zoek een stagepiano, maar weet niet waar te beginnen

Hay

je hebt al een mooi stukie advies gehad.
ik zou uitkijken voor klavieren die te zwaar spelen ,de een vindt het fijn maar de meesten niet
het kan ook belemerend zijn met spelen.
ga maar uit van pianospeelgewicht en niet daarboven , zo rond de 50 gram
alleen de betere en/of goed afgestelde instrumenten halen dit
speel er eerst op voor je hem koopt , en met midi kun je altijd aanvullende geluiden gebruiken

veel succes met de stagepiano

greetz turtel:verkoght:
 
maar iedereen heeft daar andere apparatuur gebruikt om op te nemen... de een weet wel hoe 'ie moet opnemen en de ander niet. De yamaha samples die er een jaar geleden iig stonden vond ik heel slecht terwijl ik, toen ik zelf ging testen, yamaha het beste vond
 
Origineel geplaatst door division_by_0
de beste digitale piano is de mp9500, maar goedkoper kan vanaf april ook

De sounds en interface verbleken bij een Promega. Maar de toetsen vond ik zelf de slechtste eigenschap; die hebben een erg zware aanslag. Ze mogen dan wel van hout zijn, als een echte piano speelt het belange niet.

S90 en Promega zijn voor mij de beste opties, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Try before you buy.

PS. Een Promega3 heb ik zelf, de MP9500 heb ik een namiddag getest.
 
Ik heb toen op de kawai ES3 gespeeld, want de internetdemo's van dat ding klinken GEWELDIG. Helaas gingen de toetsen voor mijn gevoel niet diep genoeg, dus dat je ze niet ver genoeg kon indrukken zeg maar. Ook speelde hij heel erg licht en was de sound niet zo mooi als ik had gehoopt.

Wel jammer, want ik had hele hoge verwachtingen.
 
Mijn mening over stage piano's:

Roland: aanslag van de RD-170 is goed, pianogeluid is Roland.

Yamaha: Aanslag te zwaar, bij alle types. Piano geluid typisch Yamaha(sample van yamaha acc piano's?) Fel en Hard geluid.

Korg: Klinkt net als roland (aldan niet slechter) de klavieren ken ik niet.

Kurzweil: HET Piano geluid!!! over de stagepiano's hoor ik overal over de klavieren geen goeie reacties.


Keb zelf een Studiologic SL-880 pro met een Kurzweil ME-1. Voor mij de perfecte combinatie.:halleluja :halleluja :halleluja
 
Origineel geplaatst door Wout Blommers
Ik zou Frankfurt even afwachten...

Wout

Ik zou Frankfurt ...
Had ik dat al geschreven?

Past mooi bij die Electro, toch?

Wout
 
is die kurzweil KME-1 zo goed dan? wilde m zelf ook kopen, maar kan nergens audiodemos ofzo vinden ;{
 
Pffff, ja dr waren ergens audio demo's, maar geen idee meer waar... op een vage rusische site ingv.

Maar zoals ik al zij, De Piano sounds zijn THE BEST. De E-piano's en Rhods piano zijn ook Vet.

De stings, tromkpetten, orgels, (fluiten) zijn niet echt goed. kun je beter yamaha voor nemen.

Maar dr zitten wel een aantal goeie synth sounds in die uit de PC2 zijn gehaald(zoals Breath sounds).
 
Origineel geplaatst door Pianoman
Roland: aanslag van de RD-170 is goed, pianogeluid is Roland.

Yamaha: Aanslag te zwaar, bij alle types. Piano geluid typisch Yamaha(sample van yamaha acc piano's?) Fel en Hard geluid.

Tja, er staat wel bij dat het je mening is, maar het klopt toch niet hoor denk ik... Ik vind juist Roland een stuk zwaarder spelen dan Yamaha. Yamaha klavieren zijn heerlijk, gewoon de beste die er zijn op betaalbare stage piano's. Roland een flink stuk minder.

Een andere mening...
 
Ik ben ook wel onder de indruk van de nieuwe Roland RD 700 SX, even op gespeeld in rockpalace en de pianosounds zijn echt super, persoonlijk vind ik m op dat gebied een stuk beter dan mijn eigen RD170 (budget he.. :P) Hij speelde ook lekker. Ik vind m veel beter dan de oude RD 700 eigenlijk. Ook ben ik erg onder de indruk van de Gem Promega 3 en de Kawai MP9500, super ding, super klank maar je moet er wel op kunnen spelen, echt voor ervaren pianisten :)
Korg ervaar ik als klote qua klavier EN geluid, yamaha vind ik vervelend klavier maar als je het lekker vind spelen: DOEN! de piano's zijn goed! Verder is er nog Kurzweill en ik vond zelf de klavieren niet fijn spelen..!
 
Sorry, je bent niet goed wijs, YAMAHA klavieren zijn en blijven de beste (met uitzondering Bösendorfer en Sailer)
Roland RD-700 heeft inderdaad lekkere sound, maar ik vind het klavier niks vergeleken met Yamaha (S90)
 
Origineel geplaatst door Cyber_MSD
Sorry, je bent niet goed wijs, YAMAHA klavieren zijn en blijven de beste (met uitzondering Bösendorfer en Sailer)
Roland RD-700 heeft inderdaad lekkere sound, maar ik vind het klavier niks vergeleken met Yamaha (S90)

De topmodellen van Yamaha en Roland hebben allemaal kwalitatief goede klavieren, de Yamaha klavieren spelen alleen zwaarder en dat moet je liggen. Het hangt er dus vanaf waar je je hammer action klavier voor gebruikt, met een Roland heb je iets meer mogelijkheden qua techniek en de sounds die je dus kunt spelen, en is ook minder RSI gevoelig :)
 
Origineel geplaatst door Sjaak
De topmodellen van Yamaha en Roland hebben allemaal kwalitatief goede klavieren, de Yamaha klavieren spelen alleen zwaarder en dat moet je liggen. Het hangt er dus vanaf waar je je hammer action klavier voor gebruikt, met een Roland heb je iets meer mogelijkheden qua techniek en de sounds die je dus kunt spelen, en is ook minder RSI gevoelig :)

Tja... Een S90 komt toch een heel stuk dichter in de buurt van een vleugel (Steinway & anderen) dan een RD-700. Ik vind Yamaha klavieren niet zwaarder spelen, juist gemakkelijker, want een veel natuurlijker gevoel.

Als je geen piano klavier wilt omdat dat te veel op een vleugel lijkt dan koop je geen digitale piano, toch? Eerder een synth.
 
Het is voor mij vooral twijfelen tussen de P90 en RD-170 (wederom budget ;)).. Het lastige vind ik alleen dat de Yamaha een mooier pianogeluid heeft maar de Roland heeft meer overige geluiden.. Over de touch van de P90 heb iknog niks te zeggen, die ga ik zaterdag uitproberen..
 
Origineel geplaatst door Gijs Pouwels
Het is voor mij vooral twijfelen tussen de P90 en RD-170 (wederom budget ;)).. Het lastige vind ik alleen dat de Yamaha een mooier pianogeluid heeft maar de Roland heeft meer overige geluiden.. Over de touch van de P90 heb iknog niks te zeggen, die ga ik zaterdag uitproberen..

Klopt, dat was ook mijn conclusie nadat ik ze heb uitgeprobeerd. De RD-170 en de P90 kun je ook niet vergelijken aangezien de RD-170 geen hammer action klavier heeft en de P90 wel. De P90 speelt dus beter en vond ik ook beter klinken mbt de piano sounds. Minpuntjes van de P90:
- adapter voeding, dat wil je dus niet als je live speelt
- druktoetsen (bediening) komen wat goedkoop over
- aantal sounds

De RD-300SX en RD-700(SX) hebben overigens wel hammer action klavieren die goed zijn. Persoonlijk denk ik dat de RD-300SX/700SX echte toppers gaan worden aangezien die dus veel beter klinken dan de oude RD-170 en RD-700.
 
Als je dan toch tussen die 2 zal moeten kiezen, zou ik voor de Yamaha gaan.

een heleboel extra sounds die in de Roland zitten, gebruik je over t algemeen toch niet (Bv. koor sound).

En de P90 is qua geluid veel beter. de Roland heeft echt nog zo'n typerent roland geluid. (Voor mij is de Piano sound gewoon een geupgrade verzie van de piano sound uit bv. de E-36)
 
Back
Top