003
Berichten
218
Locatie
Nederland
Hallo,

Momenteel heb ik een Electribe ES1 staan, maar zou graag wat obscure bliepjes aan mijn live-act (tot zover je het zo kan noemen) willen toevoegen.
Ik maak nogal stevige techno, dus ik hoef geen complexe melodiën te maken, vandaar dat ik niet opzoek ben naar een synthesizer met een kilometer aan toetsen, maar meer zo'n ding dat ik dmv midi gelijktijdig wat leuke patterns kan afspelen.
De EA1,DX200 en AN200 voldoen aan de eisen, maar de eerste heeft een bekende al dus zou dat dubbelop zijn.
De 200's zijn wat moeilijk te vinden, maar zijn ook wat duur voor mijn budget (150 euro oid).
Na al een flinke zoektocht door de meest wazige synthsites heb ik nergens soortgelijke apparaten kunnen vinden, nu vroeg ik mij af of jullie misschien wat suggesties hadden.

Qua geluid heb ik geen cleane trancetoestanden nodig, hoe ranziger hoe beter :)

Alvast bedankt!


P.S. Ik kwam ook veel synthmodules tegen, maar daar heb je een midikeyboard voor nodig toch?
 
Ik vrees dat je budget te laag is. Verdubbel het en koop een rm1x. Ok je moet even langer wachten tot je iets kunt kopen maar je zult er waarschijnlijk veel langer plezier mee hebben.

http://www.vintagesynth.org/yamaha/rm1x.shtml

rm1x.jpg
 
Re: EA1,DX200,AN200 en verder..?

Origineel geplaatst door Jellow
Hallo,

Momenteel heb ik een Electribe ES1 staan, maar zou graag wat obscure bliepjes aan mijn live-act (tot zover je het zo kan noemen) willen toevoegen.
Ik maak nogal stevige techno, dus ik hoef geen complexe melodiën te maken, vandaar dat ik niet opzoek ben naar een synthesizer met een kilometer aan toetsen, maar meer zo'n ding dat ik dmv midi gelijktijdig wat leuke patterns kan afspelen.
De EA1,DX200 en AN200 voldoen aan de eisen, maar de eerste heeft een bekende al dus zou dat dubbelop zijn.
De 200's zijn wat moeilijk te vinden, maar zijn ook wat duur voor mijn budget (150 euro oid).
Na al een flinke zoektocht door de meest wazige synthsites heb ik nergens soortgelijke apparaten kunnen vinden, nu vroeg ik mij af of jullie misschien wat suggesties hadden.

Qua geluid heb ik geen cleane trancetoestanden nodig, hoe ranziger hoe beter :)

Alvast bedankt!


P.S. Ik kwam ook veel synthmodules tegen, maar daar heb je een midikeyboard voor nodig toch?

misschiem die nieuwe Korgjes..? De demos op de site klinken echt wel bleepie! :)
180 euro bij Musicstore in Keulen
 
Voor de genres die jij hier aanhaalt en rond je budget:

-Clavia Nord Micro Modular (VA modulaire synth)
-MAM MB33 II (TB-303 kloon met wat extraatjes)
-Roland MKS-50 (Alpha Juno in-a-box)
-Yamaha TX-81Z (neefje van de DX)
 
Origineel geplaatst door r.5
Voor de genres die jij hier aanhaalt en rond je budget:

-Clavia Nord Micro Modular (VA modulaire synth)
-MAM MB33 II (TB-303 kloon met wat extraatjes)
-Roland MKS-50 (Alpha Juno in-a-box)
-Yamaha TX-81Z (neefje van de DX)

Heb je voor deze een midikeyboard nodig of is wat de ES1 qua midi uitspuugd genoeg om hier geluid uit te krijgen?:)


Bedankt voor de antwoorden trouwens iedereen, ik zal ook nog even wat info over die korgs opzoeken en die rm1x !
 
IMHO een geweldige bliepjes en bloepjesbak: De Korg ER-1, de drumdoos... Perfect voor percussie-achtige dingen, maar ook heerschend voor acip-bliepjes, gefreakte fx enzo...
 
In die prijsklasse (tot 200) is de AN200 (DX ookwel) zeker wel een goeie ranzige bak.

Maar als je wat verder spaart, kan je nog leukere dingen halen. En geloof me, da's 't wachten wel waard.
 
Ik heb evt. een Roland MC-09 te koop staan.. Hij hoeft niet persé weg, maar ik gebruik hem niet zoveel meer door de aanschaf van een andere synth.. Voor € 180,- is ie van jou.. Prima bak voor acid bliepjes en meer!

MC-09 info
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Vergeet de Redsound Darkstar niet!! Hele leuke synth, voor heel weinig knaken!

Maar ik neem aan dat je daar een midikeyboard voor moet gebruiken en elke keer live moet inspelen?
Ik zie nergens iets dat patterns onthoud of zou ik daar de ES1 voor kunnen gebruiken?
Ik had begrepen dat dat met midi-cc messages ging maar in de manual heb ik daar niets over gevonden =(
 
midi kun je met je sequencerprogramma (ervanuitgaande dat je een computer gebruikt...) wel inprogrammeren en dan is er niks aan het handje
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
midi kun je met je sequencerprogramma (ervanuitgaande dat je een computer gebruikt...) wel inprogrammeren en dan is er niks aan het handje
Zou de sequencer van de electribe ES1 dat ook kunnen?


Nogmaals thnx voor de vele reacties, het begint langzamerhand duidelijk te worden voor deze midi-noob :halleluja
 
als je dingetjes kunt programmeren die je vervolgens NIET op de ES1 afspeelt maar wel doorstuurt via een midi kanaal, dan kan het.

Ik heb wel het idee dat je dan al vrij geavanceerd bezig bent hoor...
 
Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
als je dingetjes kunt programmeren die je vervolgens NIET op de ES1 afspeelt maar wel doorstuurt via een midi kanaal, dan kan het.

je kan ook dubbelen, hé. een track toewijzen aan zowel de es1 intern als aan een extern apparaat.
wat ik af en toe doe, is dezelfde track uit mijn command station (voor jellow: dat zou bij jou de es zijn dan) naar twee 'einddoelen' sturen, ofwel 1 x interne sound en 1 naar een externe synth/module, ofwel 2x naar een externe synth/module. wordt erg interessant als je wat inventief programmeert.
bv. op 1 synth de omgekeerde velocity tracking (op amp bv) dan op de andere. dan spelen ze wel hetzelfde lijntje zogezegd, maar je zou het niet zeggen, want sommige noten zijn hoorbaar op de ene, en andere op de andere synth. klinkt ingewikkelder dan het is. ik weet niet of je op de es1 voor elke part de midi channels zo kan instellen dat ze zowel de es zelf als ook de externe module aansturen? daar kan iemand met een es1 misschien meer over vertellen. (en hopelijk ikzelf binnenkort ook *D)

laat me weten als ik het anders moet proberen uit te leggen omdat bovenstaande niet helder genoeg was.
 
Back
Top