Korg MS20 vs BH K2 vs Korg MS20 mini

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.100
Locatie
HybriDe L!Fe
Ik zie net voor 375 een korg MS20 mini te koop staan en had eerder een K2 op het oog.
heb ooit een originele ms20 gehad.

Heeft de K2 net zo een karakter als de originele of zou ik dan beter de mini halen?
Ik vind de formfactor wel fijn van de K2 maar de sound is het belangrijkst.
Wat is jullie mening?
 
Ik zie net voor 375 een korg MS20 mini te koop staan en had eerder een K2 op het oog.
heb ooit een originele ms20 gehad.

Heeft de K2 net zo een karakter als de originele of zou ik dan beter de mini halen?
Ik vind de formfactor wel fijn van de K2 maar de sound is het belangrijkst.
Wat is jullie mening?

De sound is het belangrijkste zou je zeggen, maar ik heb de mini een week in huis gehad, ik vond hem dermate van crappy bouwkwaliteit dat ik hem teruggestuurd heb. Dat ding leek wel van karton! Ik vond het gewoon niet fijn om die knoppies in de hand te hebben, benieuwd wat anderen daar van vinden...
 
Mijn K2 voelt goed aan, apart dat er zo een verschil in zit.

Oh wacht, je hebt het over de mini. Oops.. :D
 
Ja ik had t te laat door, wist niet dat de mini nog verkocht werd.
 
De sound is het belangrijkste zou je zeggen, maar ik heb de mini een week in huis gehad, ik vond hem dermate van crappy bouwkwaliteit dat ik hem teruggestuurd heb. Dat ding leek wel van karton! Ik vond het gewoon niet fijn om die knoppies in de hand te hebben, benieuwd wat anderen daar van vinden...

Mijn mini is prima. Karton? Dan moet je echt nooit de microkorg proberen. Die is van hooi :D
 
Ik heb de mini eens uitgeprobeerd om als vervanging voor mijn oude MS20 live mee te nemen. Uiteindelijk laten staan; veel te veel noise en karakter was gewoon niet wat ik verwachtte. Ik zou voor de K2 gaan of weer sparen voor een oudje.
 
Ff die vergelijking van Rob Papen gechecked en idd de Originele ms20 heeft een fijner filter, betere sweetspot en drive en de Oscs zijn iets dikker ( meer laag)
nu ken ik de ms20 hoe die lief en mooi kan klinken maar ook agressief maar met een mooie drive.
De ms20 was de eerste echte synth in mijn handen en heb ik hem ooit gehad.
Die dingen mis ik een beetje bij de k2 en mini.
Alhoewel de k2 weer zijn eigen klank heeft en het een fijne bak ljjkt is het zeker geen goede ms20 kloon.
Het filter klinkt also het gebaseerd is op de diy ms20 filters. Die is veel agressiever en smeriger en heeft niet de nuances van het origineel.

Dit is allemaal gebaseerd op online demo's behalve de originele die ik goed ken.
 
Back
Top