zoek een stagepiano, maar weet niet waar te beginnen

iam

Ingeburgerd
Lid sinds
20 januari 2004
Berichten
81
Locatie
Brugge, België
Ik heb nu een Nord electro, maar ik gebruik de orgel versie er bijna niet van... en speel er eigenlijk bitter weinig op...
(geinteresseerden mogen altijd mailen)

ik ben op zoek naar een 88toetsen stagepiano, met mss een rhodesgeluidje erop, beetje effecten ofzo
maar dus vooral goede pianosound (en eventueel cp80 geluid)

ik wil het ook wat goedkoper zoeken dan de Nord zodat ik wat geld overhoud...

wat raden jullie me aan?
 
dan zou ik kijken naar de yamaha's

bijvoorbeeld een P90 of goedkoper een p60

en struin internet af dat geeft je een beeld wat alles moet kosten en kun je kijken wat je precies wil

succes;)
 
heb mn oog laten vallen op de MP9500 van kawai...

ziet er wel lekker uit maar even duur nieuw als de Nord... dus das even geen optie... (tenzij iemand van dit forum dezijne aanbiedt in ruil :))
 
Eén antwoord: GEM Promega 2!

Uittesten die handel en je wilt niks anders meer... tenzij de Promega 3 misschien ;) .

Die laatste heb ik trouwens zelf, prachtig instrument gewoon :D .
 
P-serie (P-60/-90-/-120/-250) van Yamaha. Behalve de P-250 goedkoper dan een NE (als je de 73 bedoelt). Karakteristieken: alom geprezen pianogeluid, aanslag is zwaar (geldt voor 60 en 90, want die heb ik bespeeld; is m.i. té zwaar).

Roland RD-170: lichtere aanslag, goede Rhodes-sounds (m.i. beter dan in de P-60 en P-90), handige masterkeyboardfunctie (opslaan van set ups, handig voor live etc). Aantrekkelijk geprijsd (ik geloof - fingers crossed - dat 'ie voor 899 te krijgen is! RD-700 is mooier, maar duurder (1800 nieuw).

Ik zou ook voor de RD-170 gaan, als ik het zo lees.
 
Origineel geplaatst door iam
is die 88 toetsen?

Jawel.

en vind nu eens iemand die die 2dehands verkoopt :(

Tja die vind je niet he... iedereen die er één heeft wil niks anders.

Maar een nieuwe Promega 2 kost niet zo veel hoor; bij de Duitse vrienden kost die ongeveer 1666 euro.

Sucses verder!
 
Origineel geplaatst door Steven V
Jawel.



Tja die vind je niet he... iedereen die er één heeft wil niks anders.

Maar een nieuwe Promega 2 kost niet zo veel hoor; bij de Duitse vrienden kost die ongeveer 1666 euro.

Sucses verder!


waar heb je die voor 1666€ gevonden?
het goedkoopste wat ik vind is 1888€

UPDATE:

ik zoek een stagepiano die ik kan gebruiken als masterkeyboard voor gebruik met finale 2004 (denk dat ze hiervoor wel allemaal goed zijn?)
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik zou Frankfurt even afwachten...

Wout

ik ga waarschijnlijk naar frankfurt en hoop de nieuwe roland rd700sx eens uit te proberen...
demo van NAMM klonk goed
 
Kurzweil PC2X

Kurzweil PC2X

Wil je iets moois hebben dan kun je de PC2X aanschaffen. Waanzinnig. Behalve de piano's die in mijn ogen onovertroffen zijn (ik heb een Promega 3 gehad en ik wist hoe snel ik hem weer moest verkopen.......) zitten er prachtige rhodes, wurly's en electrische piano's in. De PC2X vreet de Promega met huid en haar op.

Kurzweil heeft ook een goedkopere stagepiano, de SP88 maar die ken ik persoonlijk niet. Een tweedehands PC2X heb je al voor iets meer dan Eur. 1000,-.
 
Origineel geplaatst door iam
waar heb je die voor 1666€ gevonden?
het goedkoopste wat ik vind is 1888€

Dan zijn de prijzen gestegen zeker?
 
ik zou voor een roland gaan... RD serie. heb je al eens aan de FP-5 of FP-2 gedacht? die hebben mooie wurly en rhodes geluiden..... ik zelf een casio :stupid moet je echt niet doen. maar ik ga waarschijnlijk een kurzweil SP-88x of korg SP-300 kopen, ben er nog niet helemaal uit welke:)
 
Roland vs. Kurzweil

Roland vs. Kurzweil

Een goede vriend van mij heeft de RD700. Hoewel hij zeer tevreden is kan ik je vertellen dat de RD700 het eenvoudigweg niet haalt bij de Kurzweil PC2X. Ik heb ze beide uitgebreid getest en gehoord. Geloof me, ze zitten niet eens 'in the same league'.
 
Re: Roland vs. Kurzweil

Re: Roland vs. Kurzweil

Origineel geplaatst door OJS
Een goede vriend van mij heeft de RD700. Hoewel hij zeer tevreden is kan ik je vertellen dat de RD700 het eenvoudigweg niet haalt bij de Kurzweil PC2X. Ik heb ze beide uitgebreid getest en gehoord. Geloof me, ze zitten niet eens 'in the same league'.

Ik heb ook een RD-700 en ben zeer tevreden ermee. Mooie piano sounds, Rhodes zijn absoluut top (vele malen beter dan Yamaha!). En belangrijk: als pianist vind ik het klavier erg fijn spelen.

Kurzweil heeft wel betere sounds, maar de klavieren zijn niet echt geweldig. Ze noemen het dan ook een keyboard, en geen digitale piano.
 
Kurzweil maakt volgens mij al sinds jaar en dag gebruik van Fatar klavieren, nix mis mee dus.

Ik kan hem tevens vergelijken met mijn akoestische piano (Steinway, ook geen rotzooi) en dan speelt het uiteraard lichter. Voor stage vind ik het ideaal. Het is zwaar genoeg om echt het gevoel van gewogen toetsen te hebben en om niet bij de minst of geringste aanraking herrie te maken. Maar het is soepel genoeg om lekker vingervlug je riffs te spelen. Ik kan op de Kurzweil dingen die ik op mijn Steinway jammer genoeg niet kan. De Steinway heeft weer een veeeeeel groter bereik in klankkleur maar daar kan geen gesamplede piano tegenop. De Roland speelt iets zwaarder maar de PC2X en de RD700 ontlopen elkaar niet veel; het is eerder een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Als ik de keuze tussen beide moest maken zou de kwaliteit van de sounds sowieso de belangrijkste factor.

En dan kom ik uit op Kurzweil. Nothing beats it. Ik heb al ongelooflijk veel akoestische piano, rhodes, wurly's, clavinets, CP80's en meer van dergelijke sounds geprobeerd door de jaren heen, varierend van Yamaha, Roland, Emu, Gem Promega tot Clavinova's en nog meer van dat soort dure bakken. maar het eind van het liedje is altijd dat Kurzweil de beste sounds herbergt.

Ik heb een K2600XS en een PC2X. Beiden hebben kaarten met vintage piano sounds; allebei helemaal te gek. En ik maak me sterk dat je voor de prijs van een RD700 ook een PC2X kan krijgen.
 
Ik had eerst de roland RD 170 maar uiteindelijk was ik niet tevreden met het klavier... Ik heb de roland dan weggedaan voor een yamaha p120. Ik vond de pianoklanken op de rd 170 wel goed maar het klavier was me wat te licht.
Het klavier van de p120 (of p90) is een stuk zwaarder maar eens je er aan gewoon bent is het gewoon veel beter. Het lijkt me ook veel degelijker. De muziekhandel wist me trouwens te vertellen dat er al een heel deel rd170's terug komen met klavierproblemen, van de p120 geen enkele... dat zegt misschien ook wel iets

succes nog met je zoektocht !

Tom
 
Back
Top