Waldorf Pulse (1) ... mono of stereo?

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.137
Beste forumleden, onlangs weer de Pulse 1 in de opstelling toegevoegd, heerlijk bakkie! Wat ik mij afvraag is het nut van de ‘stereo’ uitgang van de Pulse, terwijl het een monofone synth is. Heeft dit toegevoegde waarde? Heeft Waldorf hier een bepaald idee achter zitten? Of: wat mis je als je hem mono aan sluit? Als iemand hier iets zinnigs over kan zeggen .. graag!
 
Ik volg even,.. had deze vraag ook ergens anders gesteld, maar snap het nut van een monofone synth met stereo uitgang ook nog niet,.. en google maakt er een discussie mono/ stereo van.. :frons:
 
panning effecten natuurlijk, aangestuurd door lfo's, envelopes in de mod matrix. Zitten tussen de presets geen sounds die dit gebruiken?
 
Tenzij je die effecten ook in je DAW doet, dan kan je hem altijd op mono schakelen en vaak 1 spoor op je mixer sparen.
 
Panning inderdaad.

Kan zonodig handig zijn als je het 'gekoppeld' wilt houden met de rest vh synth-geluid, ipv eventuele panning apart erna.

Wie 't graag in detail ziet, hier het schema:

https://ia800702.us.archive.org/0/it...Schematics.pdf

Is vanaf het filter t/m de stereo uit vergelijkbaar met dat aparte Waldorf 4-pole bakje.

Of mocht je de Pulse Plus hebben dan kun je (net zoals met die 4-pole) ook external audio door het filter en de panner (2-VCA) sturen.
 
panning effecten natuurlijk, aangestuurd door lfo's, envelopes in de mod matrix. Zitten tussen de presets geen sounds die dit gebruiken?

Ja, speel eens wat met de panning in de mod matrix, en als je dan merkt dat je dat niet zo boeiend vindt, dan sluit je 'm lekker mono aan.
 
Back
Top