Deepmind 12 gebruik en patchmaking.

skrie

Ingeburgerd
Lid sinds
30 Maart 2017
Berichten
78
Locatie
Koudekerk aan den Rijn
Ik probeer al een tijdje leuke patches te maken met mijn Deepmind12.
Ik deed hetzelfde al een tijdje met veel plezier op mijn Novation Peak.

Maar ik als ik werk met de DM12 dan wordt ik altijd een beetje
gefrustreerd over hoe lelijk mijn patches blijven op de DM.
Ik heb er wel een paar aardige basic leadsounds uitgekregen , allemaal gebaseerd op een sawtone.

(bijvoorbeeld deze leadsound
vindt ik echt prachtig en ook fijn spelen. Mooier dan ik ooit met Plugins heb gekregen.)

Maar zodra ik de squarewave en OSC 2 in de mix gooi wordt het eigenlijk altijd lelijk
En eigenlijk eindigt elke DM12 sessie met het voornemen de DM te verkopen en een 2de Peak te kopen.

Zijn er hier mensen met een DM12 die buitengewoon tevreden zijn over de synth en
die mogelijk hints hebben over de patch-making filosofie van de Deepmind?
 
Ik heb de DM niet. Je zou kunnen overwegen om zo een soundset aan te schaffen (of andere of gewoon met de presets) en dan gebruik te maken van de editor van de DM op de computer om (eenvoudiger) uit te kunnen pluizen hoe de patches in elkaar zitten. Wellicht kraak je zo de “code” voor jou.
 
Het feit dat je vindt dat je mooie klanken uit de Peak krijgt, bewijst dat het niet aan jouw klankontwerpkunsten ligt. Misschien is de Deepmind gewoon niet je instrument. Kan toch? Had ik met de Elektron Analog Keys ook. Legio mogelijkheden en analoog, maar niet passend qua klank (en bediening).
 
Ik heb geen deepmind maar zou het te maken kunnen hebben met gainstaging? Mixen van oscs kan ervoor zorgen dat interne vca's / mixer overdriven raken. Dit kan gewenste of ongewenste resultaten geven. Experimenteren met de level van oscs kan helpen. En kan je anders een voorbeeld geven van een patch die wel mooi op de peak is en niet op de DM? Liefst dezelfde patch
 
Ik heb geen deepmind maar zou het te maken kunnen hebben met gainstaging? Mixen van oscs kan ervoor zorgen dat interne vca's / mixer overdriven raken. Dit kan gewenste of ongewenste resultaten geven. Experimenteren met de level van oscs kan helpen. En kan je anders een voorbeeld geven van een patch die wel mooi op de peak is en niet op de DM? Liefst dezelfde patch

Wat me juist zo irriteert aan de DM is dat je niet het volume kan bepalen van OSC1.
Die staat dus altijd voluit... en OSC2 kan je erin mixen met een slider.

Dus OSC1 is altijd zo hard als ie kan. En dat merk je. Vooral als je beide golfvormen gebruikt.
In de MOD-matrix kan je ook niets doen met het volume van de Oscilators.
Een onbegrijpelijk staaltje ontwerp.
 
ik heb ook een bank geprogrammeerd. het is me aardig gelukt op de deepmind. ondanks dat de oscilators heel eenzijdig lijken. ik vind het heel verrassend wat eruit komt. inspirerende synth.
 
Back
Top