Korg Prophecy editor voor Mac?

Ik heb bij Coffeeshopped (van PatchBase) al eens aangegeven dat ik graag zou zien dat zij een editor maken. Hoe meer mensen er op stemmen hoe hoger hij op het prioriteitenlijstje komt... ;)
 
Ctrl is toch niets mis mee? Waanzinnig de engine van de Prophecy wist dat de Prophecy van de OASYS afstamt.
Maar die Ctrl editor laat echt een zee aan parameters zien.
 
In de commentaren op de website lees ik wel veel opmerkingen dat het niet werkt...werkt het gewoon via een midi kabel?

Ah ja het kan natuurlijk een buggy panel zijn. Weet niet of je wel eens met sysex werkt. Dat is niet zo moeilijk.
 
Ah ja het kan natuurlijk een buggy panel zijn. Weet niet of je wel eens met sysex werkt. Dat is niet zo moeilijk.

Eigenlijk weinig ervaring met sysex, nog tips om snel te kunnen starten?
Ik krijg vandaag de Prophecy binnen, ben zeer benieuwd. Inclusief Vintage and analog soundcard. Deze is redelijk zeldzaam dacht ik?
 
Eigenlijk weinig ervaring met sysex, nog tips om snel te kunnen starten?
Ik krijg vandaag de Prophecy binnen, ben zeer benieuwd. Inclusief Vintage and analog soundcard. Deze is redelijk zeldzaam dacht ik?

Als je midiox gebruikt kun je de sysex commands zien en kopieren.
Daarna bv een controller programeren. Ik heb bv een Novation Zero SL die goed sysex kan.

Heb je een controller die sysex kan?
 
Ik bedoel of je een hardware controller hebt die sysex ondersteund. Bv novation zero of bh bcr2000
 
In de commentaren op de website lees ik wel veel opmerkingen dat het niet werkt...werkt het gewoon via een midi kabel?
Meestal werken dat soort editors met 2 MIDI kabels. 1 naar de MIDI in, de andere naar de out. Met 1 kabel werkt dat niet omdat je gegeven moet versturen naar het apparaat en ophalen. De MIDI interface kan issues geven, niet alle kunnen dat even goed. Ik heb goeie ervaring met de Roland UM-One. Maar CTRLR is ook een beetje hit & miss, ik heb er 1 geprobeerd voor mijn SammichSID en dat werkte niet best.
 
Meestal werken dat soort editors met 2 MIDI kabels. 1 naar de MIDI in, de andere naar de out. Met 1 kabel werkt dat niet omdat je gegeven moet versturen naar het apparaat en ophalen. De MIDI interface kan issues geven, niet alle kunnen dat even goed. Ik heb goeie ervaring met de Roland UM-One. Maar CTRLR is ook een beetje hit & miss, ik heb er 1 geprobeerd voor mijn SammichSID en dat werkte niet best.

ok, goed om te weten. Ik heb nog deze midi interface liggen (buiten mijn audio interface waar ook midi op zit). Heb ik daar nog wat aan? al jaren niet meer gebruikt...haha
https://www.esi-audio.com/products/m4uxl/
 
Ik heb de Prophecy nu een paar dagen en hij bevalt goed! Toffe synth. Ik heb nog een paar vraagje, hopelijk kunnen jullie hiermee helpen. Ik heb al wat gezocht en gelezen maar kan het niet echt vinden:

1) Als ik de arpeggiator sync met computer of een een andere synth sync dan speelt hij alleen kwart noten. dus dan moet ik het tempo van het andere apparaat op 300 zetten om een beetje snelheid te krijgen. Kun je de prophecy ook instellen op 8e noten of 16en? waar zit dat precies op de Prophecy?
2) even voor de zekerheid: ik wil hem terug naar de fabrieksinstellingen zetten. Nu is er de laatste epron ingezet door de vorige eigenaar (#20). Als ik de prophecy terugzet naar default instellingen kan ik dan dingen 'verliezen' van de epron #20? M.a.w. gaat hij dan niet terug naar de instellingen van voor epron#20? Ik verwacht het niet, maar ik wil het even zeker weten.
3) Zijn er nog memory cards van de Prophecy te krijgen? ROM of RAM mag allebei. Ik zie dat je de SRC-512 RAM Card nodig hebt? Maar zijn er ook andere kaarten mogelijk die niet specifiek voor de prophecy zijn? Er zit overigens een Vintage en Analog Card bij met 64 leuke geluiden. Maar het zou fijn zijn als ik mijn eigen presets die ik ga maken kan wegschrijven naar een kaart, zodat ik niet de standaard presets hoef te overschrijven.
 
Tof dat je een Prophecy hebt. Dat ding heeft echt toffe sounds. Ik wil er ooit ook wel 1.
heb je de handleiding? Dump eerst alle patches voor je een reset doet. Dan kun je altijd nog terug.

Korg Prophecy Editor and Librarian - Patch Base - Coffeeshopped
The Korg Prophecy is one of the synths we're considering adding support for in Patch Base. If you want to see an editor for this synth, ...

Zo jammer dat patchbase niet onder windows draait.
 
Tof dat je een Prophecy hebt. Dat ding heeft echt toffe sounds. Ik wil er ooit ook wel 1.
heb je de handleiding? Dump eerst alle patches voor je een reset doet. Dan kun je altijd nog terug.



Zo jammer dat patchbase niet onder windows draait.

Dus de Prophecy wordt nog niet ondersteund met Patch Base? jammer!
Ja, ik heb de geprinte manuals er ook bij gekregen...
 
Punt 1 en 3 ben ik inmiddels al uit. Je kan de arpeggiator ook in 8e en 16e zetten en de RAM kaart moet perse de 512 van Korg zijn. Of je er wel een andere derde partij ROM kaart voor kan gebruiken om alleen je geluiden weg te schrijven is me nog niet duidelijk.

Nu nog even een editor en librarian vinden....kijken of die cntrl werkt.
 
Back
Top