Problemen met Dreadbox Erebus (noten blijven hangen)

Michaels Keys

Ouwe rot
Lid sinds
1 augustus 2006
Berichten
1.136
Beste forumleden, ik ben op zoek naar Erebus eigenaren die misschien weten hoe het probleem van ‘hangende noten’ met de Erebus (V2) op te lossen is. Ik heb deze synth van een forumlid overgenomen, sound is geweldig, maar helaas valt er bijna niet op te spelen omdat na enkele noten spelen een noot blijft hangen/vastzitten. Dit is dan alleen op te lossen door de synth uit te zetten (stekker eruit ..) en weer aan te zetten. Maar al snel zelfde issue .. Tips zijn welkom!
 
Dank voor de tip, helaas heb ik geen toetsenborden die met CV uit sturen .. Masterkeyboard is een Motif ES, via een DSI midi through) naar de Erebus werkt niet. Als ik hem koppel aan de MIDI OUT van mijn SY77, gaat het goed. Maar zet ik de kabel van MIDI out naar MIDI through en een MIDI kabeltje van de DSI (through) naar de SY77 (IN), dan blijft hij wel direct weer hangen .. Frustrerend ...
 
Ik geloof niet dat er een loop is, lijn loopt van MIDI OUT (Motif) naar MIDI IN (DSI of SY77) en dan via de MIDI THROUHG (DSI of 77) naar MIDI IN van de Erebus. Met andere synths geen probleem, maar de Erebus loopt er door vast ..
 
Vreemd. Er zou toch geen verschil moeten zijn tussen het signaal direct vanuit de motif of via een through. Doordat het wel werkt als ie direct op een midi out zit van een ander apparaat, zou je denken dat de erebus niet defect is. Al met de release gespeeld of die niet langzaam vol loopt en dat het daardoor lijkt alsof ie blijft hangen? Of dat de envelope helemaal gebypassed wordt ineens. Wilde gok, heb er zelf niet een...
 
ADSR is het niet, hij blijft in een soort ‘drone’ modus hangen en reageert niet meer goed op nieuwe toetsen input (ook met release helemaal dicht). Ik kom inmiddels wel wat meer berichtjes tegen op het web over de MIDI die niet helemaal lekker werkt bij de Erebus (met aansturing via CV heeft men geen problemen).
 
Bij mij was het ook iets met midi note off die niet door kwam en één noot tijdelijk bleef hangen. Wanneer ik dan mijn sequencer stopte stopte de noot omdat de sequencer waarschijnlijk nog een keer een note off stuurde ofzo.
Was met verschillende midi interfaces.
 
Bijzonder is dat aantal andere synths in een zelfde koppeling werken zoals het hoort, alleen de Erebus slaat op hol ...
 
Ik had dat ook met de V3, van alles geprobeerd maar het probleem hield aan.
Uiteindelijk drastisch alle synths met USB uit de keten gehaald en de Erebus vooraan in de keten gegooid, sindsdien nooit geen last meer van gehad.
 
Dank voor je bericht, ik heb dit ook geprobeerd, alles losgekoppeld en alleen de Erebus aan de Motif ES gehangen (van midi OUT naar midi IN), in de setup ook nog alle (voor de Erebus overbodige) CC communicatie uitgeschakeld (Aftertouch, Velocity, etc. dit was een tip van de firma Dreadbox) maar helaas, direct bij de eerste noten loopt het weer in de soep.

Voor nu dus maar even de SY77 inspelen via de Motif ES en de Erebus ‘live’ via de SY77 keybed. Jammer want nu kan ik de Erebus track niet opnemen via de ES, via de ES een arpeggiator erop loslaten etc. .. Wacht opnieuw op bericht van Dreadbox ...
 
Ik heb ook een Erebus V2.
Daar heb ik nog niet echt problemen mee gehad,
Behalve regelmatig, kijken of u in tune is bij octaven omhoog.
Als de DAW crashed ofzo, blijft ie ook wel hangen.
Doen heel veel synths, Juno of een Moog mijn meest moderne synth ooit was een Microkorg.
En een Nord Lead 2 die is ook wel eens blijven hangen.

Mijn Nyx v2, had die andere midi.
Werke niet op midi keyboard, wel op midi interface.
Dreadbox gemaild, ze zeiden zonder midi kunnen we niet stemmen.
Vogende dag heeft mijn maat die job synths reviseerd, repareert.
Die heeft er een "normale" midi in gestoken.
Is niet veel werk als je er wat van kent, ik niet maar voor dreadbox nog eens antwoorden kon had ik normale midi.
Verder super vette synth, Erebus is top. Maar het laatste half jaar heb ik nyx toch liever.
Ik gebruik ze vooral samen, Nyx om Erebus interessantere randjes te geven zonder een andere synth te moeten layeren later.
Erebus was mijn eerste synth, na alles verkocht te hebben op mijn Korg Delta na.

Als ze datzelfde midi ding gebruikt hadden als in mijn Nyx zat, kan dat makkelijk je probleem zijn.
Service is goed, maar als je hem niet hoeft op te sturen, zoveel te beter.
Mijn maat heeft aan Dreadbox het probleem doorgegeven indertijd.
 
Via de Nyx2 (zelfde problemen) bij Erebus V3 uit gekomen, deze had het probleem in het geheel niet ... en nog wat leuke extra’s (autotuning, 3e osc, groter bereik 2e osc) .. : )
 
Back
Top